Berlin Victory Column

Wandelen door Tiergarten

July 29, 2017 in Germany ⋅ ⛅ 24 °C

Na het uitgebreide en heerlijke ontbijt nemen we de metro naar de wijk Tiergarten. Daar stappen we uit en gaan lopen door het centrum van het vroegere West-Berlijn. We bezoeken de Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche, die ik van buiten niet echt mooi vind, maar binnen heb je wel een mooi lichtinval door de 20.000 gebrandschilderde raampjes.

Daarna lopen we door een park naar de Siegessäule. Weer verder door het grote park, Groβer Tiergarten, tot we bij Potsdamer Platz komen. Hier vind je veel nieuwe en moderne gebouwen. We beginnen honger te krijgen en willen in de buurt van Checkpoint Charlie wat gaan eten. Onderweg komen we nog langs Topographie des Terrors, een indrukwekkende tentoonstelling over de nazi-misdaden.

Siegessäule, Siegessaeule, Berliner Siegessäule, Berlin Victory Column, عمود النصر, Калона Перамогі, Колона на победата, Columna de la Victòria, Vítězný sloup, Columna de la Victoria, Garaipenaren Zutabea, עמוד הניצחון של ברלין, Sigursúlan í Berlín, Colonna della Vittoria, 戦勝記念塔, 베를린 전승기념탑, Seierssøylen, جت دا کالم, Колонна Победы, Berlin Zafer Sütunu, Колона перемоги, 胜利纪念柱