Satellite
Show on map
  • Day 5

    Mooie uitzichten op de route in Italië

    July 22, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 24 °C

    We zitten nu op de officiële route en dat merk je, het is er een stuk drukker. Ook met dagjesmensen die de andere kant oplopen. We lopen nu ook over een breder grindpad. Het pad volgt een rivier en terwijl we lopen kletsen we met elkaar. Luke loopt goed door en ik heb soms moeite om hem bij te houden. Gelukkig verlaten we het brede pad en beginnen we aan de beklimming van de Col Chécrouit. Het is een pittige beklimming en ik moet op een geven moment even rusten en wat eten. Luke is dan al verder, dus ik stuur hem nog wel even een berichtje.

    Nadat ik wat gegeten heb, klim ik verder. Maar het gaat best moeizaam en ik moet regelmatig rusten. Maar de uitzichten zijn al de hele dag prachtig. Vandaag sta ik op een camping in het dal en ik moet dan ook van de route af om beneden te komen. Maar het is moeilijk om een pad te vinden, ook omdat er in dit gebied veel skibanen zijn. Uiteindelijk loop ik over een zwarte skipiste omlaag en kom zo bij de camping. Ik sta op een veldje met meerdere trekkerstentjes. Er is ook een winkeltje en er is een douche. Ik doe een wasje en laat alles drogen. Na de heerlijke douche, ga ik om 19:00 uur bij een restaurant eten. Ik neem een pizza met een wijntje erbij en dat smaakt goed. Rond 22:00 uur lig ik in mijn tentje.
    Read more