Greece
Ormos Likio

Exploring Andros

May 22, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 21 °C

Even though I was feeling a little under the weather thanks the the antibiotics, we still rented a quad (you have to be 23 to rent a car) and drove over to a beach in Batsi and afterwards crossed the island to take a look at its capital: Andros.Read more

ANDROS

August 26, 2023 in Greece ⋅ 🌬 27 °C

En Andros pasamos 2 días.

Llegamos el 26 a las 6:30 pm, pero como sigue haciendo calor vamos directos a la playa de Batsi (la zona donde se encuentra nuestro hostel). Allí nos encontramos a Nico y otras dos chicas argentinas que por casualidad también estaban en el Lemon Tree Hostel. Mientras nos bañamos Cayetano ve delfines, y después de reírnos de él por 10 minutos los vemos nosotros también (además muy cerca, como a 10 metros)
      Luego llegamos al hostel siguiendo un camino precioso con riachuelos, limoneros e higueras, ranitas, gatitos y ratoncitos. En el hostel Miltos (el propietario) nos recibe y nos cuenta todas las actividades que podemos hacer. Antes de ir a dormir, subimos a la azotea para conocer a la gente, como solo hablaban en inglés, Anny y Cayetano decidieron irse y Pedro Nico y yo nos quedamos con los demás (casi todos australianos)

Al día siguiente, 27 (mi cumple hehe), me despiertan sobre las 9am Anny, Cayetano, Pedro y otras personas del Hostel junto con Miltos, que había preparado Crepes con miel y canela (por mi cumple hehe). Me cantaron el cumpleaños feliz en griego (traumático) y luego fuimos a la huerta a hacer yoga (más traumático aún) con Helena (la mujer de Miltos). Sobre las 11am salimos en el coche todos los que queríamos hacer la búsqueda del tesoro. La actividad se basaba en seguir una ruta (la cual es el tesoro, sí, ohhhh que bonito, pero yo quería un tesoro). Empezamos pasando por 3 playas cerca de Batsi muy bonitas. Pero la más especial era la cuarta, que tenía pequeñas cataratas y es "secreta", ya que es muy difícil entrar y está vacía. Luego volvemos a coger el coche para seguir moviéndonos al este e interior de la isla. Lo siguiente que hicimos fue andar/nadar por unas mini cascadas/piscinitas de agua dulce entre las rocas, lo malo es que habi bastante gente (razón por la que no hice fotos). Después fuimos a un lugar de comida callejera (Souvlaki, que es como una comida completa, a 1 euro, por estar haciendo la ruta). Lo siguiente fue ir a una especie de alguna de la que te podías tirar con una cuerda a lo Tarzán, fue lo más guay en mi opinión. Y como última parada, ya llegando a la costa Este de la isla, en Chora, fuimos al mar. A unos 100 metros está el faro, y el resto era nadar hasta ahí, ese es el final de la ruta.
      Tras todo ese humilde triatlón, volvimos en coche a mimir al hotel.

El último día, 28, fuimos directamente a Chora, porque nos invitaron a la piscina de un hotel (los propietarios se conocen, o son el mismo, no lo tengo muy claro). Desayunamos ahí y nos bañamos toda la mañana. Al mediodía bajamos a ver Chora (creo que es la ciudad más grande de Andros) y comimos ahí. Ahora ya se diferenciar entre Kebab griego y turco, pero yo prefiero el Kebab de Laredo.
      Finalmente cogimos el bus hacia Gavrios, de donde sale el ferri y lo cogimos a las 4:30pm.

Athene --> Andros

July 4, 2018 in Greece ⋅ 🌙 26 °C

Vandaag hebben we eigenlijk niet veel gedaan, buiten onderweg zijn. ‘S ochtends vertrokken we vol goede moed naar een ontbijtplek dichtbij ons appartement. Aangezien dit niet in het centrum lag en er enkel locals rondliepen, was er nergens een ontbijttent te bespeuren. We besloten dan maar om met onze bagage de metro op te gaan en ergens in het centrum snel te ontbijten. We namen terug de metro naar de busstelplaats. De bus bracht ons verder naar het havenstadje Rafina. Eenmaal aangekomen om 13u30, moesten we nog wat tijd zien te verdrijven tot onze ferry richting Andros vertrok, omstreeks 17u30. We hadden het stadje kunnen bezoeken of op het strand kunnen gaan liggen, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan met grote koffers en een onweerstaanbare hitte. Daarom hebben we ons voor enkele uren neergezet in een Grieks restaurant (waaruit bleek dat Gilles zijn ogen toch iets groter zijn dan zijn mond/buik). Omstreeks 20uur kwamen we aan in Andros, een authentiek Grieks eiland. Na nogmaals een bustocht van een kwartier, werden we afgezet vlak voor ons hotel.
      Het stadje Batsi, waarin we vertoeven, is zeer gezellig. Er zijn gelegenheden voor toeristen, maar het is hier zeker geen massatoerisme. We vermoeden dat dit eiland vooral een vakantieoord is voor Grieken zelf.
      Na aanraden van onze zeer enthousiaste baliemedewerkster, zijn we snel een vegetarische souvlaki gaan eten.
      Goed voornemen vanaf morgen: iets minder bestellen op restaurant.

Andros dag 1

July 5, 2018 in Greece ⋅ 🌙 26 °C

Vandaag werd ik omstreeks half 9 wakker met het besef dat het hier een uur later is dan in België. Wat dus wilde zeggen dat ik pas om 11uur mijn punten kreeg, in plaats van 10uur. Dus moest ik nog een extra uur vol spanning afwachten. Gelukkig stond er een lekker ontbijtbuffet klaar in het hotel.
      Na de resultaten te bekijken, kon de dag pas echt beginnen. Het was een dag vol zon, zee en strand. We hebben zo goed als heel de dag uitgerust op de ligstoelen van ons hotel. De zee werd afgewisseld met het zwembad. In de namiddag hebben we een korte wandeling gemaakt naar het kerkje van het dorp, met het besef dat het eigenlijk veel te warm is om hier te wandelen. Het oorspronkelijk plan was om in Andros een dag in de bergen te gaan wandelen, maar dat plan werd al snel verworpen.
      In tegenstelling tot Athene waait er hier een frisse wind die de boel een beetje afkoelt, al blijft het nog steeds te warm om echte bergwandeling te maken. Jammer, want het eiland staat bekend voor zijn mooie wandeltochten.

Andros: dag 2

July 6, 2018 in Greece ⋅ 🌙 26 °C

Het warme weer maakt ons lui. Het oorspronkelijke plan was om de bus te nemen naar Chora, de hoofdstad van het eiland, of om ergens watersport te gaan beoefenen. Na het rondvragen aan de hotelbalie, bleek dat er toch niet zo veel te doen was qua watersport op dit eiland. Aangezien we nog verschillende andere stadjes gaan bezoeken, besloten we om toch terug een luilekker dagje op het strand te houden. Omstreeks 15uur hebben we toch nog een kleine wandeling gemaakt doorheen het dorp, waar we een waterstroompje vonden. Zeldzaam, aangezien zo goed als alle beekjes of rivieren hier droog staan. Na terug opgewarmd te zijn, gingen we nog even zwemmen in de zee (ook Gilles, die ik eerst nog moest overtuigen met een pinky promise. Al wou hij niet helemaal tot de boei zwemmen uit angst voor haaien). Daarna ruilde ik mijn zetel in de zon toch maar in voor een plekje in de schaduw, naast Gilles.
      Na ons laatste avondmaal in Andros, op een balkon met zicht op de haven, trokken we ons terug voor de voetbal. Zullen we nogmaals de Rode Duivels moeten volgen ergens op een Grieks eiland of zal dit de laatste keer zijn? Spannend!

Ormos Likio, Όρμος Μπάτσι