Satellite
Show on map
  • Day 6

    Wildkamperen met schitterend uitzicht

    July 23, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 19 °C

    Na de lunch volgt een steile afdaling naar Col Sapin en daarna begint de volgende klim. Ondanks de vele hoogtemeters die ik vandaag maak, gaat het nog steeds goed. Het laatste deel naar Rifugio Walter Bonatti gaat door een open gebied. Dat is niet zo bijzonder, maar het uitzicht op de bergen is erg mooi. Bij de berghut drink ik een cola en daarna moet ik een plekje gaan zoeken om te slapen. Het is pas iets over vieren dus ik heb alle tijd. Wel was ik me vast bij een rivier iets voorbij de hut. Daarna zoek ik naar een slaapplek. Ik had in de verte al een paar vervallen huisjes gezien, maar als ik daar ben is het toch niet ideaal. Er kunnen daar schapen en koeien lopen.

    Ik loop nog half uurtje verder en zie dan een perfect plekje. Een mooi vlak stukje, iets van het pad af. Zo te zien wordt dit vaker gebruikt om te kamperen. Het is pas 17:00 uur, maar ik ga er toch alvast zitten. Eerst maak ik een soepje en na een tijdje zet ik de tent op. Het uitzicht is fantastisch. Je ziet het hele bergmassief en de Mont Blanc, hoewel die nu nog een beetje in de wolken zit. Ik ga eten klaarmaken en voordat ik naar bed ga, was ik me nog bij een riviertje wat verderop. Ik ga al vroeg in de tent zitten, want er zijn veel muggen. De buitentent heb ik weg gelaten, zodat ik nog steeds kan genieten van de ondergaande zon. Daarna ga ik slapen. In de nacht wordt ik soms wakker en zie dan ontzettend veel sterren. Dat is een prachtig gezicht.
    Read more