Greece
Antíparos

Abschied aus Paros

August 20, 2021 in Greece ⋅ ☀️ 27 °C

Nachdem wir gestern noch fleißig Tricks (360er) und Springen geübt hatten, gab es abends noch den letzten Apero mit unseren französischen Freunden…🥂
      Heute sitzen wir schon auf der Fähre und treten so langsam die Rückreise über Albanien, Montenegro … an.Read more

Wahou !

8/20/21Reply

At this stage I fall right after taking off and landing. Bravo

8/20/21Reply

Wooowwww! Echte Winger jetzt 👍😁💪

8/23/21Reply

Ankunft und Abendessen in Parikia

July 28, 2021 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

Heute sind wir mit der Fähre von Mykonos nach Paros gefahren. Vorher gab es ein leckeres Frühstück am Hafen, bevor wir dann unser Hotelzimmer bezogen. Die Fähre hatte sagenhafte 90 Minuten Verspätung aber die Sitze waren bequem genug um einzuschlafen. 🤣😴 Abends sind wir dann durch die Hauptstadt von Paros geschlendert und haben am Hafen unser Abendessen bei einem Sonnenuntergang genossen. 🤭🍷Read more

Jule das du nochmal mit Rucksack in den Urlaub fährst

7/30/21Reply

hätte ich auch nie gedacht.. 🤣

7/31/21Reply

Paros - Day 1

June 21, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 81 °F

Accidentally fell in love with this island and it’s shops, night life, beaches, and architecture 🤍 happy to report my diligence with sunscreen has prevented me from getting burnt (which almost always happens)Read more

Paros oder Santorini-Light

June 2, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

So genug Urlaub für euch, jetzt werdet ihr wieder mit Geschichten, schlechten Witzen und Urlaubsbildern belästigt.
      Gestern war so gar nichts los, bis auf eine relativ entspannte Fahrt vor Athen, eine anstrengenden und nervenraubende Fahrt in Athen und ein griechisches Autozurückgeben aka 45 min warten obwohl man vorher angerufen hat.
      Naja Auto ist wieder beim Vermieter, wir waren Abends noch mit Jette ein letztes Mal essen und heute morgen um 6:30 - ja 6:30!, eine wirtschaftlich richtige Entscheidung - holte uns der Taxifahrer ab.
      Um 7:25 setzte sich dann die Fähre von Athen aus in Bewegung Richtung Paros, eine Kykladen-Insel aka. Weiß-blaue Häuser auf kargen Hügeln.

Fast 5 Stunden später haben wir schon eingecheckt und wurden von unserer Gastgeberin instruiert welcher Bus wann wohin fährt, welche Strände und Städte man gesehen haben muss und wo die Bäckerei, das Kino und der Supermarkt ist.
      Sehr viele Informationen!

Alleine machen wir uns also auf den Weg - ich hätte mich auch nicht gewundert, wenn uns eine Stadtführung angeboten worden wäre - die Stadt Parikia zu erkunden. Mit ihren weißen Häusern, Blauen Türen, Touristenfallen und vielen Restaurants.

Das war es aber erstmal. Wir machen jetzt bis zum Abend Siesta am Pool. Vielleicht schauen wir heute Abend im Kino Doctor Strange. Who knows?!

Anti Alles, Antiparos

June 3, 2022 in Greece ⋅ 🌬 23 °C

Paros, Antiparos ich habe nicht sonderlich viel gutes über die beiden Inseln zu verlieren.
      Um euch aber nicht zu sehr die Stimmung zu vermiesen übernimmt isa an dieser Stelle die Berichterstattung.
      Für Sarkastische Einwürfe stehe ich natürlich immernoch zur Verfügung.

Hallo, ab hier schreibt Isa 🤗 Jetzt habe ich auch mal die Macht des Footprints (!) und seh nicht erst im Nachhinein, welche Aspekte Chris nicht beschrieben oder welche Fotos von mir er ohne Absprache rein gestellt hat 😠
      Schon Casper sagte: "Anti Alles für immer!" Und so hat Paros auch sein eigenes Antiparos.
      Auf die Anti-Insel gelangten wir von Parikia mit einer kleinen Fähre, die an dem sehr windigen Tag über relativ offenes Meer fuhr. Daraus ergab sich die wackeligste Bootsfahrt die ich bisher erlebt habe. Auf Antiparos ging es dann in den überteuerten Bus um zur Hauptattraktion der Insel zu gelangen: eine Tropfsteinhöhle mit Stalagmiten und Stalagtiten!
      Auf die Liste der im Urlaub besichtigten Steine können wir also nun auch tropfende Steine setzen. Auf steilen Treppen konnte man teils eng an den Steinen vorbei in die Höhle hinab steigen. Ich fand es sehr beeindruckend, Chris nannte es underwhelming. Der Broschüre entnahmen wir nachher noch dass sie Höhle 100m tief ist, der Sage nach die Heimat des Zyklopen aus dem Odysseus Mythos war und 1673 vom französischen Marquise de Nointel für die Weihnachtsmesse genutzt und seit dem immer wieder Inschriften in die Steine gemacht wurden. Sehr interessant!
      Danach mussten wir noch auf die Rückkehr des überteuerten Busses warten und besichtigten noch die gleichnamige Hauptstadt der Insel Antiparos. Die sieht aus wie Parikia, alles sehr hübsch und instagramable und teuer. Insgesamt ist die Anti-Insel leider nicht so spannend wie erhofft und so nehmen wir schon früh die Fähre zurück, diesmal nach Pounta, um uns dort ein wenig umzusehen. Naja, zumindest dachten wir das. Das Hafendorf hat aber nicht wirklich was zu besichtigen außer Armut. Also warteten wir auf den Bus zurück nach Parikia. Nach ca. der doppelten Wartezeit von dem was im Plan ausgeschrieben war kam dann ein Bus, allerdings zum Flughafen. Der verkaufte uns trotzdem Tickets nach Parikia, also fuhren wir mit Umweg über den Flughafen zurück in die Stadt und unser Hotel. Insgesamt hat alles länger als geplant gedauert.
      Nachmittags waren wir dann eher schlecht gelaunt und haben uns im Hotel und am Pool erst mal wieder aklimatisiert. Abends gings dann noch in einer sehr schönen Taverne am Wasser essen und ein wenig durch die Stadt spazieren.
      Nach diesem Tag stand fest: die kommenden Tage wollen wir einen Roller haben und flexibel unterwegs sein!

Paros/Antiparos

August 17, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Wekker om 8u, toch wel weer te vroeg. Eigenlijk nooit echt goed doorgeslapen in vorig app. Vandaag wouden we eens gaan informeren om onze brommer in te ruilen vr een quad om dan richting ons nieuw verblijfje of appartementje te gaan.

We nemen nog snel een ontbijtje in een bakkerijtje naast ons en vertrekken richting de rental shop. Voor een toeslag van 40 euro ruilden we onze tweewieler in voor een stoerdere maar vooral veiligere 4 wieler die ook als muilezel kon dienen zodat we comfortabel de overtocht konden maken richting Aliki (zuidwesten van Paros). Zo gezegd zo gedaan, valiezen vastgepind op onze flashy ride en wegwezen!

Na een mooie rit van 25 mins komen we aan in “Anixis studios” waar een super vriendelijk dametje ons ontvangt en ons direct in ons app binnen laat. Snel installeren om dan eens richting de kite shop in “Pounta” te gaan informeren. Onderweg komen we een super cute smoothie bar/koffie barke tegen “Hello Mango” genaamd waar we even stoppen voor de dorst. De eigenaar is frans/grieks, super vriendelijk en weet ons te zeggen dat er deze dagen weinig wind is om te kiten en dat bovendien de eerste paar keer kiten eig niet super plezant is omdat je het nog niet goed kan. We bedenken ons dus want vrijdag zijn we weer weg en om geld te geven aan iets waar we wrs weinig plezier aan zullen hebben dan miss toch niet. We zullen dan wel eens iets anders van watersport doen!

Dus we zetten koers verder richting Antiparos en rijden vlotjes de ferry op. 6 eurootjes vr een overtocht van nog geen 10 mins en we zijn gearriveerd. Lunchtijd. We passeren “beachhouse” waar we al van hoorden en beslissen het erop te wagen vr lunch zonder reservatie. We hebben chance! Aangrenzend hier is een klein strandje waar we ons installeren for some chilling and reading 🥸

Om 19u beslissen we naar “sunset” te gaan, was ons door meerdere mensen aangeraden. We komen er toe op een idyllische locatie aan de rand van de zee met stoeletjes opgesteld alsof we in de cinema waren en de zonsondergang de laatste nieuwe film was. We bestelden er een flesje wijn en een paar kleine bordjes als avond eten en keken toe hoe de film zich afspeelde. Eens de zon onder was, zagen we de meeste mensen vertrekken wat eig wel jammer was want de locatie was zo gezellig en uniek, ze serveerden er Stella dus we dronken er nog een laatste. Op weg naar de ferry beslisten we om nog een tussenstop te maken in het centrum in “bougalou” en “doors”, cafétjes die ons ook waren aangeraden. Doors was echt een flashback nr de Ambiorix in Leuven met eveneens de leeftijd van toen 18-23 jarigen 😂. We beslisten er toch een pintje te bestellen maar de machine om met kaart te betalen werkte niet en we hadden 5 euro op zak. Goed vr 1 pintje dus om te delen. De eigenares had echter medelijden en offreerde ons toch nog een 2e pintje, super sympa!

Dan was het plots bijna 1u en moesten we terug om de ferry te halen richting Paros. Ook hier weer entertainment. We checkten in en stonden klaar vr vertrek toen 2 jongens een meisje ondersteunden die nog amper van de wereld wist, scheel keek en haar poep liet zien door haar veel te korte kleedje. Ik gok dat het een UK girl is 😅. 10 mins later komen we aan op Paros en rijden we ligna recta door nr ons bedje!

Morgen eens geen wekker!

Tschuss 😘

Zo een leuke dag voor jullie en idyllisch ❤️ Enjoy it ! 😂🥰 [Tante Cathérine 😘]

8/18/22Reply

nice !

8/18/22Reply

Strandtag in Aliki

August 9, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

Nachdem ich mit dem Mofa einen guten Teil der Insel erkundet habe, verbringe ich einen Strandtag in Aliki, einem Fischerdorf im Süden von Paros. Hier verstehe ich, warum die Völker des Südens eine Siesta brauchen: zwischen zwei und fünf Uhr am Nachmittag liegt eine Hitze über Land und Meer, dass sich weder Körper noch Geist ernsthaft bewegen wollen - Schatten und Ruhe sind das Gebot der Stunde!Read more

Paros - Day 2

June 22, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 82 °F

Today we woke up at noon (some of us hungover, some of us not) after being out until 3am. After doing our best to not go back to bed we made it to the cafe for breakfast (aka lunch). We took a water taxi to Martselo beach, came back to shower and get ready, and had dinner (the highlight being a small orange cat that I fed half my fish to). Finished the night with gelato and now we pack to return to Athens🤩

Greece has been SO fast paced, including travels days (which cut our time in half) we were in Athens for 3 days, Milos for 2 days, and Paros for 2 days. Tomorrow we leave Paros for Athens, and stay the night only to head to Rome the next afternoon!! While I’m having the best time running around and laying on the beach, shopping, and filling up on yummy food, I do slightly wish we were spending more time in each place - but I also wouldn’t sacrifice the different places we’ve been able to see because we have been moving around so much. Happy travels friends💘

Reise nach Paros

July 31, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 27 °C

Um 6 Uhr morgens verlasse ich das Hostel um via Metro zum Hafen zu kommen. Die Fahrt dauert nur 20 Minuten, die Hafengegend wirkt eher heruntergekommen. Um 8 Uhr konnte man Einsteigen und einen Sitzplatz suchen. Erst ein wenig später bemerke ich, dass jedem Passagier ein Sitzplatz zugewiesen ist. Scheinbar bin ich nicht der Einzige falsch informierte, die erste halbe Stunde werden fleissig Plätze getauscht und nettigkeiten ausgewechselt.
      Die non-stop fahrt nach Paros dauert drei Stunden. Weil Gina in zwei Stunden ebenfalls via Fähre ankommt kehre ich in Hafennähe ein. Obwohl wir uns noch nie gesehen haben, finden wir uns schnell und voller Vorfreude auf das bevorstehende Abenteuer. Unser Captain Wisi holt uns ab und wir empfangen die restlichen Crew Mitglieder am Flughafen.
      Dann geht es endlich zu unserem Heimathafen, wo uns unser Schiff "Frida" schon ungeduldig erwartet. Es handelt sich bei Frida um eine Formosa, ein Schifftyp aus Teiwan, gebaut wärend der britischen Kolonialzeit. Nach einer kurzen Einführung verstauen wir unser Gepäck und gehen in ein nahe gelegenes Restaurant zum Abendessen.
      Abgelegt wird erst morgen Mittag und so verbringen wir die erste Nacht auf dem Schiff im sicheren Hafen bei seichtem Wellengang.

enjoooy ⛵️

8/3/22Reply

Paros-Antiparos-Milos

August 19, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag weer een beetje uitgeslapen tot bijna 10u. Het was ook 2u gisteren dus we waren nog een beetje moe’tjes. Check out time van ons appartementje in “Anixis studios”, super lieve mensen en we mochten onze valiezen er nog de hele dag laten staan.

Plan vandaag was om ergens een ontbijtje op te pikken onder baan naar de ferry richting Antiparos. We keerden terug nr ons geliefde “Hello Mango” van onze Frans-Griekse vriend, Jammergenoeg was hij qua ontbijt/eten al uitverkocht dus het bleef bij een smoothie en een koffietje. Gelukkig was er om de hoek ng een Grieks bakkerijtje waar we nog snel een kleine croissant kochten. We kwamen net op tijd aan om de ferry te nemen, de motor van de boot was al gestart en we mochten er nog net op rijden. Smooth sailing! 7 min later staan we alweer op Antiparos.

“The Rooster” was ons door velen aangeraden maar het lukte niet om op voorhand te reserveren dus we beslisten al langs daar te rijden en te proberen gaan voor een early lunch. We komen daar toe via een lange oprit op een prachtig domein en vragen aan da boyke achter zijn desk of we nog kunnen lunchen. Hij moest het even navragen via de walkie talkie. 5 min later het verlossende antwoord: “it’s ok, you can go”. We rijden verder met de quad door de vele private villa’s van het hotel, echt muy bien hier, 500 euro de nacht voor zij die verkocht zijn door de foto’s. Lunch was gelukkig niet te duur en we kregen de beste view ever!!!! We genoten van een starter die we deelden: ceviche/tartare van seabass met mango: HEERLIJK! En dan elk een lekker fris slaatje! 👌.

Next stop: the Cave of Antiparos. Een 5600 m2 aan stalagtieten en stalagmieten en een afdaling van ongeveer 411 trappen die we dan ook terug naar boven moesten doen, work out check ✅ Ik moet eerlijk zijn dat ik het niet mega indrukwekkend vond, Ger vond dat ik het meer moest appreciëren. Anyway, gelukkig vrij goedkope entrance,

Na ons bezoekje aan de grotten gingen we terug richting het noorden van het eiland een plekje gaan zoeken op het strand om nog wat te lezen voor we terug richting Paros moesten. Het was weer goed warm vandaag! Al bij al is er nog niemand van ons echt verbrand geweest (touch wood), we smeren ons goed in! 😇

18u40, we vertrekken richting de ferry naar Paros om die van 19u20 te halen en daarna direct door te zoefen met onze quad naar ons appartementje om daar onze bagage op te pikken. We laden onze quad weer volledig vol met onze valiezen en vertrekken meteen door naar de haven om de Ferry richting Milos te halen. 24 min rijden, volle gas vooruit met onze Muilezel. We leveren onze geliefde quad in en kopen nog een sandwich voor op de ferry. Kleine 2u nr Milos.

Filo de eigenaar van onze Airbnb stuurde ons al dat hij een taxi voor ons ging regelen eens aangekomen op Milos. Handig, dachten we. Super naïef want die kerel heeft ons natuurlijk int zak gezet. We reden samen met een ander meisje naar boven. 5 min rijden tot haar stop en ze mocht 15 euro betalen, Wij 5 min verder gestopt en twas nog keer 25 euro vr ons 🙄. Kzeg wablief? Van ons tak zitten maken dat schandalig was en dat de taxi’s in België en London zelf goedkoper zijn. Blijkbaar kregen we een extra fee van 5 euro omdat we hem “gereserveerd” hadden. LOL, afgestraft worden om op voorhand te reserveren. First time for everything zeker? Er was geen discussiëren aan dus we hebben uiteindelijk betaald.

Goed toegekomen op onze airbnb. Schattig appartementje. We nemen nog snel een douchke en stippelen een goeie wandeling uit voor morgenvroeg. Long day!

Ready for bed 😴

Antíparos, Antiparos, Αντίπαρος