Greece
Ágios Geórgios

Here you’ll find travel reports about Ágios Geórgios. Discover travel destinations in Greece of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day10

Naxos: dag 1

July 11 in Greece

Vandaag krijg ik (Gilles) de eer om de blog te schrijven. De dag begon met een organisch/biologisch ontbijtje in Anna’s Garden. We gingen voor ‘iets kleins’, maar al snel bleek dat we weer grandioos gefaald waren. Na een stevig ontbijt trokken we richting de scooter rental. Naxos is het eiland bij uitstek om een tochtje met de brommer te maken. De eerste kilometers was het druk, maar vanaf we de ‘Chora’ (zo noemen alle hoofdstadjes van de eilanden) buitenreden, deinde het verkeer uit. Al snel waren we in niemandsland. Olijfbomen zover we konden zien, tien keer zoveel geiten als mensen en het aanhoudende getsjirp van de krekels vergezelden ons doorheen het hele eiland. ’S middags aten we in het bergdorpje Filoti. Hier leerde ik dat walnoten en honing ongelooflijk goed smaken in Griekse yoghurt. Ons middageten nog maar net verteerd, arriveerden we bij Mount Zeus, de hoogste berg van het eiland en de rest van de Cycladen. Na een kwartier wandelen stopte het pad en moesten we rode bollen volgen die op willekeurige rotsen geschilderd waren. Helemaal op zijn Grieks geregeld, maar het had zeker zijn charme. Niet veel later zag Katrien in de verte een berggeit. Het bleek niet de enige te zijn, want wat verder werden we omringd door tientallen geiten groot en klein. Uiteindelijk bereikten we onze bestemming, de grot van Zeus. Deze was niet heel spectaculair, maar het was niettemin een mooie wandeling. We zetten de afdaling met de scooter verder en besloten de tocht af te ronden met een rit langs de strandjes. Nadat we veilig en wel terug in Chora/Naxos-stad aangekomen waren, besloten we nog eventjes rond te kuieren in de toeristische straatjes rond het centrum. Deze zijn een waar labyrinth, maar zeker de moeite waard. Onze dag sloten we af met een lekkere Moussaka/Vegetarische Moussaka met Griekse livemuziek op de achtergrond, wat heeft een mens meer nodig?

Voor zij die erom vroegen, ik heb wel degelijk veel foto’s van Katrien genomen tijdens de reis! Aangezien de blog altijd op Katrien haar iPod gepost wordt, staan de foto’s die ik maak (van Katrien) er dus niet altijd tussen. Vandaag is het een Katriendag als het op de foto’s aankomt!

• Day9

Mykonos --> Naxos

July 10 in Greece

Omdat onze ferry om 12u30 vertrok vanuit de haven en het een halfuur stappen was naar het centrum van de stad, besloten we om lekker uit te slapen. Al hadden we beiden niet zo’n goede nachtrust achter de rug. Er viel veel licht binnen en de airco blaasde te koud (zelfs wanneer ingesteld op 22 graden). Hierdoor moest ik hem ‘s nachts een aantal keer uit zetten en nadien weer aan omdat de kamer weer snel opwarmde... Na uitgebreid te douchen, aten we een zelf gekocht ontbijt en lieten we ons wegbrengen naar de ferry. De rest van de dag besteedden we door Naxos stad te bezoeken. Wat wandelen in de straatjes, de tempel van Apollo bezichtigen... Onze dag eindigen we natuurlijk met de match van de Rode Duivels!
    De eerste helft zagen we in een restaurant, met zowel Belgen als Fransen aanwezig.
    De tweede helft zetten we momenteel verder in ons hotel. 0-1 voor Frankrijk, ai ai... Gelukkig zitten we niet meer tussen die Fransen!

• Day11

Naxos: dag 2

July 12 in Greece

Voor onze laatste dag in Naxos besloten we om weer een dagje aan het strand te gaan liggen. Nadat onze wekker niet was afgegaan (ik vermoed dat Gilles hem gewoon was vergeten te zetten 😉), werden we pas wakker om 10 uur. Gelukkig dat we nergens naartoe moesten!
    Op ons gemakje kochten we een ontbijt in een bakker en vleidden we ons neer op een ligstoel op het strand. Na enkele uren te lezen, zwemmen en beach ballen, aten we een pannenkoek als middageten. Gilles één met feta, olijven, tomaten en paprika’s. Ik één met chocoladesaus, aardbeien, slagroom en vanille ijs. Eens zondigen mag wel he!
    Oorspronkelijk wilden we deze dag ook gaan jetskiën, maar blijkbaar kon je enkel windsurfen of kanoën. Dus hebben we uiteindelijk geen watersport gedaan.
    Tegen de avond gingen we een supermarktje binnen om voor de verandering is zelf te koken. Onze keuken bezat enkel twee vuren, geen microgolf of oven. Dus we moesten het simpel houden. De winkels hier zijn ook niet zo uitgerust, dus veel keuze hadden we niet. Na een kleine zenuwinzinking door de warmte en vermoeidheid vonden we toch nog wat we wilden hebben: pasta met haloumi, komkommer, tomaten, paprika en avocado.
    Met een beter humeur verlieten we de winkel. Wat volgde was een diner op ons terras, zonder kaarslicht weliswaar, maar toch nog gezellig!
    Vandaag helaas geen dagelijkse kittycat, aangezien we niet veel verder zijn geraakt dan het strand en de zee. En laat dat nu eens juist de plek zijn waar katten minder graag vertoeven.

• Day7

Letztes Frühstück auf Naxos

June 4, 2016 in Greece

Ja, heute geht's zurück- zumindest mal ein erstes Stückchen...
    Bis nach Mykonos
    Viel machen werde ich heute nicht mehr - wahrscheinlich im wesentlichen Zeit totschlagen. Muss ja um spätestens 15:00h am Hafen sein - und gewaltmarschtauglich bin ich sowieso nicht: Leiste:(
    Viel länger hätte ich jetzt auch keine Lust mehr - irgendwann hat man alles durch.
    Das ist auch ein bisschen der Nachteil am Alleine-reisen...
    Wird schneller langweilig.
    Aber Vorteile hat es natürlich auch viele: man kann einfach tun und lassen was man will und muss keine Rücksicht auf die Wünsche und Bedürfnisse eines Anderen nehmen.

Jetzt sitze ich hier schon 2 Stunden auf der gemütlichen Dachterasse, trinke meinen vierten Kaffee (für Umme) und kann mich schlecht losreißen...
    Naja, das Zimmer muss ich erst um 14:00h räumen - habe also genug Zeit :)

Letzte Tage hat mir Guilia (siehe Bild - daneben George Clooney), die Hotelbetreiberin und meine Frühstückszubereiterin mal erzählt, welche Folgen die Eurokrise für die Einwohner Griechenlands bedeutet...
    Das ist echt krass: viele Dinge und Steuern sind extrem viel teurer geworden / gestiegen (teilweise um mehr als 100%) aber die Einkommen sind gleich geblieben...
    Nicht zu beneiden...

• Day1

Schönes Zimmer

May 29, 2016 in Greece

Am Hafen von Naxos angekommen war ich dann doch ziemlich alle...
    Die Nacht ohne Schlaf merkt man dann irgendwann doch.
    Deshalb war ich eigentlich sehr froh, dass Petros (einer dieser Zimmervermittler) mich aufgegabelt und zu einem wirklich schönen Zimmer hier gebracht hat (25€).
    War wirklich überrascht, dass es hier so nett eingerichtete und trotzdem preiswerte Zimmer gibt!
    Mit Balkon, einer kleinen Küche und sehr sauber - nicht so usselig wie man das manchmal in Frankreich oder Italien hat!
    WLAN und eine super gemütliche Dachterasse mit schönem Ausblick gibt es auch :)
    Und die Leute sind sehr nett hier.
    Ist zwar 5 Minuten zu laufen bis zum Strand aber das macht mir nichts - irgendwie eben mittendrin dafür...
    Insgesamt finde ich es hier von Anfang an sehr angenehm: Man hat sich auf 'andere' Touristen eingestellt aber man merkt auch, dass es grundsätzlich eine funktionierende Gesellschaft ist.
    Heute habe ich nicht mehr viel gemacht - kurz mal zum Strand runter mal gucken und ein Bier trinken.
    Hätte danach fast mein Zimmer nicht mehr wiedergefunden ;)
    Aber es war wirklich nur 1!! Bier :D

• Day3

Nach locker 10 Minuten Gewaltmarsch am Strand entlang muss ich mich erst mal stärken :)
    Komischerweise läuft hier ein holländischer Radiosender :/
    Verkeersinformatie :D
    Obwohl gar keine Holländer da sind ...

Insgesamt finde ich die Mischung ganz gut:
    Viele Griechen natürlich ( aber nicht nur Naxesen!! )
    Sonst alles: Schweden, Dänen, Schweizer, Engländer, Amis und auffällig viele Franzosen...
    Aber nicht so viele Deutsche - auch mal ganz angenehm.
    Habe auch Asiaten gesehen- sogar drei Chinesen - allerdings OHNE Kontrabass - naja, die wollen ja auch mal frei haben :/

• Day4

Kirche (blau weiß)

June 1, 2016 in Greece

Heute nicht viel gemacht: im Ort rumgelatscht, in der Beach Bar ein paar kühle Erfrischungen eingenommen, gelesen, Quizduell gespielt - also mal ganz auf ruhig ;)
    Ist ja Urlaub

Mir fiel auf:
    Irgendwie alles blau-weiß hier :/
    Liegt wohl an Griechenland
    Wenn man es anders gewollt hätte, hätte man ja zum Beispiel nach Baden-Württemberg fahren können ...

• Day6

Sunset - hinterm Paradise

June 3, 2016 in Greece

Nachdem ich das Moped zurückgegeben habe, habe ich nichts Dolles mehr gemacht: rumlatschen, Ticket für die Fähre zurück nach Mykonos kaufen, am Beach rumlungern und am Ende dann den Sonnenuntergang in dem Restaurant, das am Strand noch hinter "Paradise" kommt angucken.
    Die haben da so gemütliche Sitzsäcke :)

Alles Andere morgen - schreibfaul heute :/

• Day2

Greece, Naxos

March 22, 2014 in Greece

Rosemarie Richter
    "The blue of the sea; is this the sea? The dark violet sky; is this sky? Light in the center. I am curious what's behind. But I know for sure everything is with everything connected. That gives me hope."