Greece
Alyki

Paros/Antiparos

August 17, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Wekker om 8u, toch wel weer te vroeg. Eigenlijk nooit echt goed doorgeslapen in vorig app. Vandaag wouden we eens gaan informeren om onze brommer in te ruilen vr een quad om dan richting ons nieuw verblijfje of appartementje te gaan.

We nemen nog snel een ontbijtje in een bakkerijtje naast ons en vertrekken richting de rental shop. Voor een toeslag van 40 euro ruilden we onze tweewieler in voor een stoerdere maar vooral veiligere 4 wieler die ook als muilezel kon dienen zodat we comfortabel de overtocht konden maken richting Aliki (zuidwesten van Paros). Zo gezegd zo gedaan, valiezen vastgepind op onze flashy ride en wegwezen!

Na een mooie rit van 25 mins komen we aan in “Anixis studios” waar een super vriendelijk dametje ons ontvangt en ons direct in ons app binnen laat. Snel installeren om dan eens richting de kite shop in “Pounta” te gaan informeren. Onderweg komen we een super cute smoothie bar/koffie barke tegen “Hello Mango” genaamd waar we even stoppen voor de dorst. De eigenaar is frans/grieks, super vriendelijk en weet ons te zeggen dat er deze dagen weinig wind is om te kiten en dat bovendien de eerste paar keer kiten eig niet super plezant is omdat je het nog niet goed kan. We bedenken ons dus want vrijdag zijn we weer weg en om geld te geven aan iets waar we wrs weinig plezier aan zullen hebben dan miss toch niet. We zullen dan wel eens iets anders van watersport doen!

Dus we zetten koers verder richting Antiparos en rijden vlotjes de ferry op. 6 eurootjes vr een overtocht van nog geen 10 mins en we zijn gearriveerd. Lunchtijd. We passeren “beachhouse” waar we al van hoorden en beslissen het erop te wagen vr lunch zonder reservatie. We hebben chance! Aangrenzend hier is een klein strandje waar we ons installeren for some chilling and reading 🥸

Om 19u beslissen we naar “sunset” te gaan, was ons door meerdere mensen aangeraden. We komen er toe op een idyllische locatie aan de rand van de zee met stoeletjes opgesteld alsof we in de cinema waren en de zonsondergang de laatste nieuwe film was. We bestelden er een flesje wijn en een paar kleine bordjes als avond eten en keken toe hoe de film zich afspeelde. Eens de zon onder was, zagen we de meeste mensen vertrekken wat eig wel jammer was want de locatie was zo gezellig en uniek, ze serveerden er Stella dus we dronken er nog een laatste. Op weg naar de ferry beslisten we om nog een tussenstop te maken in het centrum in “bougalou” en “doors”, cafétjes die ons ook waren aangeraden. Doors was echt een flashback nr de Ambiorix in Leuven met eveneens de leeftijd van toen 18-23 jarigen 😂. We beslisten er toch een pintje te bestellen maar de machine om met kaart te betalen werkte niet en we hadden 5 euro op zak. Goed vr 1 pintje dus om te delen. De eigenares had echter medelijden en offreerde ons toch nog een 2e pintje, super sympa!

Dan was het plots bijna 1u en moesten we terug om de ferry te halen richting Paros. Ook hier weer entertainment. We checkten in en stonden klaar vr vertrek toen 2 jongens een meisje ondersteunden die nog amper van de wereld wist, scheel keek en haar poep liet zien door haar veel te korte kleedje. Ik gok dat het een UK girl is 😅. 10 mins later komen we aan op Paros en rijden we ligna recta door nr ons bedje!

Morgen eens geen wekker!

Tschuss 😘

Strandtag in Aliki

August 9, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

Nachdem ich mit dem Mofa einen guten Teil der Insel erkundet habe, verbringe ich einen Strandtag in Aliki, einem Fischerdorf im Süden von Paros. Hier verstehe ich, warum die Völker des Südens eine Siesta brauchen: zwischen zwei und fünf Uhr am Nachmittag liegt eine Hitze über Land und Meer, dass sich weder Körper noch Geist ernsthaft bewegen wollen - Schatten und Ruhe sind das Gebot der Stunde!Read more

Alyki, Αλυκη