Greece
Poros

Top 10 Travel Destinations Poros:

Poros, Montag

July 1, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 24 °C

Carsten und Heiko wollen noch kurz in den Supermarkt zum Einkaufen. Leider hat das mit dem Ausstieg von Heiko aus dem Dingi nicht so ganz geklappt, er fiel ins Wasser, dafür war der Müll trocken .

Leider war der Wind immer noch sehr stark und die Wellen sehr hoch. Mir war dabei so übel und schlecht dass ich es vorgezogen habe mich in die Kajüte zulegen. Ich habe den ganzen Tag geschlafen, abends um 7 Uhr bin ich wieder aus der Kajüte gekrabbelt.

Wir haben lecker eingekauft und dann am Abend selbst an Bord gekocht, es gab Bratkartoffeln und Spiegelei.

from pireus to Poros

August 20, 2016 in Greece ⋅ ☀️ 32 °C

Na het ontbijt gaan we naar de boot, de langzame, deze doet 3 eilanden aan, Aegina, Mathena the en Poros, winkeltje in de reistijd bijna 3 uur maar er is veel te zien. Na aankomst op Poros nemen we een taxi naar het Odyssey appartement.
    Rik, de echtgenoot van Katerina heeft een foutje gemaakt waardoor alle appartementen bezet zijn. Voor een nacht verblijven in een appartement van Ninetas hotel. 200m vanaf Odyssey appartement en daar kunnen we in 't zwembad. Straks gaan we naar Katerina en Rik voor het warme eten. En dat eten was verrukkelijk.Read more

woensdag 24-8

August 24, 2016 in Greece ⋅ ⛅ 31 °C

Koffie gedronken met de familie Aberson en met Katerina. Plannen gemaakt voor donderdag vervolgens rond het eiland gereden, onder tussen nog even gezwommen.
    In de namiddag weer even zwemmen en vanavond heerlijk gegeten samen met Katerina, het eten was voorbereid vlgs recept van haarzelf.
    Vandaag was het half bewolkt en de temperatuur was met 32° iets aangenamer.Read more

vrijdag

August 26, 2016 in Greece ⋅ 🌬 27 °C

Gisteravond na het eten nog kort gesproken met een Grieks echtpaar met 2 jonge kinderen. Ze kwamen uit Athene en waren in Poros op vakantie.
    Op mijn vraag hoe het leven in Griekenland is na alle gedoe vanuit de EU gaven ze aan dat het zwaar is omdat de belastingen erg hoog zijn, ze moeten beiden hard werken om rond te kunnen komen.
    Vb een liter melk kost op Poros €1.35, de goedkoopste, deze melk kost in Athene iets minder, maar zo'n €1.30. Volgens mij kost een liter melk in NL ongeveer €0.75. De salarissen In NL liggen 2 tot 4 keer hoger dan in NL.
    Hij verwachtte naast financiële steun ook bestuurlijke steun omdat de Griekse overheid wel advies en begeleiding kan gebruiken. En, er moet meer eenheid komen binnen de unie, nu lijkt het veel op masters and slaves, noord west europa en zuid Europa. Het was een prettig gesprek.

Vrijdagmorgen een rondje op de scooter gemaakt met Lars. Het weer is prima, 32° en zonnig.
    Zo tijd om te gaan zwemmen, we gaan dit keer naar de Russian Bay. En dat was lekker, op een strandbed onder een parasol en als het toch te heet is dan maar even in de zee. En, eindelijk m'n 3e boek uitgelezen.

Vlak voor vertrek nog een gesprek met een Griekse familie, vader, moeder en zoon. De moeder is docent aan de highschool en geeft vakken als Grieks, wetenschap en geschiedenis. Door de hoge werkeloosheid en de toekomst verwachting in Griekenland hebben ze besloten te immigreren naar Australië.
    Ik ben natuurlijk maar een leek maar ik denk dat er veel opbouwend werk is voor de Europese unie.

We realiseren ons dat we alweer een week in Griekenland zijn, het gaat snel.

zondag

August 28, 2016 in Greece ⋅ ⛅ 27 °C

Na ons ontbijt luisteren we op het balkon naar de dienst in ons eigen kerkgebouw, een dienst waarin Lotte Limburg het teken en zegel van de heilige doop mocht ontvangen.

Opgenomen en verbonden
    Met de Naam die vrede is
    Gaat jouw leven niet ten onder
    En het wordt niet uitgewist.

Na de koffie rijden we een rondje op de scooter, het weer is prima maar af en toe waait het stevig.
    We slaan een weg in wat eigenlijk niet mag en komen uiteindelijk in het noordoosten van Poros terecht.
    Onderweg van alles gezien, bergen afval, schapen, geiten, steile afgrond, het is allemaal goed gegaan. Van het noordoosten rijden we naar het zuidwesten,de inhammen ogen mooi maar het strand ziet er door het afval smerig uit.
    Uiteindelijk vlak bij ons appartement gezwommen.

Nog even terug komend op de melding dat we Russische dames hebben gesignaleerd, een van deze dames kwamen we bijna dagelijks op het strand tegen, een jonge dame alleen op het strand en ze keek niet gelukkig. Toch maar eens aangesproken over 't weer en ze gaf aan dat ze uit Moskou kwam. Tijdens het concert zagen we haar op de voorste rij zitten in een deftige jurk. Wat blijkt, zij heet Tatiana Christyakova en is pianiste, zij opende het concert met een concert van J. S. Bach in Re mineur BWV 1052. Zie www.tatianachistyakova.com

We eten op tijd en lekker en lopen daarna naar de haven en maken het grootste deel van van de piano concerten. De deelnemers van de piano academy meten elk een stuk spelen. Het publiek mag daaruit de nummers 1,2 en 3 kiezen. De einduitslag hebben we niet afgewacht, het was een lange en warme zit.

Langer Schlag nach Poros

May 6, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 17 °C

Endlich draußen auf See querten wir als erstes das Verkehrstrennungsgebiet und fuhten dann an Aiginas wilder Westküste entlang nach Süden. Am Nachmittag kam frischer Wind auf. Wir kreuzten um Poros Westseite herum und konnten an einem Katamaran des freundlichen ukrainischen Skippers Maxim festmachen. Der Wirt der Caravella brachte uns einen Krug kühlen Weißweins an Bord. Natürlich gingen wir abends zu ihm.
    Ich traf die "Seawulf"s wieder und wir besuchten spätabends eine kleine, versteckte Taverne mit humorvoller Wirtin Maria ( siehe Wifi-Passwort)

Ein Kopf der Hydra

August 7, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Am frühen Nachmittag legten wir vom recht unruhigen Kai in Poros ab und genossen noch einmal das langsame Tuckern entlang der Kanalseite der Stadt. Draußen in der Bucht segelten wir dann mit raumem Wind nach Südosten. Dort liegen einige Inseln, die mir wie die abgeschlagenen Köpfe der Insel Hydra vorkommen. Auf der äußersten der Tselevina Inseln, der Insel Skilla ankerten wir gegen 16 Uhr. Um den Bug des Schiffes schön gegen die Wellen zu halten, brachten wir eine Landleine aus. Dann wurde gebadet, getaucht,gechillt, die Insel erkundet und abends gab es bei Sonnenuntergang Shrimps-Spagetti mit in Knoblauch eingelegten Zucchinischeiben.Read more

Buchteln bei Poros

May 7, 2019 in Greece

Nach Stadtbummel und Shopping zog es uns aufs Wasser. Wir segelten von Poros nach Westen bis in der Ferne ein Gewitter grummelte. Daraufhin versteckten wir uns in einer kleinen Bucht. Sls das Gewitter vorbei war ruderten wir an Land. Leider lag viel Müll am Strand. Weit laufen konnte man auch nicht. Also vergnügten wir uns an Bord mit Sundowner und Abendessen.Read more

Dimos Poros, Poros, Πόρου