Greece
Xirokampos

Stavrochori 2

May 8, 2023 in Greece ⋅ ☀️ 22 °C

Trip naar Thripti op het programma vandaag. Dan weet je het wel. Kilometers dirtroads welke ook deels over het E4 pad gaan.
      Echter voor we aan het echte werk beginnen eerst een stuk terug en wel naar Chrisopigi de eigenlijke finishplaats van de 3e Cretanway etappe. Dan nog een stuk verder terug naar Dafni een kruispunt van E4 paden. Hierna begint het echte werk, tanken en vervolgens naar Orino, dit stuk was goed te doen. De weg naar Thripti is een ander paar mouwen. Kilometers dirtroads compleet met kuilen en stenen op de weg. De laatste kilometers tot aan de plaatselijke taverna gaan over het E4 pad. Verschillende wandelaars tegen gekomen die allen op weg naar Monasteraki zijn. Conversatie onderweg met een Duits stel die even later ook in de Taverna opdoken en bij ons aan tafel kwamen zitten omdat nergens meer plek was buiten in de zon. Een hond was ze gevolgd vanuit de startplaats en wandelde al de hele tocht mee, die raakten ze voorlopig niet kwijt want na een bezoek aan de bovenkant van de Ha kloof kwamen we dezelfde mensen tegen bij het Sint Anna kerkje. De hond was er nog steeds bij en week niet van hun zijde hij wilde ook niet met ons meegaan. Die mensen zaten er mee in hun maag want wat moet je met dat beest? Mevrouw was ook nog gevallen onderweg en omgezwikt met haar voet. Dat wordt afzien de komende dagen. Terug via de andere kant van de berg, deze weg is makkelijker te berijden dan het E4 pad.
      Eten bij Stravodoxari en zoals gewoonlijk hier veel te lekker en te veel.

Xirókampos, Xirokampos, Ξηρόκαμπος