Satellite
Show on map
  • Day 4

    Avontuurlijk pad naar Ref. Robert Blanc

    July 21, 2022 in France ⋅ ⛅ 14 °C

    Na de korte pauze bij het meertje moet ik nog de tweede col beklimmen. Dat is ook weer een leuke uitdaging. Boven op de col is een smalle richel waar het even balanceren is. Daarna weer omlaag naar een dal waar ik mijn flessen opnieuw kan vullen met gletsjer water. Ik zie de hut al liggen, maar er moet dan nog een hele klim gemaakt worden. Rond 13:00 uur ben ik bij de hut. Ik neem een omelet die er prachtig uitziet en ook nog eens heel lekker is. Ik maak een praatje met Luke uit Londen en even later komt de oude man van het sneeuwveld ook even kletsen. Omdat ik redelijk vroeg in de hut ben, kan ik de rest van de middag wat uitrusten. Vanwege de warmte blijf ik de meeste tijd binnen, maar soms ga ik ook even op het terras zitten.

    Om 19:00 uur gaan we eten. Ik zit aan tafel met 2 Franse vriendinnen, Luke, een Canadees stel en het Poolse stel wat we ook in de eerste hut zagen. Het is een gezellige tafel en er wordt veel gekletst en gelachen. Het eten is heerlijk. Groentesoep met erg lekkere crotons en kaas. Daarna pasta met wat groente en het toetje is een soort mousse met ijs. Dat ziet er fantastisch uit en zo smaakt het ook. Ik drink er een biologisch biertje bij en we krijgen van de eigenaar ook nog een borreltje. Luke laat weten dat hij vandaag jarig is, dus zingen we Happy Birthday. We moeten al om 21:00 uur uit de eetzaal en dus gaat iedereen slapen. Ik slaap op een kamer met een stapelbed van 3 verdiepingen. Het is een hele klim, op een smal laddertje, om in bed te komen.
    Read more