Greece
Poros

Here you’ll find travel reports about Poros. Discover travel destinations in Greece of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Und alles Gute hat irgendwann ein Ende

November 2, 2017 in Greece

Es ist tatsächlich da, das Ende meiner Reise. Es lässt sich nicht mehr aufschieben. Ich sitze im Flieger auf dem Weg nach Hause - beim letzten mal, wusste ich zumindest, dass es nur für 5 Tage war und es dann wieder los ging. Jetzt ist auch das vorbei und ich habe meine Yogalehrerausbildung hinter mir.

Es geht zurück in eine Welt, die sich nicht verändert hat, ein Jahr später und alles ist noch genauso wie vor 394 Tagen.

Ich habs sicher schon öfter geschrieben, ich war mir nicht sicher, was ich erwarten soll, geschweige denn ob ich überhaupt so lange Reisen kann. Ich habe unendlich viele neue Dinge über mich gelernt, habe mich selbst immer wieder vor neue Herausforderungen gestellt und habe sie immer wieder gemeistert und mich selbst unzählige Male überrascht. Ja, ich hatte meine Auf und Abs, meine Momente in denen die Tränen nur so geflossen sind, in denen ich mich umgeben von unendlich vielen Menschen wie die einsamste Person auf der Welt gefühlt habe, aber am nächsten Tag sah meistens alles schon wieder ganz anders aus...

Ich habe gelernt mich ständig von Leuten verabschieden zu müssen, aber gleichzeitig auch immer dankbar dafür zu sein, dass ich sie kennen gelernt habe und oft auch etwas von Ihnen lernen durfte.

Die letzten drei Wochen waren auf jeden Fall der beste Abschluss, den meine Reise haben konnte.
    Auch wenn es ganz schön anstrengend war, war es eine super Zeit in der ich großartige Menschen kennen gelernt habe. Hoffentlich war es kein Abschied für immer, sondern nur ein bis dann...

Ich habe in den drei Wochen vor allem gelernt, am Ende sind wir und alle ziemlich ähnlich gewesen, und dass mich so schnell nichts aus der Ruhe bringen kann, vor allem keine Spinnen (auch wenn sie springen oder Babys auf dem Rücken haben). Und ich habe es geschafft in über 3 Wochen nicht einmal in unseren Sitzkreisen (echt nicht mein Ding) oder liebevoll auch "Circles of Crying" genannt, nicht eine Träne zu vergießen...wer hätte das gedacht 😂

Jetzt geht es zurück in die Arbeitswelt...aber meine Reise ist noch nicht zu Ende...

from pireus to Poros

August 20, 2016 in Greece

Na het ontbijt gaan we naar de boot, de langzame, deze doet 3 eilanden aan, Aegina, Mathena the en Poros, winkeltje in de reistijd bijna 3 uur maar er is veel te zien. Na aankomst op Poros nemen we een taxi naar het Odyssey appartement.
    Rik, de echtgenoot van Katerina heeft een foutje gemaakt waardoor alle appartementen bezet zijn. Voor een nacht verblijven in een appartement van Ninetas hotel. 200m vanaf Odyssey appartement en daar kunnen we in 't zwembad. Straks gaan we naar Katerina en Rik voor het warme eten. En dat eten was verrukkelijk.Read more

woensdag 24-8

August 24, 2016 in Greece

Koffie gedronken met de familie Aberson en met Katerina. Plannen gemaakt voor donderdag vervolgens rond het eiland gereden, onder tussen nog even gezwommen.
    In de namiddag weer even zwemmen en vanavond heerlijk gegeten samen met Katerina, het eten was voorbereid vlgs recept van haarzelf.
    Vandaag was het half bewolkt en de temperatuur was met 32° iets aangenamer.

vrijdag

August 26, 2016 in Greece

Gisteravond na het eten nog kort gesproken met een Grieks echtpaar met 2 jonge kinderen. Ze kwamen uit Athene en waren in Poros op vakantie.
    Op mijn vraag hoe het leven in Griekenland is na alle gedoe vanuit de EU gaven ze aan dat het zwaar is omdat de belastingen erg hoog zijn, ze moeten beiden hard werken om rond te kunnen komen.
    Vb een liter melk kost op Poros €1.35, de goedkoopste, deze melk kost in Athene iets minder, maar zo'n €1.30. Volgens mij kost een liter melk in NL ongeveer €0.75. De salarissen In NL liggen 2 tot 4 keer hoger dan in NL.
    Hij verwachtte naast financiële steun ook bestuurlijke steun omdat de Griekse overheid wel advies en begeleiding kan gebruiken. En, er moet meer eenheid komen binnen de unie, nu lijkt het veel op masters and slaves, noord west europa en zuid Europa. Het was een prettig gesprek.

Vrijdagmorgen een rondje op de scooter gemaakt met Lars. Het weer is prima, 32° en zonnig.
    Zo tijd om te gaan zwemmen, we gaan dit keer naar de Russian Bay. En dat was lekker, op een strandbed onder een parasol en als het toch te heet is dan maar even in de zee. En, eindelijk m'n 3e boek uitgelezen.

Vlak voor vertrek nog een gesprek met een Griekse familie, vader, moeder en zoon. De moeder is docent aan de highschool en geeft vakken als Grieks, wetenschap en geschiedenis. Door de hoge werkeloosheid en de toekomst verwachting in Griekenland hebben ze besloten te immigreren naar Australië.
    Ik ben natuurlijk maar een leek maar ik denk dat er veel opbouwend werk is voor de Europese unie.

We realiseren ons dat we alweer een week in Griekenland zijn, het gaat snel.

zondag

August 28, 2016 in Greece

Na ons ontbijt luisteren we op het balkon naar de dienst in ons eigen kerkgebouw, een dienst waarin Lotte Limburg het teken en zegel van de heilige doop mocht ontvangen.

Opgenomen en verbonden
    Met de Naam die vrede is
    Gaat jouw leven niet ten onder
    En het wordt niet uitgewist.

Na de koffie rijden we een rondje op de scooter, het weer is prima maar af en toe waait het stevig.
    We slaan een weg in wat eigenlijk niet mag en komen uiteindelijk in het noordoosten van Poros terecht.
    Onderweg van alles gezien, bergen afval, schapen, geiten, steile afgrond, het is allemaal goed gegaan. Van het noordoosten rijden we naar het zuidwesten,de inhammen ogen mooi maar het strand ziet er door het afval smerig uit.
    Uiteindelijk vlak bij ons appartement gezwommen.

Nog even terug komend op de melding dat we Russische dames hebben gesignaleerd, een van deze dames kwamen we bijna dagelijks op het strand tegen, een jonge dame alleen op het strand en ze keek niet gelukkig. Toch maar eens aangesproken over 't weer en ze gaf aan dat ze uit Moskou kwam. Tijdens het concert zagen we haar op de voorste rij zitten in een deftige jurk. Wat blijkt, zij heet Tatiana Christyakova en is pianiste, zij opende het concert met een concert van J. S. Bach in Re mineur BWV 1052. Zie www.tatianachistyakova.com

We eten op tijd en lekker en lopen daarna naar de haven en maken het grootste deel van van de piano concerten. De deelnemers van de piano academy meten elk een stuk spelen. Het publiek mag daaruit de nummers 1,2 en 3 kiezen. De einduitslag hebben we niet afgewacht, het was een lange en warme zit.

Dimos Poros, Poros, Πόρου