Greece
Ákra Kamári

Naxos --> Santorini

July 13, 2018 in Greece ⋅ 🌙 27 °C

Ons laatste ontbijt in Naxos bestond uit een paar gebakjes vanuit een bakker, opgegeten op ons terras.
      Tegen de middag checkten we uit om de ferry op te gaan richting Santorini. Aangezien we van ons avondeten de avond ervoor nog een tomaat over hadden, besloten we deze weg te geven aan onze hotelbazin. Anders was deze toch gewoon in de vuilbak beland. De hotelbazin was er heel blij mee. Nadat ze ieder van ons een knuffel had gegeven en 10 keer ‘thank you’ had gezegd, konden we vertrekken.
      Op de haven aangekomen leek het wel alsof het hele eiland richting Santorini ging. Het was ongelooflijk druk, hectisch en gewoonweg slecht geregeld.
      Na twee uur op volle zee kwamen we aan. We namen de lokale bus tot in Kamari en vonden ons hotel.
      Ondertussen was het al 17u30 toen we besloten om middag te eten. We namen deze keer allebei een hartige pannenkoek.
      Daarna namen we nog even een duik in het zwembad en gingen we met onze voeten in de zee. Door de sterke golven was ik bijna één van mijn slippers kwijt geraakt. Gelukkig deed Gilles een moedige redding en kon ik toch nog terug wandelen met een volledig paar schoenen.
      Na nog even aan het zwembad te liggen en een lekker warme douche, trokken we er tegen 21 uur op uit om te dineren.
      Als afsluiter kochten we nog een stuk watermeloen die we verorberden op ons terras, met zicht op zee.

Santorini dag 1

July 14, 2018 in Greece ⋅ 🌙 27 °C

Vandaag werden we rustig wakker en genoten we van het lekkere ontbijt op hotel. We waren allebei vrij moe, maar toch besloten we om een uitstap te doen. Zo namen we de bus, eerst richting Fira (de hoofdstad) om deze te bezoeken. Het fameuze pad met de ezels hebben we niet bewandeld. Dan zouden we eerst helemaal naar beneden moeten, om dan terug naar boven te gaan en dat in deze hitte! We hebben de ezels echter wel van een afstandje kunnen bewonderen, arme diertjes toch...
      Hierna namen we de bus verder naar het stadje Oia. Het was er zeer pittoresk en minder druk dan in de hoofdstad.
      We hadden geluk dat er vandaag maar één cruiseschip aangemeerd lag, waardoor de hoeveelheid toeristen in beide stadjes wel meeviel.
      Na in Oia wat rond te wandelen namen we de bus terug naar ons hotel. Zo konden we nog even een zwemmetje doen en genieten van een frisse smoothie/mocktail op de zeedijk.

Santorini dag 2

July 15, 2018 in Greece ⋅ 🌙 27 °C

Voor onze voorlaatste dag besloten we om nog eens een wandeling te maken. Het plan was om eerst overheen de berg richting het stadje Perissa te wandelen, om dan terug te keren met de water taxi. De beklimming was een gewone verharde weg, waar ook auto’s konden rijden (maar er was amper verkeer). De afdaling was echter een echt bergpad waar muilezels werden ingezet om toeristen te begeleiden.
      De wandeling opzich was niet echt zwaar, maar door de hitte waren we beiden uitgeput. We wilden snel de watertaxi terugnemen om te kunnen relaxen op ons hotel. Er was slechts één probleem... Er was teveel wind waardoor de watertaxi niet vaarde. Terug wandelen zagen we niet als een oplossing, dus namen we de bus.
      Ondanks dat Kamari en Perissa dicht bij elkaar liggen, bestaat er geen rechtstreekse bus verbinding. De enige oplossing was dus om eerst de bus te nemen naar Thira, om daar over te stappen naar Kamari.
      Dit was een grote omweg, maar uiteindelijk zijn we er geraakt.
      Na een verfrissende plons en een relaxuurtje, gingen we een ijsje halen. Gilles ging voor de frozen yoghurt en ik voor een dark chocolat gewoon ijsje. De ijsschepper schepte gigantische bollen, zo groot dat zelfs de Maria van Moemoe er niets tegen is!

Santorini dag 3

July 16, 2018 in Greece ⋅ 🌙 27 °C

De laatste dag van onze reis namen we nog eens een rustdag. Overdag zijn we niet veel verder geraakt dan ons zwembad en een restaurantje enkele meters verder voor middageten. Zelfs ons goede voornemen voor op het strand te beachballen schoot er aan over.
      Aangezien we van plan waren om ‘s avonds naar de openluchtcinema te gaan, gingen we op tijd en snel iets eten. Een uitgebreid laatste avondmaal kwam er dus niet van.
      Na snel een vegetarische moussaka binnen te steken, vertrokken we richting de cinema.
      We kwamen ruim op tijd aan en stonden nog een kwartier in een stilstaande rij. Na dat kwartier kwamen ze ons vertellen dat het volzet was. Ze raadden ons aan om morgen terug te komen, maar ja dat was geen optie.
      Een beetje jammer dat we heel onze avond hadden versneld voor de film, maar we lieten het niet aan ons hart komen. We keerden terug naar het strand voor een avondstrandwandeling richting de luchthaven. Ons hotel is namelijk dichtbij de luchthaven en we kunnen de vliegtuigen goed zien landen. Tijdens onze wandeling hielden we halt voor een vliegtuig over ons hoofd te zien vliegen. Dit vloog recht op ons af, zo’n 25 meter boven ons. Indrukwekkend!
      Onze avond sloten we af met een drankje, een portie watermeloen en onze voetjes in de zee.
      Nu sluit ik mijn laatste blogpost af, morgenvroeg vliegen we al weer terug. Het was een zeer geslaagde en deugddoende vakantie.
      Kusjes, Gilles en Katrien

Ákra Kamári, Akra Kamari