Arashiyama Monkey Park in Kyoto

October 9, 2016 in Japan ⋅ ⛅ 21 °C

Vandaag trip naar het Monkey Park gemaakt, eerst met de bus en daarna met de trein en nog een stuk lopen. Vanwege de vakantie is het overal erg druk, de Japanners zijn ook toerist in eigen land. Check de foto met de brug, heel de brug was de hele tijd vol met mensen.
    Het mooie is dat de auto's hier links rijden, de mensen hier dus ook links lopen en met zo'n brug zie je dat ook: heen loopt iedereen links en terug iedereen rechts.

Om bij het Monkey Park te komen, loop je door toeristisch straatje, waar je natuurlijk vooral eten, maar ook souvenirs kunt kopen.
    Voorbij de brug is er een park aangelegd met grindsteentjes. Nash vond de steentjes geweldig om doorheen te lopen en mee te gooien. Mensen zitten daar aan het water te genieten, eromheen zijn eettentjes en openbare toiletten. Ja echt perfect geregeld hier, helemaal als je kind nog in de luiers zit. Overal gratis, schone openbare toiletten met invalidentoilet /babyverschoonplek.

Langs de rand vh park ligt een enorme berg en daar kan je omhoog richting de aapjes. Nash had er zin in en wij natuurlijk ook! 20 minuutjes lopen naar boven....
    Dit viel wel ff tegen, een hele bergklim! Boven aangekomen moesten we eerst 5 minuten uitpuffen, voordat we überhaupt een aapje zagen. Gelukkig waren we niet de enige 😅
    De aapjes mag je niet in de ogen aankijken of aanraken, ze lopen daar los om je heen en er zitten verzorgers bij die ervoor zorgen dat de 'vervelende' apen op afstand blijven. Goed geregeld!
    Nash vond ze erg leuk, maar zag een vijver met vissen en vond dat ook erg interessant 😉
    Vanaf boven trouwens een schitterend uitzicht over de stad!
    Net naast de aapjes zit een speelveldje, die kan je met een hele smalle glijbaan of trap bereiken. Nash is ongeveer 20x vd glijbaan afgegaan, helemaal te gek 😊

Terug hebben we bij eettentje in het park wat gegeten en daar heeft Nash nog gespeeld met de steentjes en samen met een meisje achter de bellenblaas aangegaan.
    Hier zijn de Japanners al wat socialer dan in Tokyo, helemaal Nash vinden ze leuk om te zien en high five te geven.

Toen weer met de trein terug, deze zat tot het nokkie vol, wij staan met kind op de arm en kinderwagen tussen ons in. Openbaar vervoer is echt ons ding 😒 laatste stukje bus naar hotel hebben we dus ingeruild voor een taxiritje.

Vanavond in het bekendste straatje (Pontocholaantje, bekend om zijn theehuizen) van Kyoto gegeten. Erg prijzig, kleine porties, maar wel erg tasty!