India
Fort Mumbai

Here you’ll find travel reports about Fort Mumbai. Discover travel destinations in India of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

February 5 in India

„Sind wir noch in Indien?“, war unser erster Gedanke als wir am Flughafen Mumbai landeten. Alles neu, sauber und schick - wir hätten auch in Singapur sein können. Super spannende 3 Tage: ein viel entwickelteres, moderneres und westlicheres Indien als im Norden. Slums neben Business Parks, Starbucks neben Streetfood Ständen und Bazaare neben Einkaufszentren: eine Stadt der Gegensätze, klassisches Indien trifft „neues“ Indien. Fotos mit uns Bleichgesichtern waren hier allerdings immer noch beliebt 😄 Unsere Lieblingsmomente in Mumbai: Drink im Taj Mahal Palace Hotel, Ausflug nach Dhobi Ghat (Wäsche-Viertel), Sonnenuntergang an der Marina und ein deluxe Spa-Treatment.Read more

Mum-bye-bye

March 1, 2016 in India

Ons laatste dagje in Mumbai en daarmee ook ons laatste dagje in India. Morgenvroeg vertrekken we naar Nieuw-Zeeland. We wandelen op ons gemak nog wat door de stad en besluiten naar het 'Prince of Wales Museum of West India' te gaan. Officieel is dit de oude naam, maar de nieuwe naam lijkt meer op iets wat in je beeld verschijnt als je op je toetsenbord leunt. Het is een bijzonder fraai gebouw met een aardige collectie. Het voelt alleen wat bij elkaar geraapt aan; meer een verzameling losse verzamelingen. Maar we komen er prima het heetste deel van dag door. We willen ons verblijf in India in stijl afsluiten en daarom gaan we een (uiteraard Bombay Sapphire) gin met (Schwepps Indian) tonic drinken in de Harbour Bar van het Taj Mahal Hotel. Met uitzicht op de Gateway to India - en dus ook the exit from India - genieten we van ons drankje. Vanzelfsprekend genieten we deze laatste avond ook nog van de Indiase keuken.Read more

February 27, 2016 in India

Zoals gebruikelijk in India gaat het niet zoals we verwachten als we 's ochtends de taxi instappen. We wilde de ferry omzeilen en met de auto via de brug gaan om zo gedoe bij de ferry te vermijden. Tot onze verbazing zet de chauffeur de auto bij een aanlegsteiger neer en gaat een peukje roken. We zijn al iets later vertrokken dan gepland omdat het ontbijt wat langer duurde. Na een kwartier staan we met auto en al op de (gammele en overvolle) ferry, maar gelukkig is het een kort overtochtje. De chauffeur heeft wel goed in de gaten dat we op tijd op het vliegveld moeten zijn. Hij racet er werkelijk naartoe. We overleven de rit en staan op tijd bij de incheckbalie. De vlucht verloopt voorspoedig en binnen twee uurtjes staan we in Mumbai. Tijdens de (veel relaxtere) taxirit naar het hotel zien we al een aantal mooie koloniale gebouwen. Mumbai is nu al interessant! Het hotel is nieuw en top. We maken een klein rondje in de buurt en eten wat in een prachtig Art Deco stijl café. Prima plek om de laatste dagen in India te slijten :)Read more

Port of Mumbai

November 13, 2016 in India

Hello, India! We've been waken by an incredible smell.. we first though, the ship was on fire.. We then ran upstairs only to find out: we were entering Mumbai harbor area.. which means: SMOG! Well.. at least no fire and we could see the sun going up ☀️

marmugao 1.4.

April 2, 2017 in India

die Port. Gründung goa hat heute ca. 1,5 Mio ew. der gleichnamige ind. Bundesstaat ist der kleinste aber angeblich reichste.
    ganztagesausflug zu sehenswürdigkeiten der stadt und dem hügeligen hinterland mit tollem abschluss in einem
    resort der spitzenklasse in einem palmenwald, direkt an einem breiten, weissem sandstrand bei 28 c wassertemperatur.

wie für colombo und kochin gilt aber: interessant wegen den div. baustilen etc., aber laut und dreckig! ueberall muell jeglicher
    art entlang der strassen, auf plaetzen und ibs. in hausruinen bzw. unbebauten grundstuecken. chaot. stinkender verkehr.
    nach der Bremse ist die hupe das wichtigste utensil. zwischen hier und dem positives asiatischen extrem singapore
    liegen lichtjahre!

in der nacht ruh. weiterreise nach mumbai .

martin

November 18, 2017 in India

Dieses Mal machen wir es uns einfacher: reserviertes Hotelzimmer für ein ordentliches Sümmchen (28 Dollar pro Nacht), im Touristenviertel, Taxi zum und vom Hotel und ja es ist so viel angenehmer... Auch deshalb weil Mumbai viel sauberer und ruhiger ist oder zumindest dort wo wir uns in dieser Millionenstadt befinden. Wir essen sehr sehr lecker, gehen ins Kino und in Museen und können im Guten mit diesem so herausfordernden Land abschließen.Read more

Fort, Fort Mumbai