Greece
Portariá

Van Meteora naar Portaria.

July 7, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

Gisterenavond nog van de zonsondergang genoten. Prachtig was dat. Vanmorgen nog even genieten van ons ontbijtje voordat we weer vertrekken naar onze laatste bestemming Portaria. Nog even in Kalampaka naar een Byzantijnse kerk van de maagd Maria uit de 6e of 7e eeuw. Weer heel mooi. Daarna richting Portaria. Veel landbouw zie je onderweg daar het vlak is. Bergen zie je om je hee. Mais, aardappelen, tarwe etc. Zeer vruchtbaar land. Weer in de bergen aangekomen moeten we toch nog een eindje omhoog om in het dorpje Portaria te komen. Onderweg nog een lekkere lunch met uitkijk op Volos en de zee. Wat mooi zeg. Aangekomen in Portaria rijden we verkeerd en slaan een weggetje in dat zeer stijl is en we kunnen niet meer terug. Volgens een inwoner kunnen we gerust naar beneden rijden. Ik ben toch maar wandelend naar beneden gegaan. Zo stijl en smal. Uiteindelijk weer de weg gevonden. Toch moeten we weer een smal weggetje in om bij ons hotel te komen. Hopelijk komen we geen tegenliggers tegen daar we met ons autootje moeite hebben om omhoog te komen. Gelukkig ons hotel gevonden. Mooi hotel met een zwembad. Inchecken en lekker genieten van het zwembad. Heerlijk water. Een prachtige dag hebben we gehad.Read more

Portaria lekker relaxen!

July 8, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag lekker een dagje rustig aan doen. Lekker ontbeten en even relaxen om daarna even het dorpje inlopen. Dat viel niet mee daar er niks aangegeven staat waar het centrum is. Uiteindelijk gevonden. Even koffie drinken en daarna wat winkeltjes gaan kijken. Nog even een lekkere sandwich gegeten en daarna terug naar hotel om bij het zwembad te relaxen. ‘s Avonds in dorp gaan eten wat een drama was. Mijn eten kwam maar niet en uiteindelijk zijn we weggegaan. Verschrikkelijk. Maar al met al een lekker dagje achter de rug.Read more

Makrinitsa, village de charme du Pelion

August 19, 2020 in Greece ⋅ ☀️ 24 °C

On a adoré notre séjour à Makrinitsa, aux toits de Lauze, voici quelques photos

Portariá, Portaria, Πορταριά