Germany
Untermünkheim

Voorbode op ‘klimmen’

July 16, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 21 °C

Vandaag kunnen ervaren hoe het is om lang een berg op te fietsen. Het klimmen an sich is niet zo erg. De lengte, het stijgingspercentage en de bochten kunnen een klim vervelend maken. Gelukkig is er altijd een moment dat je naar beneden gaat en dat is voor mij een beloning 😃

Ook een gek moment meegemaakt in een gästehaus. Dit was ter hoogte van Jagstheim. Ik moest nog 19 kilometer en had wel zin in een koud colaatje. De meeste horecagelegenheden waren dicht, maar dit café leek open. Op de houten deur stond een briefje dat ze op zondag open zijn vanaf 10 uur. Het zag er wel aardig leeg uit, gordijnen waren dicht en er was geen biergarten. Eerste deur open gedaan, gelijk erachter was weer een deur. Ik doe de deur open en het lijkt wel een grote familie die een drankje doet in een woonkamer. Ook geen gastvrouw of dergelijke te bekennen. Moment dat ik doorloop, stopt ook iedereen met praten en kijken ze mijn kant op. Dus ik denk: Volgens mij ben ik hier niet goed. Enfin, ik ging toch op een bank zitten, de mensen gingen weer verder praten en na 10 minuten kwam iemand vragen of ik ook wat wilde drinken . “Ja mag wel! 😂”

Ten slotte ben ik vandaag onder de hoogste brug van Duitsland gefietst. Erg indrukwekkend.

Morgen iets minder kilometers, want ik ga naar de fietsenmaker. De ketting is aan het piepen/kraken en op het debacle van vorige jaar zit ik niet te wachten. Dillingen an der Donau wordt mijn volgende bestemming, een slordige 70 kilometer.

Wir wären dann jetzt fertig mit Schnee.

March 24 in Germany ⋅ ☁️ 5 °C

Die Proficamper haben wieder bei Regen unter einem Baum geparkt, aber manche Sachen bekommt man wohl nie raus.

Heute morgen sind wir in einem Mix aus Sonne und Regen direkt an der Mosel aufgewacht. Das mit dem frühen Aufstehen.. Ja. Naja. Ihr kennt uns.
      Leider hat der Sonnenschein nicht angehalten, aber nachdem wir den Hunsrück verlassen haben, hat das Schneetreiben auch endlich aufgehört. Schnee. SCHNEE. So richtig dicke Flocken. Zitat Daniel: "Das ist doch nicht richtig, Mann!!"
      Diese Wetterumschwünge hatten es echt in sich. Wir Leute aus dem Flachland sind aber auch einfach nichts gewohnt.

Auf dem Weg in südlichere Gefilde sind wir erstmal standesgemäß beim goldenen M eingekehrt, denn auch wenn wir noch 413kg Kartoffeln dabei haben - an Brot haben wir irgendwie nicht gedacht. Also noch ein paar Brötchen beim lokalen Bäcker besorgt, sodass wir was zum Abendbrot haben, denn daran, dass man sonntags nicht einkaufen gehen kann, haben wir auch nicht gedacht. Profis eben.

Ein paar Kilometer haben wir über den Tag hinweg noch gemacht, sodass wir schlussendlich in der Nähe von Schwäbisch Hall gelandet sind, auf einem supersauberen Stellplatz mit allem drum und dran.

Natürlich nicht, ohne auf dem Weg dorthin nochmal beim Hockenheimring anzuhalten. Fürs Rennen waren wir leider zu spät, aber das wäre sowieso zu laut für Heidi gewesen. Also haben wir nochmal kurz auf die Strecke gelinst und sind nach einem kurzen Spaziergang wieder weiter gedüst.

Den Abend haben wir dann wie richtige Urcamper mit einem Film in unseren Sesseln verbracht. Wir wären gute Rentner! Vielleicht gehen wir morgen mal an die Luft. 😁

Untermünkheim, Untermuenkheim