Satellite
Show on map
  • Day 9

    Rustig dagje bij Relais d’Arpette

    July 26, 2022 in Switzerland ⋅ ⛅ 15 °C

    Vandaag is het een rustige dag, alleen een afdaling naar Relais d’Arpette. Ik doe het dan ook rustig aan en ik ga om 7:00 uur ontbijten. Het ontbijt is goed, muesli en brood met kaas en jam. Een half uurtje later ben ik klaar om te vertrekken. Het was vanmorgen bewolkt maar hier boven in de bergen schijnt nu de zon. Maar ik ga afdalen dus ik loop al snel weer in de wolken. Niet veel uitzichten dus vandaag. De afdaling is mooi, een smal pad langs rotswanden. Soms hangen er kettingen, maar die zijn niet echt nodig. Na 2 uur lopen kom ik bij de kabelbaan van La Braya en nu volgt er een minder mooi stuk over een brede grindweg. Het laatste stuk is wel weer mooi door een bos met een riviertje.

    Ik kom bij Relais d’Arpette waar ik op de camping sta bij een berghut. Dit ligt in een mooie groene vallei. Ik zet de tent op, ga douchen en doe een wasje. Daarna ga ik bij het restaurant lunchen. Ik bestel een soort salade, maar dat blijkt brood met heel veel vlees en wat kaas te zijn. Maakt niet uit, het is lekker. De rest van de middag hang ik een beetje rond bij de tent. Om 18:30 uur is het avondeten in de berghut. Ik zit met 3 dames uit de UK en Australië aan tafel en we kletsen gezellig. We eten eerst een wortelsoep, daarna rijst met stoofvlees. Als toetje een sorbet van citroenijs. Ik zet bij de tent nog koffie en ga op tijd naar bed.
    Read more