verhuizing naar Insadong- trip Seoultowe

October 22, 2016 in South Korea ⋅ ⛅ 16 °C

Vandaag zijn we verhuisd naar een ander hotel in Seoul in de wijk Insadong. Deze wijk is redelijk toeristisch en heeft veel leuke winkeltjes, onder andere een straat met bijna alleen maar cosmetica winkels.
    20 stops in de metro is goed gegaan, ik had een nieuw lego filmpje gedownload wat al 20 minuten duurde, dus zonder drama hebben we de metro rit overleefd.

Nadat we de koffers bij het hotel hadden achtergelaten, zijn we door de wijk heen gewandeld en hebben ff gelunched bij een koffietentje.
    Het valt wel op dat de vaste horeca zich richt op 1 concept bijvoorbeeld overdag met lunch of zoetigheid of dat ze alleen s avonds open zijn voor diner.
    Bij ons zie je toch veel zaken die lunch en diner draaien.
    Wel heb je natuurlijk veel eettentjes/eetkarren op straat waar je heel de dag terecht kan.

Wij zijn daarna via een toeristische route naar de kabelbaan voor de Seoul-tower gelopen. Er was wel een wachtrij, maar doordat we kinderwagen bij ons hadden mochten we eerder. Met de kabelbaan naar boven, gigadruk. Blijkbaar dé toeristische attractie van Seoul op een zaterdag. Dit keer wel in de toren geweest, in de wachtrij voor lift omhoog. Schitterend uitzicht, zelfs de oude stadsmuur van Seoul ontdekt. Nadeel: terug ook weer in de rij voor lift omlaag en later weer in de rij voor kabelbaan omlaag.
    Daar aangekomen kwamen we Jef & familie nog tegen, toevallig! Even kort gesproken en toen weer verder gegaan. Morgen zien we elkaar natuurlijk toch met de bruiloft :):)

Terug gelopen via de gezellige straatjes, naar hotel.
    Nash niet in slaap gevallen, maar is echt ziekies, mega verkouden! Besloten om niet meer op pad te gaan en in het hotel te blijven. Dus Paul er weer op uitgestuurd om eten te halen.

Dit keer geen afhaal sushi, maar tegenover het hotel was een kleine zaak met 4 mini tafeltjes, een counter en daarachter stond de 'manager' alles te bereiden. Paul vroeg of hij de eigenaar was, dat was hij niet, maar wel de manager ;)
    Hamburgers voor take away besteld, ging goed en super gegeten.

Nog ff blouse gestreken in hotel en nu tukken, want morgen de bruiloft!! 🎎