Laatste dag van de vakantie

October 24, 2016 in South Korea ⋅ ☀️ 16 °C

Vanmorgen eerst even relax ontbeten in het hotel, na het ontbijt was Nash weer aardig aanspreekbaar. Daarna neusspray gehaald, gelukkig was er een apotheek bij ons op de hoek van de straat.

Vandaag samen met Jeffrey, familie en vrienden bezichtiging Bukchon Hanok Village & Gyeongbokgung Palace gedaan.

De eerste is een wijk met traditionele huizen, wel gerenoveerd, zodat ze met bijv dubbelglas wel voldoen aan deze tijd, behalve dat de electriciteit-meters buiten hangen...
    Gezellige wijk met allemaal kronkelstraatjes en souvenirswinkeltjes. Check foto voor een plantencafe/bar, die zie je hier en in Japan vaker. Een kleine bloemen/plantenwinkel waar je ook wat kan drinken of hapje kan eten.
    In de kronkelstraatjes ook meerdere Koreaanse bruidsparen tegen gekomen die foto's gingen maken.

*de buitenfoto's van het bruidspaar maken ze meestal voor de bruiloft, dan hebben ze iets minder grote jurk aan en deze trouwfoto's kunnen dan tijdens de bruiloft worden bekeken door de familie*
    Jeffrey en Min hadden deze foto's in Amsterdam laten maken.

Na de lunch doorgegaan naar het Gyeongbokgung paleis. Ommuurde plek met daarin 1 hoofdgebouw en meerdere bijgebouwen. Dit werd gebruikt als er festiviteiten waren.
    Volop toeristen waren er: Koreanen, Chinezen en Westerlingen. Het viel op dat heel veel mensen/ jonge lui in klederdracht waren. Wij vragen of er wat speciaals was, nee dat was niet het geval. Maar we hoorden van Min dat je met die kleding aan, gratis het paleis mocht bezoeken 😉

Hierna ff hotel gegaan om op te frissen en hup met de metro naar Bbq-village. Nash was voor het paleis in slaap gevallen en denk 2 uur later in de metro weer wakker geworden. (Aardige middagtuk)
    Metro naar bbq village was een heel gedoe met overstappen en liften zoeken, uiteindelijk nog 45 min over gedaan. Het voordeel toen we aankwamen konden we wel gelijk beginnen met eten 😀
    Min en haar vriendinnen hadden de bbq voorbereid en een vriend was de bbq-kok. Helemaal top!
    Aan het einde heeft de familie van Jef voor Min & Jef nog een stukje voorgedragen in Hollandse klederdracht met het nr: in Holland staat een huis 😄😄 Leuk! Maakte de avond mooi af 😉
    Nash heel de avond lief filmpjes zitten kijken, alleen aan het einde huilend naar mij toe: au aan zijn oortjes. Ohjee wordt wat in het vliegtuig..
    Taxi terug naar hotel genomen, nog geen € 5,00 kwijt en nog geen 10 min. in taxi, dat was ook een mooie geweest voor de heenweg :/

Morgenvroeg vliegen en rond 19.00 Nederlandse tijd weer terug op Hollandse bodem. Zin in 😊