op weg naar Busan - Zuid Korea!

October 15, 2016 in South Korea ⋅ ⛅ 22 °C

Vanmorgen vroeg opgestaan 06.30 wekkertje naar Hakata Port Terminal.
    Begane grond inchecken bij een balie, erna een soort van uitrijkaart kopen bij machine. Met lift omhoog, daar door de gate, dan paspoort laten checken, dan bij dr volgende kaartjes laten checken. Weer naar beneden door andere wachtruimte, opnieuw de gate en dan naar buiten naar de boot! Nog ff 2x in de boot je kaartjes checken en daar gaan we! Dit proces kan efficiënter 😂

Boottocht ging goed, totdat we zeiden dat we er bijna waren, Nash helemaal wild, niet meer te houden de laatste 10 minuten. Bij de douane ook alle kanten heen rennen, zelfs door de poortjes naar de andere kant, terwijl wij nog in de rij stonden voor controle.
    Zou wat zijn, 10 dagen in Japan kind niet kwijt en nog geen 5 minuten in Zuid Korea kind wel kwijt :/
    Dus ik erachteraan, direct natuurlijk van die beambten ook in paniek. Nash gevangen, schreeuwend in mijn armen terug. Weer in de rij, we werden gelukkig eerder geholpen. Die lui wilden ons natuurlijk ook zo snel mogelijk weg hebben.

Taxi in, openbaar vervoer durfden we met Nash niet aan. Taxichauffeur en bijna alle andere Koreanen vinden Nash helemaal geweldig. Bij het hotel kreeg hij van 2 omaatjes gelijk chocoladenootjes in zijn hand gestopt. We konden niet direct inchecken, dus ff rondje markt gelopen. (Zit direct naast ons hotel)
    We keken onze ogen uit, levende vissen, garnalen, kokkels andere schelpdieren, kruiden, fruit, maar ook een kraam vol met pannen & tupperwarebakjes. Tussendoor geven oma's & opa's Nash een aai over zijn bol of proberen zijn aandacht te krijgen en geven fruit/snoepjes.

Van de stad hebben we verder nog niks gezien, want Nash was zo hyper dat die overal heen rende en niet in de kinderwagen wilde, dat het niet opschoot om nog met hem op pad te gaan. Tis sowieso een stuk drukker en chaotischer dan wat we in Japan hebben gezien.

Morgen staat hop on-of bus in de planning