• Day12

Wandeling door de moslimwijk

November 4, 2019 in China ⋅ ☀️ 18 °C

Op het eind van de middag rijden we met de bus naar de moslimwijk. Vroeger begon de noordelijke zijderoute in Xi’an, en mede als gevolg van die zijderoute heeft Xi’an nog steeds een grote moslimwijk. Dit is een hele levendige wijk, er zijn veel mensen op straat en er zijn veel eettentjes en winkeltjes. Er wordt afgeraden om iets op straat te eten, het vlees ligt hier de hele dag niet gekoeld op straat. Er zijn heel veel geuren en het ziet er niet altijd smakelijk uit. Wel leuk om te zien, maar niet goed voor onze eetlust.

We gaan eten bij een moslim restaurant. Ik eet niet veel, maar het eten is wel lekker. Ook de rest van groep eet niet veel, de wandeling door de moslimwijk heeft de eetlust toch wat verminderd. Behalve Nicole, alles smaakt haar goed en ze eet dan ook veel. Na het eten kunnen we nog even door de stad lopen. De Tromtoren en Beltoren zijn mooi verlicht en zien er imposant uit. Daarna rijden we met de bus weer terug naar het hotel.