bruiloft in Uijeongbu, Zuid-Korea

October 23, 2016 in South Korea ⋅ ⛅ 13 °C

Vannacht de halve nacht wakker gelegen, vanwege Nash die had koorts, hoesten en heel veel snottebellen.
    Gelukkig is alles goed gegaan, hij had toch nog wat geslapen en was minder warm vanochtend.
    Nou wij onze trouwoutfit onder uit onze koffers gehaald en gisteren voor Paul en Nash nog hun blousen gestreken. Nash wilde die vanochtend natuurlijk niet aan, alleen zijn grijze shirt. Oké prima.

Ochtendritueel duurde toch wat langer dan gepland, zodat we maar een taxi naar de trouwlocatie hadden genomen ipv metro. Was uiteindelijk nog 45 min. reizen, maar we waren op tijd 😉
    Nash wilde zijn jas niet uit, want papa had ook zijn jas (colbertje) aan. Check de foto's 😂
    Min stond met dr trouwjurk te wachten in een kamertje waar iedereen met haar op de foto kan. Wij natuurlijk ook.

Daarna begon de ceremonie, iets anders dan bij ons:
    De moeders van het bruidspaar komen als eerste aangelopen en maken een buiging naar elkaar en naar de gasten toe, zij gaan dan zitten. Ieder aan hun eigen kant.
    2 nichtjes van Jeffrey waren de bruidsmeisjes en kwamen eerst door het gangpad gelopen, daarachter liepen Jeffrey & Min samen.
    *Officieel waren Jeffrey & Min al paar maanden geleden in het gemeentehuis van Seoul getrouwd.*
    Er was dus geen trouwambtenaar, maar wel iemand die het woord deed ditmaal in het Engels en Koreaans.
    Bruidspaar las hun geloften voor aan elkaar en de bruidsmeisjes kwamen de ringen brengen. Super schattig! Daarna heeft de zus van Jeffrey nog mooi gesproken voor ze.
    Als respect naar de ouders toe, maakt het bruidspaar een buiging naar beide ouders. Heel knap van Min dat dat haar lukte met dr trouwjurk, ik denk dat ik zelf nooit meer overeind zou zijn gekomen. 😁
    Na dit officiële gedeelte werden er foto's gemaakt of kon je al gaan genieten van het buffet, 1 etage hoger.
    Buiten deze ruimte stond de volgende bruid in het kamertje foto's te maken. Big Business zo'n CeremonyHall dat gaat heel de dag door.

Na de foto's hebben Jeffrey en Min hun trouwpak omgeruild voor traditionele kledij en hebben ze een theeceremonie gedaan. De familie speelde hierbij ook een rol met als gevolg dat de moeder van Jef zo goed mikte met kastanjes, dat de voorspelling is dat ze 2 dochters verwachten 😀

Wij hebben een deel van de theeceremonie gevolgd en zijn daarna gaan eten. De eetzaal is qua uitstraling niet echt gezellig, kantine-achtig. Lange tafels, dicht bij elkaar, harde verlichting, maar dat je vroeger met school of sportkamp ook in zo'n zaal zat, je kent niet iedereen, toch hoor je bij elkaar en dat geeft een fijne, gemoedelijke sfeer.
    En er was meer dan genoeg te eten, lekker ook, dat is natuurlijk altijd top! 😆

Na het eten was het eigenlijk een soort van afgelopen, iedereen ging naar huis of hotel toe en voor de avond stond in de planning om nog een bakkie te gaan doen.

Het was ruim een uur terug met de metro en Nash was nog steeds ziekies. Het leek ons dus niet verstandig om s'avonds na het eten nog met de kleine man naar de kroeg te gaan.

Relax Discovery en PawPatrol gekeken op bed & Paul heeft weer bij zijn buddy aan de overkant wat te eten gehaald. We hadden het eettentje op Google Maps toegevoegd, hij vond het helemaal leuk! Paul heeft ook via Google laten zien, waar wij vandaan komen, kon die helemaal zijn ogen niet geloven.

Morgen (maandag) laatste, hele dag in Seoul. Rustig opstarten en even een apotheek vinden voor neusspray, zodat Nash inderdaad tijdens het vliegen geen last krijgt.
    En natuurlijk nog de bbq met Jef, Min en fam.

Dinsdagochtend vroeg weer terugvliegen, ook weer leuk! Nash zegt nu al paar dagen: we gaan naar Jade toe 😉