Iceland
Kleppsvík

Reykjavik

July 28, 2023 in Iceland ⋅ ☀️ 14 °C

Unsere vorraussichtlich letzte Housesitting-Station in Island führt uns also nach Reykjavik. Hier passen wir auf die 3 etwas skurrilen Pudel Nala, Ugla und Pascal auf (gern sitzen sie von Zeit zu Zeit wie Statuen da und starren dich an) - aber sie lieben es natürlich auch, gekrault zu werden. Der heimliche Star im Haus ist Hamster Diego, der uns sofort ans Herz gewachsen auch wenn er sich nicht oft sehen lässt.

Wir nutzen die Zeit für kleine Ausflüge und erkunden die Stadt und Umgebung. Rob hat bereits seine neue Lieblings-Eissorte gefunden - Geschmacksrichtung: Roggenbrot!

Nicht zu vergessen ist natürlich der Hot Tub im Garten, welcher bei Sonnenschein regelrechte Karibikstimmung aufkommen lässt :)

Extra voorproefje van Reykjavík

August 13, 2015 in Iceland ⋅ 🌧 8 °C

Een bumpy night, niet zo erg als verwacht maar in het donker is het schudden van het schip wel verontrustend. Gelukkig liggen we maar op dek 2 en dat is laag in het schip, hoe hoger hoe meer dat je het rollen voelt. Maar we liggen wel vooraan en dan voel je het op en neergaan harder.
      Om half acht nemen we een warme douche en gaan ontbijten in 'La Fontaine' a la carte.
      Het zou vandaag 9° worden en een beetje wisselvallig. In Reykjavík zouden we aangemeerd liggen aan de cruise terminal, volgens het plannetje dat we ontvingen en wij hopen te kunnen gaan wandelen in de stad.
      Tot het zover is wandelen we rond op het schip en gaan we nog wat lezen.
      Tegen 11,30 am zien we Reykjavík liggen en gaan we naar het Lido dek want in de open lucht op het sports dek waai je bijna weg, en het regent nog ook.
      Tegen dat de trossen vastliggen en de loopbrug geplaatst is hebben we, ondanks dat we echt geen honger hebben, toch sushi, kaasblokjes, fruit en enkele home made koekies verorbert!
      Het waait nog steeds water en we zien de stad niet echt in wandelbereik, we wachten even af.
      Na mijn Thai tji, wegens geen fitness vanochtend omdat je niet kon blijven stilstaan, begint het op te klaren en besluiten we het er toch maar op te wagen.
      We liggen ver van de stad, helemaal in de haven achter een ander schip van de HAL, de MS Prinsendam. Een busje brengt ons gratis naar de cruise terminal, zo'n 300 m. In de terminal kan in 20' gratis WiFi gebruiken er is ook een toeristische dienst waar we een stadsplan ontvangen en natuurlijk ook souveniertjes kunnen kopen. Vandaar gaat er een bus naar de stad en die kost 12 € pp één keer heen en terug, dat vinden we wel overdreven.
      Het is wel een eind naar de binnenstad maar we wagen het erop. Langs het water, en altijd rechtdoor dan komen we er wel. Er is geen enkele aanduiding van afstand maar we hebben de hele namiddag tijd. Het zevert maar door de wind kan je toch geen paraplu gebruiken dus onze regenvest met kap zal ons moeten beschutten.
      We bezoeken een te raar museum, een natuurgebied en gaan door de binnenstad tot aan een heel nieuwe kerk en dan terug naar het water en naar het schip. Naar schatting is de binnenstad 5 km ver, want we stappen er 50' naartoe. Deze afstand heen en weer en in Reykjavík zelf rondlopen we zullen wel aan 15 km komen. De regen is van kwaad naar erger gegaan en ondanks een regenboog ging het op de duur blaasjes regenen. Doornat kwamen we terug aan, alles uitgespeeld en op kleerhangers over de cabin verspreid, en met een warm drankje kwamen we weer op onze positieven.
      Na een half uurtje rust, een hapje gaan eten, een muzikant speelde klarinet in de showroom en daarna wilden we nog naar Interstellar, de film, gaan zien. Maar Dirk viel na een half uur in slaap en de film duurt 3 u. Gelukkig hadden we hem al gezien, dus we trokken ons terug in de kajuit en naar bed.

Kleppsvík, Kleppsvik