Greece
Ioannina

Van Preveza naar Aristi!

July 1, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 24 °C

Weer een heerlijk ontbijt gehad in het hotel. We vertrekken naar Aristi! De binnenlanden in. Eenmaal in de bergen krijgen we prachtige natuur te zien. Nog onderweg 2 x een schildpad gered!! Weer komen we in een fantastisch hotel. Wauw wat een uitzicht. Op de Vikos berg. Morgen rijden we er naar toe en kijken of we daar kunnen wandelen. Nu lekker op terrasje aan een lunch.Read more

Aristi en omgeving!

July 2, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

Vandaag zijn we het berglandschap gaan bekijken. Vanmorgen richting Papingo gereden. Onderweg gestopt en langs de rivier gelopen. Prachtig stuk om te wandelen, klimmen en klauteren. Daarna naar Papingo en Micro Papingo gereden. Hele leuke dorpen. Zeker de moeite waard. Aparte huizen. Nog naar een paar bronnen geweest waar mooie vlinders zaten en het water was heerlijk fris. Hebben niet gezwommen. Nadien zijn we naar Het uitzicht Oxia gereden waar we de kloof konden zien. Prachtig.
    Na dit spectaculaire uitzicht te hebben gezien zijn we gaan tanken en bleek onze band weer slap te zijn. Morgen laten maken. Onderweg weer twee keer een schildpad gered. Lekker gegeten in het dorp. Nu lekker slapen.

Vikos kloof!

July 3, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

Vanmorgen een beetje verslapen. Wilde op tijd opstaan om een gedeelte van de kloof te gaan lopen. Maar och wat maakt het uit. We hebben vakantie. Om 10.30 uur zijn we vanuit het dorpje Vikos begonnen met de wandeling. Het was al warm en een heel geklauter om beneden gekomen. Een stuk doorgelopen en toen naar de rivier. Even ons shirt even door het koude water om af te koelen en daarna weer een stuk langs de rivier oplopen. We raakte de weg kwijt en zijn op handen en voeten door de bossen omhoog geklommen en uiteindelijk het pad weer gevonden. Naar een monestario bij de rivier. Heerlijk koel. Weer terug gelopen naar Viskos. Wat was de terugweg zwaar. Heerlijke dag achter de rug.Read more

Eiland Lefkas!

June 30, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

Vanmorgen zijn we naar het eiland Lefkas gereden. Reden onder een watertunnel door en over een zwevende brug op naar Lefkas. Daar gingen we naar het dorpje Katouna. Daar aangekomen was een grote teleurstelling. Niets te zien😁. Misschien toch het verkeerde dorpje? Spraken daar Nederlanders en die zeiden dat de watervallen van Nidri de moeite waard zijn. En dat klopt. Was een mooie wandeling en waterval. Onszelf daarna getrakteerd op een lekker softijsje. Terug in ons hotel nog even bij het zwembad genieten.Read more

Van Delphi naar Preveza.

June 29, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 29 °C

Mooi stuk gereden van Delphi naar Preveza. Hebben weer een heel mooi hotel. Prachtige kamer en nu eentje met een mooi zwembad. ‘s Avonds naar het stadje gefietst en heerlijk gegeten. We konden binnen uitzoeken wat we wilde eten. Voorafje garnalen en hoofdgerecht een vis (mu). Echt Heerlijk.

Vikos Canyon

August 26, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Von Freunden haben wir den Tipp bekommen, unbedingt zur Vikos Schlucht zu fahren. Und was sollen wir sagen? Einfach genial!
    Die Aussicht war atemberaubend. Auf jeden Fall ein Muss, wenn man in dieser Region Griechenlands ist.

Unser spot heute

August 6, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 27 °C

Bach langem Pass fahren und versehentlichen abstecher nach Albanien sind wir heute hier gelandet😄. P.s. Griechische Zollbeamte sind super😂👍👌

Grenzübergang nach Griechenland

December 4, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 9 °C

Heute verlassen wir Albanien, wir haben hier einiges erlebt und das Land und die Leute wirklich lieb gewonnen. Obwohl wir zu diesem Land wohl die bisher größten Berührungsängste hatten. Völlig zu unrecht.

Der Vormittag beginnt wie immer wenn wir einen Campingplatz verlassen. Nochmal duschen, Wasser auffüllen, trocknende Wäsche einsammeln, Laptop aufladen und alles in den Bus räumen. Heute war Arbeitsteilung angesagt, während Tobi die meisten Punkte abarbeitete war Leni mit Blog umziehen beschäftigt.

Wir unterhielten uns noch ein wenig mit Elgin, welche am Tag zuvor angekommen ist und die wir bereits an der Burg in Shkodra getroffen hatten.

Eigentlich wollten wir uns noch die Antike Stadt von Burint ansehen, leider reichten unsere Restleke nicht mehr für den Eintritt und Kreditkartenzahlung war auch nicht möglich. Also brachen wir direkt Richtung Grenze auf, hier noch schnell die Restwährung gegen essbares getauscht und ab zur Kontrolle. Die sogar diesmal einen sporadischen Blick in unseren Freudolin warf uns aber schnell wieder ziehen lies.

Mittlerweile stehen wir in Griechenland am Rand des Pindou Nationalparks in Erwartung einer kalten Nacht.

Nomós Ioannínon, Nomos Ioanninon, Ioannina, Ιωάννινα