India
Manali

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Travelers at this place
    • Day 148

מנאלינינג ולדלהיז

July 7, 2022 in India ⋅ ⛅ 18 °C

יובי ואני במנאלי החדשה לסבב סידורים, קניות ודאבה בנוהל. רגע לפני שאנחנו נפרדים כל אחד לדרכו, ובעזרת הגורל עוד נתראה גם שנינו במזרח הרחוק.
      בערב הלכנו עומר אלמוג לבב יהלי ואני להופעת לייב מחשמלת של אחת הלהקות ההודיות מהפסטיבל.
      בוקר אחרי אלמוג ואני יוצאים לסנפלינג מפלים בואשישט, עם ראג'ו המדריך הגבגבר שלנו.
      נזהרים לדפוק את הראש בצוק, בולעים מלא מים ובעיקר מתפעלים מהראות הפסיכית שהביא איתו הגשם של הבוקר.
      בערב יוצאים עם עומר לבית קפה בקצה מנאלי הישנה, יש פרגולת עץ גדולה שמשקיפה על כל הרכס ואנחנו סופרים מפלים שנוזלים ממנו והלאה.
      עומר קונה כדורי ג'אגלינג ופותח קרקס.
      לפני השינה רואים פאלם ספרינגס סרט מצחיק והזוי בהמלצת נועם.
      ארוחת אנרג'י ברקפסט בליטל איטלי שכוללת הכל וצ'ק אאוט מהבית שלנו במנאלי, 'הוויר'.
      אחר הצהריים, סליפר לדלהי שסגרנו עם ראג', הסוכן שמפשל קבוע אבל גם דואג להרים טלפון לוודא שהסתדר. לוקחים את המושבים אחורה, עוצמים עיניים ומקווים שהדרך תעבור בשלום.
      שיהיה לכולנו לילה טוב וחלומות על החום של ניו דלהי
      פיס

• Day 145

מנאלי סבב 3

July 4, 2022 in India ⋅ ⛅ 19 °C

הדרך חזרה למנאלי עברה כמין תיקון לנסיעה הקודמת.
      פחות מ13 שעות וכבר הגענו חזרה לוויר, ההוסטל הביתי שלנו בפעם השלישית.
      הגענו במיוחד לפסטיבל מוזיקה של שלושה ימים ולמפגש חברים מדהימים שבדיוק הגיעו להודו (קציר, יהלי, לבב) או שכבר נמצאים פה לקראת החגיגות.
      כל יום קמים לארוחת בוקר ושוטטויות יחד. בצהריים, מצויידים בבירות, שתייה, וטוסטים של הנפאלי מגיעים למתחם לחגוג עד הערב.
      אנשים יפים, אקרובלאנס, מופעי אש, תחפושות, פראנטות, גשם וחופש.
      מעגל מתופפים וחליל בגשם בתוך דום, אנחנו רוקדים במעגל שבטי.
      פרידה מרגשת מאורן חברינו האהוב, אחרי חודשים של טיול יחד ושטס לגלות לנו את לאוס, בעזרת הניים עוד נתראה במזרח הרחוק.
      יום אחרי סוף הפסטיבל יובי ואני יוצאים לביאסקונד! סופסוף יום מושלם ודלתי נרניה נפתחות עבורנו.
      ירוק בוהק ופסגות שלג מופיעות כבר בתחילת ההליכה.
      התקדמנו בטיפוס מאתגר מעבר למפולות סלעים לכיוון האגם שבסוף המסלול.
      לצערנו הנחל התמלא והתרחב והפך את החצייה וההמשך למסוכנים, אחרי חיפושים של דרך משנית החלטנו לשוב על עקבותינו ולהמשיך להינות מהיופי של העמק.
      בדרך חזרה תפסנו שני טרמפים מעולים עד לדאבה האדומה במנאלי.
      בקרוב הטיסה לסרי לנקה וגל הנדידה במדינות המזרח נשבר, החברים ממשיכים לכיוונים שונים ומזדמנות עלינו עוד פרידות רבות.
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על פסטיבל חברים בארץ רחוקה
      פיס

• Day 129

גשם על מנאלי

June 18, 2022 in India ⋅ ☁️ 9 °C

ימים גשומים במנאלי
      גמר אנביאיי על הבוקר, ולמרות שלא הצלחנו להקרין על מסך גדול, יש אליפות.
      בראוניז עוגת גבינה וקפה לצהריים
      כל אחד מספר על רגע בשבוע, כשביד יש סיידר תפוחים חם מחוזק ברום.
      לארוחת שישי כמו בית יושבים יחד ואוכלים מפרום.
      סנוקר עם נועם לסגור את היום
      יושבים על ספה, מול עצי שסק וגשם מתמיד,
      עם כריך חביתה וחצי יום קוראים (עומר בפודקסטים)
      על הבוקר אצל הספר מסתפרים
      אימון טי אר אקס של שגרה, יוגה ומתיחות
      את הביסאיקונד בגלל הגשם יום אחרי יום צריך לדחות
      נרדמים אלמוג עומר ואני במיטה כשבנטפליקס פרנדס וסדרות אחרות

מחר בבוקר מעפילים ללה דאק! שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על מפרום מחוזק ברום
      פיס

• Day 116

רודטריפינג מנאלי - סוף

June 5, 2022 in India ⋅ ☀️ 17 °C

השכמנו ב4 בבוקר, עומר ואני אחרי עוד ליל שימורים, והתארגנו כמו זומבים בעלטת האשמורת האחרונה.
      את התיקים קשרנו על גג הלוקאל והתפללנו לשיווה שישמור עליהם קרוב.
      הנסיעה ארכה 10 שעות 5 מתוכן בדרך 4×4 קשוחה לתחת. בעצירות שתינו תה, אכלנו פרנץ טוסט, מצצנו ארגזים של סוכריות עשבים ועומר גסס בין המושב לחלון.
      הנופים היו מדהימים והגענו לגבהים שמעולם לא נסענו בהם עם רכב.
      המונית ממנאלי להוסטל שלנו, שהייתה אמורה לקחת 10 דק, סיפקה לנו תעסוקה של לפחות שעה וחצי.
      אמצע העלייה, פקק גדול בתוך העיר והנהג מחליט שכדי לחסוך בדלק הוא מכבה את המנוע.
      מה שאף אחד מאיתנו לא ידע הוא שהמנוע לא יחזור לעבוד.
      הנהג מונית התחיל לכוון את התנועה סביב הרכב העומד בעצבנות ואנחנו הורדנו את התיקים וחיפשנו רכב אחר שייקח אותנו.
      בגלל הפקקים, אף נהג לא היה מוכן להתייצב לדגל וכשהגענו לתחתית הכביש פתאום הגיח אותו הנהג (שאיכשהו בעזרת הירידה הצליח להניע את הרכב) ושיכנע אותנו לעלות איתו שוב.
      הגענו בדיוק לאותה נקודה שבה נתקענו פעם קודמת (ובה עומר ישב עם התיקים שהורדנו), ומתוך איזה אינסטינקט פרימיטיבי וקדמוני, הנהג מכבה שוב את המונית!?!
      בשלב הזה כבר לא נותר לו אלא לצחוק ואנחנו מודהמים יוצאים מהרכב ומבינים שאין לנו אלא על עצמנו לסמוך
      כל אחד עם שני תיקים, סוף של יום חם ועומר עוד גוסס, אנחנו עולים ומנווטים אל ההוסטל בו הדס (מלאכית משמים) מחכה לנו ושמרה גם חדר.
      ההוסטל מפנק לאללה, סופסוף מקלחת אמיתית אחרי לילות על גבי של הוט באקטים בקור.
      מנאלי מלאה בכיתובי עברית, מפוצצת מסעדות הוסטלים ב(ג)דים והופעות חיות.
      מעכברי הכפר עברנו לעיירה, הלכנו לארוחת ערב באיטלקייה וחזרנו לשינה מתוקה של סוף יום
      (ו....המחלה קופצת הלאה ונועצת את טלפיה באיילת! "איזה לילה הולך להיות")
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על להיות הבאים בתור שידבקו ויצטרפו לחבורה
      פיס

• Day 162

ושישט והכניעה

August 22, 2022 in India ⋅ ⛅ 18 °C

נסענו לבקר בכפר ליד מנאלי, שהרגיש ממש כמו שכונה במנאלי אבל יותר רגועה, סגרנו הוסטל עם נוף מטריף וצוות שהתקשה מאד.
      אכלנו במסעדה טיבטית נהדרת, חלק הלכו למעיינות החמים שהיו לא מאד מוצלחים על פי השמועות ושתינו את הצאי המוצלח ביותר.
      חווית הצאי הייתה עוצמתית וגרמה ליובל לברר בדיוק מה הוא שם וללכת למכולת הצמודה ולקנות את החומרים המדוייקים בהנחיותו.
      אחכ הגשם הכריח אותנו להישאר בהוסטל ולשחק קלפים ולקרוא ספר, סיימתי ביומיים את הספר החדש והנהדר שקיבלתי מיואב.
      בערב אכלנו במסעדה מומלצת ומאכזבת במיוחד ולמחרת בצהריים קבענו שיעור בישול גם הוא עקב המלצות.
      כנראה ששכחנו את מה שלמדנו בתאילנד שהמלצות זה שטויות והיינו צריכים רענון קטן.
      הגענו לסדנא עם אישה אחת, שמונה אנשים, ומרבית הזמן עמדנו במטבח והסתכלנו, האישה כנראה גם לא ככ אהבה את זה שחסמנו לה את רוב המטבח והייתה מאד לא נעימה ודיברה איתנו באנגלית מעט מאד.
      מתוך מגוון המתכונים איכשהו יצא שלא ידענו ובחרנו את אוצו המתכון בדיוק שלוש פעמים פעם אחת עם אפונה ופניר, פעם אחת עם כרובית ותפו״א ופעם אחת עם ביצה קשה שהיא גם טיגנה, כן היה בזה רק רוטב וביצה קשה- לא ברור מה המנה.
      הכנו עם פארנטה שהייתה לחלוטין שיא הסדנא אבל לקחה שלוש דקות.
      אחכ התיישבנו בשקיקה לאכול, אך כמובן שהגברת הלא נחמדה ישר הרסה את האווירה ונתנה לכל אחד טעימה קטנה, כשניסנו למזוג עוד שהיא הלכה לה חזרה למטבח היא תמיד חזרה ונזפה בנו שאנחנו מבזבזים לה אוכל- כיף!!
      אחכ חזרנו כולנו למנאלי, מתוך מחשבה שזה היה היום האחרון שלנו עם החבורה החמודה שסיגלנו לנו פה עקב יציאתם למחרת בבוקר להאמפטה פאס, טרק של ארבעה ימים פה באזור ואנחנו עדיין לא מוכנים וגם קצת מותשים ורוצים לנוח בימינו האחרונים.
      אחרי שיחה של החבורה עם הסוכנות הרחוקה ביותר שיכלו למצוא, קבלת כמה פרטים בסיסיים על הטרק אל עדיין די מעורפלים הם עבור אינסוף שיחות שיכנוע לי ולתמיר, בנפרד וביחד, עד שלבסוף שברו אותנו ובצהריים שלפני יציאת הטרק (עקב דחיית יציאתו ביום אחד) החלטנו להצטרף אליהם לעוד טרק אחד ולעוד ארבעה ימים ביחד.
      בערב השתלטנו בשנית על הנונסטופ קפה והקרנו קונג פו פנדה 2 (ממליצים מאד) ואחכ חתכנו מוקדם לישון עם קצת חששות בלב האם יש לי כוחות נפשיים ופיזיים לארבעה ימים נוספים של טרק בגובה ושינה באוהלים אבל עם שמחה גדולה שיש עוד כמה ימים עם אנשים ככ טובים.

• Day 168

פרידה ממנאלי והימצאל פרדש

August 28, 2022 in India ⋅ ⛅ 15 °C

יומיים אחרונים במנאלי, מנסים להבין לאן הולכים עכשיו. הכביש לדרמסאלה נפל (גשר שלישי בטיול שקורס והורס תוכניות אבל זאת הודו מה נעשה) ועכשיו הנסיעה לשם מפרכת וארוכה.
      חברים מדברים על ראגסטן ורישיקש חן חוזר לדלהי ואנחנו משנים כל יום את הרצון שלנו למקום אחר.
      בנתיים מוצאים את בית הקפה שהופך למקום המפגש המרכזי שלנו , אולי בגלל האוכל הטעים מאד מאד, העובדים הממש נחמדים או העובדה שיש שם טלוויזיה עם נטפליקס ואנחנו עושים הקרנות של סרטים נוסטלגיים בערבים כי מי בכלל צריך לדבר עפ חברים שלו.
      בסוף הוחלט לנסוע לרישיקש, למצוא שקט פנימי וקצת לשנות נופים בעיניים.
      אבל החלום להכין טבעת בדרמסאלה נותר מאחור וזה קצת צבט בלב אז כמובן שבהודו יש הכל בכל מקום ומהר מצאתי צורף אחר ובבוקר האחרון שלנו במנאלי הלכנו להכין תכשיטים.
      כמובן שסדנא בהודו באה עם מגבלות והיינו שלושה- אני תמיר ויובל, אך יש מקום כל פעם רק לשניים ואחרי שעה שתמיר חיכה הוא החליט לפרוש וללכת וכך רק אני ויובל צלחנו את הסדנא.
      מנו (הצורף) היה מתוק וכך גם הצאי שלו ולימד אותי באמת להכין טבעת ולא רק לצפות בו, זה היה משמח ומאד מגניב. על הדרך הוא הכין לי עוד טבעת עם אבן ירוקה כמו בחלומותיי החומריים.
      כמובן משמאלי עיר הקניות דרשה עוד קצת חומריות ייחודית ולכן גם נתתי לתופר ברחוב את החולצה שלי והוא רקם עליה את אחד הדברים הטובים בהודו- טאלי!
      עכשיו שיצר הקנייה והייחודיות סופק יכלנו לנסוע לרישיקש בדרך הזולה וארוכה בעל כורחנו כי נגמרו האוטובוסים הישירים שאפשר להזמין רק באותו בוקר.
      מי ייתן ואלי הדרך יהיו איתנו ויעבירו לנו את הנסיעה בקלות.

• Day 2

Manali

July 13, 2023 in India ⋅ ⛅ 15 °C

Made it to Manali after a 4.5-hour taxi rider to cover 50km. All due to road collapses. India has to have the worst drivers , no courtesy. Everyone competes for the same section of road and goes where they like, but no road rage and somehow it works. Will make for interesting motorcycling. Thankfully, because of poor roads, the speeds are lowRead more

• Day 56

יום של הולדת

June 26, 2023 in India ⋅ ☁️ 14 °C

את הבוקר פותחת עם שרשרת במתנה מענבל, פנינים ואמרלד שהן אבני החודש והמזל שלי
      לאחר מכן נסטיה מפתיעה בפרוסת עוגה ונרות
      והיום ממשיך למסע קניות משוגע ונגמר בבמה פתוחה
      ואני רק שואלת את עצמי למה הקפדתי להתייסר לפני שהיום הזה הגיע, והאם יש סיבה לעשות מזה עניין?
      אולי צריך לתת לאנשים לשמוח בשמחתי
      בטוח צריך
      היה מדהים

• Day 131

Visite de Manali

June 24, 2023 in India ⋅ ☁️ 21 °C

Aujourd'hui j'ai fait le tour des attractions de Manali.
      C'est une ville très touristique. Ce sont souvent des indiens venant de Delhi qui viennent ici pour fuir la chaleur.

Tout d'abord j'ai rejoint le temple Hadimba Devi. Avec nos 3 semaines dans la vallée du Spiti, nous avions fait une cure de culture bouddhiste /tibétaine.
      Ici j'ai replongé dans un atmosphère hindouiste !

Puis j'ai visité le musée d'art d'Himachal qui présentait des vêtements / outils traditionnels de la région.
      Et finalement, parmi tous les villages que nous avons visités, nombreux d'entre eux sont encore dans un style des années 1900 !

Et enfin je suis allé voir 2 monastères bouddhistes. Mais ils n'arrivaient pas à la cheville de ceux de la Spiti Valley 😅.

En rentrant je suis passé par la Mall Road, une rue piétonne hyper touristique. C'est une rue super moderne !
      Puis j'ai rejoint le old Manali, le quartier de mon hôtel, en traversant une grande forêt. C'était une forêt entretenue et protégée, ça fait plaisir de ne pas voir de déchets partout dans ce genre d'endroit !

• Day 52

כולם במנאלי

June 22, 2023 in India ⋅ ⛅ 14 °C

טוב בתמונות רואים רק את רועיקי אבל הגעתי לפה ובאמת שהייתי באורות
      לא רק כי העיר הזאת הטריפה אותי שהיא כל כך יפה גם בלילה
      אלא גם כי לא ציפיתי לראות פה אף אחד וגיליתי את ההפך כאן

You might also know this place by the following names: