Greece
Kamínia

On a marché sur la Lune !

September 7, 2023 in Greece ⋅ 🌬 26 °C

Après une matinée dans l’ouest de l’île dans la région de Halakas, un endroit qui n’est desservie que par des pistes en piteux états
      Moment incroyable où nous découvrons après une heure de marche au milieu des vipères, un ancien repaire de pirates encadré par des falaises blanches, érodées par les vents et les vagues, surgissant des eaux couleur vert émeraude. Magnifique
      Quelques cinquantaines de mètres de nage et de sauts périlleux plus tard.
      Nous reprenons notre route direction le hameau de Mandrakia, petit cadre naturel avec quelques garages à bateaux. On s’arrête pour se restaurer dans le seul restaurant du coin, la Médusa. Petite taverne avec la mer pour horizon, affaire familiale avec une carte courte et séduisante. Le patron semble tout contrôler mais les serveurs sont au taquet. L’endroit semble côté car des photos du patron avec quelques stars comme Justin Bieber ou Tom Hanks sont affichés au mur. Après un repas bien mérité, nous allons à quelques encablures à Sarakiniko. On découvre alors un paysage très particulier, d’une très grande beauté, sans doute un des plus spectaculaire de l’île. De curieux rochers d’une blancheur écarlate émergent de l’eau turquoise, présentant d’étranges formes. Paysage en somme toute lunaire, on s’y croirait presque.

Milos - Athene

August 22, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 26 °C

Deze ochtend wouden we iets doen dat we al van het begin van de reis wouden doen, namelijk een ochtend zwemmeke in de zee om wakker te worden. We hadden een van de “white beaches van Milos nog niet bezocht genaamd: “Paralia Sarakiniko”. Ik besliste naar daar te lopen, een goeie 5km en Ger wou het iets rustiger doen dus nam de quad om daar dan al wat yoga te doen en al een bagel te halen om te ontbijten tot ik toekwam en dan samen te zwemmen.

7u45 wekker en dan klaarmaken voor onze gezonde ochtend! Let’s go, we hebben er zin in. Lastig loopje want het eiland is vree met ups en downs en het is alweer goed warm. Ik kom aan op het strand rond 8u30 en het loopt er al vol van de toeristen en instagram sletjes. Zo vroeg al, we willen niet weten hoe het er aan toe gaat tijdens de dag. Heel jammer want het is er wel prachtig (zie foto’s). Ger heeft dan ook jammergenoeg haar oefeningen niet kunnen doen, zou zeer onaangenaam zijn daar. We beslissen dus de nodige foto’s te nemen en te verhuizen naar een naburig strandje, zeer klein waar we gelukkig de enige twee zijn voor ons zwemke, bagel en nog een klein uurtje te lezen.

Daarna is het tijd om terug naar de airbnb te gaan, ons valies te maken en uit te checken. We vertrekken gepakt en gezakt de quad op richting Port om daar nog te quad in te leveren en een klein lunchke te doen voor we de ferry op moeten rond 13u20. Toch een reis van 4u30 naar Athene terug. Zeer comfortabele ferry, ik waande mij in een ziekenhuis hoe alles er ingedeeld was en aangeduid stond. We hadden nog een halve fles wijn over van onze resto de avond ervoor, bestellen 2 bekertjes ijs en beslissen van het aangename aan het iets minder aangename te koppelen. Apero time ;)

Iets voor 18u komen we toe in Athene en boeken een uber naar ons hotel/appartement. Ger had een tof dingske geboekt voor onze laatste avond in Griekenland. Althans, dat dachten we :p. We komen toe op ons app/kamer en we verschieten ons een bult, zeer ouderwets. Is dit app nooit geupdate geweest of was het de bedoeling een 80’s vibe te creëren? We snappen er niets van. Gelukkig is alles wel proper en is het slechts voor 1 nacht.

Rap weg denken we, Ger had op voorhand een tafeltje geboekt in “Nalu” resto langs de kust! Super gezellig met zicht op het strand. Voor een maandagavond ook druk genoeg dus leuke sfeer! Op de kaart ziet alles er super lekker uit en valt super goed mee van prijzen. Ik bestel een burger en Ger een poke bowl. Mijn burger komt toe, gigantisch, heb er maar de helft van opgegeten maar heeft wel echt gesmaakt en ook ger haar poke bowl was top! Voor ik het vergeet ons voorgerechtje: korean beef taco’s waren ook echt goed! De tafel naast ons had al dessert besteld en die kwam plots toe. De vrouw naast mij kreeg een gigantische toren voorgeschoteld, zo groot dat Ger en ik en ook onze buren hardop beginnen lachen. We vroegen wat ze besteld had en ze zei “Mille feuille” ! Zag er eerder Mille calories uit :p We vroegen of het een dessert was voor 2. Ze zei: “als ik dit zie zou ik denken van wel maar op de kaart was het wel echt voor 1 pers bedoeld”. Als je hier komt eten, de porties zijn meer dan groot genoeg dus wees eerder voorzichtig in je bestelling :p

Bijna middernacht en de krijgen beide een serieus klopke. We beslissen van richting hotel te keren.

Planning voor morgen zal zeer afhankelijk zijn van het weer. Ze voorspellen regen dus we zullen ons aanpassen naargelang. Maar eerst: goed uitslapen 😎.

Slaapwel! Morgen terug richting Belgie ✈️😭

Sarakiniko

September 4, 2022 in Greece ⋅ 🌙 25 °C

Visita all’alba della famosissima Sarakiniko, una scogliera di roccia bianca che ricordano un paesaggio lunare. La vista del sole sorgere sulle bianche rocce di sarakiniko merita sicuramente la levataccia. L’area è molto vasta, e gli scenari molto vari: vicino ad una piccola spiaggetta di sabbia si può trovare una profondissima grotta da cui tuffarsi e lunghe scogliere bianche levigate da acqua e vento.
      Nota: in questa zona si potranno avvistare diversi esemplari di Photo-boyfrien!

Weiße Mondlandschaft: Sarakiniko

May 31, 2023 in Greece ⋅ ⛅ 22 °C

Sarakiniko ist eine der berühmtesten Sehenswürdigkeiten von Milos. Dieser äußerst reizvoller Küstenabschnitt befindet sich im Norden und verzaubert mit einer fast surreal anmutenden Mondlandschaft. Eine Besonderheit sind die weißen Vulkan-Steinformationen, die mit dem tiefblauen Meer eine Kulisse wie aus einer anderen Welt bilden. Diese faszinierende weiße Küste wurde von den starken Nordwinden und den tosenden Wellen geformt, und die kunstvollen Steingebilde sind ein beliebtes Motiv für Fotografen. Aber nicht nur das, der Küstenabschnitt lädt auch zum Klippenspringen, Baden und Relaxen ein.

Das Gestein ist teilweise mit Höhlen durchzogen, die tief in den Berg reichen in einer grandiosen Canyon-Landschaft.

Sarakiniko - weiße Mondlandschaft

August 5, 2021 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Schon um 9 Uhr morgens hat es hier an die 30°C, zum Glück hab ich genügend Wasser für unseren Spaziergang zu den weißen Felsen von Sarakiniko eingepackt. Der Bus lässt uns am Parkplatz aussteigen und wir spazieren mitten durch diese weiße Felsenlandschaft - beeindruckend!

Den Namen hat diese Bucht von den sarazenischen Piraten, die die Höhlen in Sarakiniko einst als Versteck benutzten. Milos ist vulkanischen Ursprungs. Die Mondlandschaft von Sarakiniko ist Bimsgestein. Bims ist ein sehr leichtes, sehr poröses und meist helles Vulkangestein, das entsteht, wenn sehr gashaltige und zähe Lava aufschäumt und als Schaum erstarrt.

Sarakiniko (Milos)

August 31, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

Today we explored the beach we were most excited to see in Milos: Sarakiniko. Some people call it the moon beach because it kinda looks like you’re walking on the moon with the white rock formations. We were pleasantly surprised by the beach.. not too packed and as beautiful as imagined.

We found a cliff where people were jumping off so of course Vincent had to try it and go on the highest one. I found some spots to take some photos of my growing belly and of both of us (who needs a professional maternity photo session when you have Sarakiniko!).

There wasn’t a great spot to put our umbrella to get a break from the sun, but we did find a cool little cave to relax in the shade. Our time was cut a little short because we needed to catch the bus (only comes every 2 hrs). It was so enjoyable we might come back tomorrow!

Sarakiniko (again)

September 1, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

We enjoyed this spot so much that after our boat trip and an hour of rest at our hotel, we went back to Sarakiniko! We stayed until around 6 when the sun was starting to go down. Made everything prettier with that golden hour glow. Of course, Vincent jumped off the cliff again and we got some videos of it.Read more

Kamínia, Kaminia, Καμίνια