Greece

• Day 43–45

Athènes

April 12 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

12/04 :

Journée de transport aujourd'hui, bus puis train direction Athènes.

Une fois arrivée je cherche un hostel puis m'installe. C'est déjà la fin de la journée, je sors voir le coucher de soleil sur la colline de Filoupapou. En haut il y a une vue panoramique sur tout Athènes, l'Acropole et la mer, c'est super beau ! La ville s'étend vraiment à perte de vue c'est impressionnant. Je me balade ensuite un peu puis rentre me coucher.

13/04 :

Aujourd'hui visite de la ville ! Je commence par l'Acropole, il y a beaucoup de monde mais c'est quand même super impressionnant ! Je me balade ensuite dans différents quartiers de la ville. Je visite également l'agora et l'agora romaine. Après avoir beaucoup marché je rentre me reposer un peu. C'est assez fatiguant d'apprendre beaucoup de choses (tout en anglais), de rester beaucoup debout, de marcher, et tout ça sous une certaine température. Je ressors dans la soirée pour une promenade et un petit resto. C'était agréable.

Le retour dans une grande ville a été un peu fatiguant pour moi, du monde et de la vie partout ! Mais Athènes a des quartiers super sympa et agréables et les différents sites archéologiques sont impressionnants.

Bisous

אתונה- ניסיון #1

September 2, 2022 in Greece ⋅ 🌙 28 °C

שלום לכולם מיוון המקסימה!
      אחרי שמשום מה החלטנו לא ללכת לישון לפני הטיסה (יצאנו ב1 מהבית, זה נראה הגיוני בזמנו), נחתנו באתונה ב7:30 אחרי לילה עם שעת שינה יחידה במטוס. בדרכנו למלון, יובל ניקרה במטרו וכמעט נפלה מהכיסא head first, למזלה הייתי מספיק עפוצה ולא מספיק מרוכזת ולא הספקתי לצלם..
      הגענו לתחנת המטרו שקרובה למלון, שעכשיו אנחנו מבינות למה היה יחסית זול. כמו שתמיד קורה לנו, הזמנו מלון באזור שהיה פעם ״החלונות האדומים״ של אתונה. תחילת טיול קלאסית.
      המלון עצמו מקסים ובגלל ששלחנו הודעה לפני כמה ימים שנגיע מוקדם אפילו סידרו שיהיה לנו חדר מוכן לפני הצ׳ק אין! תענוג גדול. המעלית במלון היא המעלית הכי מלחיצה אבר, ב2 מילים- אין דלת. ב3 מילים- אין דלת בכלל. לאורך העלייה במעלית יש מפגש ישיר עם כל מה שבדרך למעלה- קיר והדלת החיצונית של כל קומה. המהנדס של המעלית חשב לעצמו- אוי, המעלית ממש קטנה מה אני אעשה? אה, אני אוריד את הדלת. מיותר לציין שאני לא המשכתי לקחת את המעלית, מזל שיובל המשיכה וככה יש תיעוד של העליית במעלית.
      אחרי שנצ של שעה וחצי שמהר מאוד הפך להיות שנצ של שלוש שעות, יצאנו לעיר. לכל מי שדאג- גם כאן חם ולח. התחלנו ללכת לכיוון פסירי, שנחשבת ה״פלורנטין״ של אתונה. הדרך הייתה מפגש של מעברי כביש כמו בויאטנם (תפילת הדרך וקדימה לחצות) ואוכלוסיית השרון 10 בתל אביב, הרגשתי בבית.
      הגענו לבית קפה שמעוצב כולו (כולל המלצרים) במלא דברים של אליס בארץ הפלאות. התיישבנו לשתות שם קפה ואחרי כמה דקות הבנו שזה טיפה overwhelming ועברנו למקום אחר.
      לסיים את היום הלכנו לfree tour עם ג׳ורג׳ המדריך המצחקק, היה אחלה של סיור מאוד מעניין אלים וכו׳. אנחנו התלהבנו יותר מהגרפיטי המהמם שיש ברחבי העיר. אפילו כתבנו לאחד האמנים באינסטגרם!

אתונה האיומה

September 8, 2022 in Greece ⋅ 🌙 26 °C

אחרי הנסיעה הארוכה, החלטנו לסיים את היום בסיור מתוק שנקרא awful Athens, משהו קליל מה שנקרא. בסוף הסיור לא יכולנו שלא להסכים שממש מזעזע פה.
      אם לנסות לתאר במעט מילים את מה שהיה שם- השרון 10 רק בגדול.
      הסיור היה על השכונות שבמרכז אתונה, שבניגוד לערים שאנחנו מכירות הן השכונות הזולות (!!) של העיר. ראינו המון בתים נטושים והבנו שהם בתים שאף אחד לא לוקח עליהם בעלות ואין שום תיעוד של מי הם.
      המדריכה סיפרה לנו שבאזור גרים בעיקר מהגרים, שהממשלה לא רוצה לטפח ולא נותנת להם אזרחות. היא למשל סיפרה שלא מנקים את הרחובות של השכונה של המהגרים, ולכן נתפסה עליהם סטיגמה שהם מלוכלכים. עוד סיפור שהיא סיפרה על אחד מהבתים הנטושים הוא שזה היה מרכז קהילתי לילדי פליטים מסוריה והממשלה פשוט סגרה אותו עם לבנים אחרי שהיא העבירה אותם למחנות פליטים מחוץ לעיר. דיי מזעזע.
      אחר כך, עברנו לאזור שבו נמצאים עיקר סוחרי הסמים וכמובן היצאניות. צריכת זנות היא חוקית ביוון, ואם זה לא מספיק, מאחר והדת היא חלק מהמדינה (מוכר למישהו?) המדינה אוסרת על היצאניות להתחתן ולהביא ילדים. קשוח. גם בלי הסיפור הזה הסיור היה קשוח, בואו נגיד שראיתי עסקה שבה מישהו נתן למישהי סיגריה בתמורה לחפינה קטנה של העכוז שלה. עסקה מפוקפקת.
      סיפור אחרון מהסיור המזעזע (חשוב להגיד כאן שהסיור היה מצוין, התוכן מזעזע), הוא על מישהו שרצה לבוא לסיור לפני כמה שבועות. בחור אמריקאי- פקיסטני שבדרך לסיור נעצר בפשיטה משטרתית באזור. הוא לא לקח איתו את הדרכון שלו אז הוא בילה שעתיים במעצר כי חשבו שהוא מהגר לא חוקי!!

כדי להוריד את מפלס הלחץ רצינו ללכת לrooftop bar שמאוד נפוץ באתונה. המדריכה המליצה לנו על איזה בר שלא שמענו עליו לפני אז הלכנו ועלינו לגג. שם גילינו שמדובר במינימום מסעדת מישלן עם תפריט מובנה במחיר מופרז. מאוד הופתענו שאחרי סיור שקבענו בairbnb על משברים כלכליים ועוני היא שלחה אותנו למקום כזה.. בכל זאת צילמנו תמונה של האקרופוליס בלילה לפני שירדנו, כי זה באמת מאוד יפה.

Atene e il suo Partenone

May 28, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

La nostra prima tappa una volta giunti ad Atene è stato il suo Partenone. La sua costruzione è datata tra il 447 e 432 a.C. ed è uno dei patrimoni Mondiali dell'Unesco. È il più famoso tempo greco ( forse del mondo ) ed è dedicato alla dea Atena.
      Consigliamo di acquistare i biglietti online e tutto sarà semplice. Il percorso è a senso unico.. si sale da una parte e si scende dall'altra. Dopo una salita di qualche decina di gradini si arriva alla spianata del Partenone ed è subito WOW! Non fatevi spaventare dalle migliaia di turisti presenti.. loro entrano, fanno una fotografia ed escono.. la mattina ci sono molti gruppi organizzati ma dalle 13 in poi questi spariscono...
      Non importa se fuori ci sono 40 gradi.. basta avere un cappellino e una bella scorta d'acqua che tutto passa in secondo piano❤️
      Se siete in centro o poco lontano non prendete la metropolitana per arrivare.. lasciatevi travolgere dalle vie ateniese, piccole, strette e con graziosi bazar!!

Visite d’Athene jour 1

August 1, 2023 in Greece ⋅ ⛅ 34 °C

Cette première publication va aborder notre première soirée et la première journée à Athènes.

Nous sommes arrivés sur Athènes tardivement à 23h30 car il y a un léger décalage horaire entre la France et la Grèce (+ 1 heure).

Nous avons réussi à attraper l’avant dernier métro pour le centre ville de l’aéroport grâce au 20 minutes d’avance de l’avion.

Nous avons eu du mal à trouver un restaurant donc le premier dîner a eu lieu dans une boulangerie. Nous étions assis sur un rond point rien de glamour. Après avoir déposé les affaires à l’hôtel. Nous avons trouvé un rooftop sympa le bar 360. Nous avons prit notre premier cocktail pour fêter notre arrivé et nous sommes rentrés à l’hôtel afin de nous reposer pour la première journée en vue.

Jour 1: 25 km de marche

Après un petit déjeuné à l’hôtel avec un café digne d’une Amérique profonde, nous nous sommes dirigés vers l’acropole. Trop de monde, nous décidons de visiter le musée de l’acropole aujourd’hui et nous ferons l’acropole le lendemain.

Nous a pu observer pas mal de sculpture et de vases anciens. Petite pause café et on repart pour trouver un restaurant sympa.

On s’arrêtera donc au restaurant Atlantikos. Un restaurant qui ne paye pas de mine mais une fois a l’intérieur, on accède à une carte simple mais avec des produits très bons et cuisinés simplement. On se prend des gambas, du poulpe, des sardines, du piment et de la fêta.

Pour le dessert on décide de boire le café ailleurs et on tombe sur Little Kook un bar décoré sur la thématique d’Alice aux pays des merveilles.

Par la suite, nous avons explorés les différents quartier de la ville afin de faire un stop dans un parc à proximité du palais présidentiel. Fred fit une sieste et on continua à visiter jusqu’à tomber sur une cathédrale, petit verre dans un rooftop avec vue sur la cathédrale et on décide de rentrer pour se reposer un peu avant de ressortir.

Pour le soir, nous avons suivis les indications du guide pour trouver un restaurant sympa avec des plats typique notamment la purée de fèves ou encore des plats à base d’aubergine 😁.

On finit notre soirée dans un bar et on rentre pour se coucher.

À demain pour de nouvelles aventures.

Jour 2: Athenes et visite de l’Acropole

August 2, 2023 in Greece ⋅ ☀️ 34 °C

Jour 2 : 20 km de marche au compteur.

Après un réveil un peu tardif, on se sépare pour le petit déjeuné. Fred choisit le café en poudre pour ma part ce n’est pas envisageable.

On se rejoint et on se lance sur la visite de l’acropole en ayant pris des billets au préalable afin d’éviter la file d’attente. On profite de la belle vue et du théâtre de Dionysos et du Parthenon.

On enchaine sur la visite l’Agora qui est un lieu de rendez-vous des flâneurs dans l’Antiquité. On profite de la vue et du lieu.

Pour le déjeuner, on va chez Atlantikos. Fred voulait manger son poisson et il a eu cette fois ci. L’après midi a été dédié au shopping et achat divers on s’est ensuite posé à l’hôtel pour aller ensuite manger dans un restaurant un peu plus chic recommandé par le guide Michelin.

Oikeio est un restaurant traditionnel mais bien décoré. On a pu encore manger de la purée de fèves et on a pu goûter les boulettes de viandes qui étaient bonnes.

Pour finir, une expédition pour trouver un bar gay en vain. On prend le taxi pour un lieu qu’on connaissait. Un verre et puis au lit.

Demain direction l’île de Kos. On a un vol pour 13h30.

Athens at night

July 15, 2016 in Greece ⋅ ☀️ 35 °C

After Bree woke up from her nap, we decided to go grab some late dinner.

We asked our host where would be a great place to get some classic gyros. While talking, we also found out that he is the coolest person ever. He is a software engineer/writer/event planner/musician. He even wrote a book that sold out!! You can now get it for free online.

We were off on our adventure to find food. There was a huge district with tons of restaurants. We grabbed a gyro & sat in the square & ate it. After hours of chatting, we grabbed some bakk-lava from a local bakery & went back to the apartment.

We had the giggles & couldn't sleep until very early in the morning.

some greek orthodox church

July 18, 2016 in Greece ⋅ ☀️ 30 °C

We hit the streets of Athens at 2pm in search of food. We had barely left our hotel and we ran into Shelley Hanson! Her family was on the cruise before us. We wandered up the streets to some Greek Orthodox church and then got pizza/tuna wrap at a bakery place. Athens is HOT!!Read more

Hotel Cosmo

July 18, 2016 in Greece ⋅ ☀️ 30 °C

We arrived in the Athens Airport at 4am, just in time to catch the jam packed 1 hour public bus ride to downtown. A short cab ride after, we were thrilled to arrive at Hotel Cosmo and its no nonsense, but clean and comfy beds. We all crashed until noon the next day!Read more

Agios Konstantínos, Agios Konstantinos, Άγιος Κωνσταντίνος