Wallhafen

Lübeck...

June 24, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 21 °C

Gisteren is met algemene stemmen besloten om nog een dag in Lübeck te blijven.

In het verleden is de stad tot vier keer toe afgebrand, de laatste keer dat de historische binnenstad afbrandde was tijdens de tweede wereldoorlog. Op 28 maart 1942 bombardeerde de Royal Air Force de stad, daarbij werden drie belangrijke kerken verwoest, de Engelse kerk werd gespaard... In die kerk zijn prachtige fresco's te zien.
    Gelukkig werd het grootste deel van de historische binnenstad na de oorlog gerestaureerd en uiteindelijk kwam het in 1987 op de Werelderfgoedlijst van de Unesco te staan.
    Opnieuw gaan we onder leiding van Jef en Monique een stadswandeling maken om de vele mooie gebouwen te bekijken.

's Avonds om 20.00 uur is er een bijeenkomst gepland om de route te bespreken die we gaan volgen naar en in Denemarken.
    Morgen varen we naar Grave, dat wordt onze uitvalsbasis om de oversteek naar Denemarken te maken, het begint nu spannend te worden, we wachten tot het verantwoord is met de windsterkte.
    Gelukkig zijn er een aantal ervaren zeilers bij ons in de groep die veel verstand hebben van het varen op zee, het is een uitdaging en die uitdaging gaan wij met z'n allen aan!

marianne persoons

Heel fijn om jullie zo te kunnen volgen! Zo ver al ! We kijken ernaar uit jullie te ontmoeten in Kopenhagen ! Veel succes met de overtocht, met al die ervaring komt dat zeker goed ! Hartelijke groeten van de Xara en de Twinkle

6/25/19Reply

Genieten...

June 23, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 20 °C

Bij het opstaan is het licht bewolkt en fris, ondanks dat het vandaag zondag is vertrekken we toch om 08.45 uur, niet uitslapen dus...
    We vervolgen onze vaartocht over het Elbe-Lübeckkanaal met vandaag 5 sluizen.
    Tegen half 10 arriveren we bij de eerste sluis, we passen er allemaal gelijktijdig in, wel zo gezellig, intussen is het volledig zonnig geworden met een frisse wind.
    De sluizen zijn gemakkelijk en na de eerste sluis staan de volgende 4 sluizen al op groen als we aan komen varen een soort groene golf op het water...bijzonder praktisch!
    De omgeving van het kanaal is adembenemend mooi en zeker de mooiste op de route tot nu toe, op een gegeven moment spot Henk een kleine ree, maar bij het zien van zoveel boten trekt het reetje zich direct terug in het groen.
    Ondanks de vijf sluizen is het een heerlijke vaardag geweest!

De stad Lübeck komt in zicht, Jef en Monique hebben zich ingespannen om ligplaatsen te reserveren voor 7 boten midden in de stad. Wel is het spannend voor enkele boten vanwege twee érg lage bruggen, stapvoets varen is het devies en de matroos kijkt of het lukt, lukt het eigenlijk nét niet dan geef je vol gas...
    Twee uur ligt iedereen, zonder schade, op zijn plaats en kunnen de schippers het havengeld gaan betalen, enigszins bleek om de neus komen ze terug, we liggen prachtig, maar het heeft ook zo zijn prijs...

In de loop van de middag gaan een klein aantal toervaarders op verkenning in de mooie stad de winkels zijn helaas gesloten, maar de terrassen gelukkig niet!
    Om vijf uur drinken we met een groot aantal toervaarders een borrel op het terras van de jachthaven en evalueren we de dag.

Ein sehr schöner Abend in Lübeck

September 4, 2020 in Germany ⋅ ☁️ 15 °C

Nach der ersten kleinen Stadtrunde haben wir den Abend im schönen „The Newport“ ausklingen lassen.

Wir relaxen auf dem Schwimmponton gemütlich in Strandstühlen. Genießen dabei eine Zigarre, einen GinTonic und lassen unsere Gedanken bei den Blick auf die Altstadt einfach fließen.Read more

#Stellplatz in Lübeck

July 11, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Was macht Mann wenn Frau mal gebe wieder bummeln gehen möchte... In Lübeck gibt es im Zentrum mehrere Stellplätze und wir konnten noch einen ergattern.

Michael - Reisemobil

LG aus Greetsiel. Leider ist es hier Heute "Grau in Grau". Aber bei Euch scheinbar auch nicht viel besser?

7/11/19Reply

Wallhafen