Satellite
Show on map

Wandelend door Lissabon

April 16, 2018 in Portugal ⋅ ⛅ 16 °C

We willen met de Elevador de Santa Justa naar de bovenstad, maar er staat daar ook weer een lange rij. Nadat we een tijdje gewacht hebben en zien dat de lift niet vaak naar boven gaat, besluiten we om naar boven te lopen. Een paar straatjes door en we zijn er al. Daar kunnen we zo doorlopen naar de uitzichtpunt op de lift.

We lopen verder door de oude straatjes. Dit is Bairro Alto, het uitgaansgebied van Lissabon, waar het overdag erg rustig is. Bij een klein geel trammetje, Ascensor da Bica, gaan we wat drinken. We zien het trammetje omhoog en omlaag gaan over de steile weg, terwijl we koffie drinken met een erg lekkere Pastéis de Nata. We blijven daar even lekker rustig in het zonnetje zitten.

Daarna dalen we verder door de stad richting het water. We lopen even door een Food-Market en komen bij de Taag uit. We eten een ijsje aan het water en lopen verder langs het water naar het centrum. Via de winkelstraten komen we uit bij het plein Rossio, ook weer met mooi mozaïek. We drinken een biertje en zitten we ook hier weer lekker in het zonnetje. Het is dan al laat in de middag, dus tijd om weer terug naar het hotel gaan en een lekker bad te nemen.

We krijgen honger en lopen richting de stad. Al snel zien we een leuk restaurant, Josephine, waar we een heerlijke hamburger eten. In het centrum drinken we koffie met een Pastéis de Nata. Deze is ook weer lekker, maar we zitten nu best wel vol. Daarom nemen we niet de metro terug naar het hotel, maar gaan we lopend.