Satellite
Show on map
  • Day 12

    Door de regen naar het dal

    July 29, 2022 in France ⋅ 🌧 17 °C

    Ik heb niet goed geslapen, het was warm vannacht en ze laten weer alle ramen dicht. Ik ga er om 6:00 uur uit en loop meteen even naar buiten. Het weer ziet er nog best goed uit, maar de voorspellingen zijn dat het gaat regenen vandaag. Dus nog even genieten van de zonsopgang bij het meer. Ik zie ook een prachtige steenbok die langs het water loopt. Om 7:00 gaan we eten. Het is niet bijzonder, wat broodjes en jam. Ik vind deze hut tegenvallen. Het eten is niet bijzonder, maar ook de eigenaren vind ik niet vriendelijk. Ik ga weer verder met de tocht en begin met de afdaling naar La Flégère. Hier wordt de omgeving wat minder mooi, dit is weer een skigebied.

    Daarna volgt de beklimming van Le Brévent. De klim is goed te doen, maar het begint nu wel serieus te regenen. Ik doe mijn regenjas aan. Het pad is mooi en bovenop loop je over een richel met waarschijnlijk hele mooie uitzichten. Maar daar zie ik nu dus niets van. Ook hier soms nog steile klimmetjes met ladders en kabels. Ik loop zo een aantal uren tot ik ineens bij Refuge de Bellachat sta, precies op tijd voor de lunch. Ik doe mijn natte kleren uit en doe een droge lange broek en een vest aan, want het is nu een stuk frisser door de regen.

    In de hut eet ik een omelet met kaas en spek. Ik had gepland om hier eventueel mijn tent op te zetten, maar met dit weer is dat niet leuk. Ik besluit om de afdaling naar het dal te maken, wat bijna drie uur lopen is. Het lijkt nu iets droger, maar na een half uurtje begint het weer hard te regenen. Het laatste stuk is ook niet het mooiste, dus ik ben blij dat ik uiteindelijk bij Les Houches ben. Ik haal mijn autosleutels op bij het postkantoor en loop nog het laatste stukje van de ronde zodat ik hem helemaal voltooid heb. In de auto doe ik weer droge kleren aan en rijd naar Chamonix. Het was een fantastisch mooie tocht. Heel veel genoten van de natuur, de prachtige uitzichten en de bergen.
    Read more