Satellite
Show on map

Op zoek naar koffie

July 30, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 17 °C

Ik heb vannacht slecht geslapen, maar ik slaap meestal slecht op een boot. We moeten al vroeg van de boot af. Het weer is niet zo goed. Het regent behoorlijk en we zien nauwelijks iets van het landschap. We rijden vandaag naar Røldal. Als we een beetje omrijden komen we langs de Preikestolen, een bekende rots in Noorwegen, waar we naar toe willen wandelen. Maar eerst hebben we zin in koffie en een broodje.

Ik denk onderweg naar Preikestolen wel iets tegen te komen om te ontbijten, maar we zijn al snel buiten het stedelijk gebied en we zien geen enkele bakker of café. We rijden wat rond en uiteindelijk komen bij een bakkertje die gelukkig ook een thermoskan met koffie heeft. De koffie is zeer welkom en we kletsen met een paar oudere mannetjes. Die vertellen ons dat het vandaag begonnen is met regenen na een lange droge periode.

We rijden naar Preikestolen. De afstand is niet zo ver, maar we rijden gaat niet snel. Dat is ook niet erg, want er is genoeg te zien, de omgeving is prachtig. Bij een fjord nemen we een veerboot. We hebben alle tijd om rond te lopen en te kijken. Prachtig gezicht over het water, met de bergen rond het fjord. Na een paar uur zijn we bij de parkeerplaats van Preikestolen.