Germany
Vetschauer Berg

De eerste beklimming

May 27, 2021 in Germany ⋅ 🌧 10 °C

Het is nog een beetje regenachtig, maar gelukkig regent het niet hard. Ik loop al vrij snel door de bossen waardoor je niet in de gaten hebt dat je door bewoond gebied loopt. Dan begint de beklimming van de Wilhelminaberg, een kunstmatige steenstortberg. Daarbij zitten wat pittige stukken tussen, vooral ook omdat het nog behoorlijk modderig is. Even een stukje door Heerlen en dan duik je de Anstelvallei in. Een prachtig stukje natuur waar je regelmatig langs de Anstelerbeek loopt. In het begin is het nog wat parkachtig, maar meer richting Duitsland heb je een prachtig pad dat kronkelend langs het beekje loopt. Ongemerkt loop je Duitsland binnen langs een mooie kasteelhoeve.

Het landschap wordt wat opener en over landweggetjes loop je door akkers en weidevelden. Je kunt mooi ver weg kijken. Ook zie je in een weiland drakentanden liggen, onderdeel van de Westwall, een verdedigingslinie van Duitsland. Een stukje bij de A76 is wat minder mooi. Ik volg de route verder langs een oud spoorlijntje en op een grote rotsblok ga ik even uitrusten en wat brood eten.

Vetschauer Berg