India
Nagwa

Here you’ll find travel reports about Nagwa. Discover travel destinations in India of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Varanasi

November 21, 2016 in India

Onze eerste dagen in India waren meteen een hele beleving. Varanasi is een heel unieke stad, vol religieuze gebeurtenissen en bezienswaardigheden. Het ligt aan de Ganges, waar de mensen plassen, wassen en lijken verbranden. Niet meteen de meest hygiënische rivier dus, maar het heeft zeker zijn charme!Read more

Wat een rit...

December 30, 2015 in India

Zelfs als je al wat busritjes hebt meegemaakt is de bus van Kathmandu naar Varanasi een uitdaging. Omdat we eerst nog onze paspoorten moesten ophalen begint onze reis naar India om 15:30 uur. Vanaf het hotel hebben we een taxi geregeld die ons eerst afzet bij de ambassade en vervolgens bij de bus. De procedure bij de ambassade verliep zeer soepel dus we zijn al snel bij de bus. Volgens onze gegevens vertrekt de bus om 18:00 uur. Uiteindelijk duurt het tot na 19:00 voordat de wielen rollen. Gelukkig zitten we halverwege de bus en zo hoeven we niet elke belachelijke inhaalactie te zien; we voelen ze wel. De bus schiet van links naar rechts over de weg terwijl we door de donkere bergen crossen. Je moet ook regelmatig weer even terugschuiven in je stoel als de chauffeur een halve noodstop moet maken. We doen een poging om de Bollywoodfilm te volgen, maar de meeste mensen klappen de stoel naar achter om te gaan slapen. Rond 23:00 uur stopt de bus voor het avondeten (dal bhat). Daarna kunnen we weer verder tukken. Het zijn op z'n best hazenslaapjes. Om 02:15 uur staan we bij grens. Deze gaat pas om 06:00 uur open voor verkeer. Kort voor 06:00 uur worden de toeristen verzocht de grensformaliteiten af te handelen. Met z'n zessen lopen we in het donker op zoek naar de juiste loketjes. Met de stempels op zak gaan we de bus weer in, maar dan volgen er nog drie controles in de bus. Dan moeten alle tassen weer uit de bus voor onderzoek. Wij komen er met wat suffe vragen vanaf ("hoe heet je?" terwijl de beambte je paspoort bestudeert). We zijn weer een dik uur verder. Direct over de grens zien we verschillen. Het is een soort Nepal maar dan smeriger. Er is ons verteld dat we rond 13:00 uur in Varanasi aan zullen komen, maar het zal tot 16:00 uur duren. Vanaf de grens tot aan Varanasi heeft de chauffeur bijna non-stop een sirene aan (de oude Police Squad variant) om aan te kondigen dat hij eraan komt. Voor het geval iemand de razende bus met sirene dreigt te missen, toetert hij er lustig op los. De lange duur van de rit, de herrie, het geslinger, het remmen en optrekken en de opkomende warmte zorgen er voor dat we volledig gaar zijn als we aankomen. Na het snel uitwisselen van gegevens met medereizigers springen we in een motor tuktuk richting het hotel wat ons is aangeraden. Gelukkig hebben ze een kamer. Na een wandeling langs de pinautomaat kunnen we gaan eten. Heerlijk Indiaas ;) 19:30 uur ploffen we op bed...Read more

En dan is daar... India...

December 31, 2015 in India

Je kunt je voorbereiden tot je een ons weegt, maar India is een land waar je aan moet wennen. Het kan liggen aan het feit dat we allebei intens moe zijn van de busrit, aan het dubieuze hotel - dat volgens Mike en Nadia het schoonste hotel tijdens hun reis zou zijn geweest, aan de smerigheid op straat, aan de twee rivieroever crematies die we gezien hebben, of alles tezamen, maar we 'zijn er nog niet'. Vanavond zullen we de jaarwisseling op een zeer laag pitje vieren. Er is überhaubt weinig keuze aan festiviteiten dus het niet dat we hier veel missen ;)Read more

2015 was het jaar waarin wij onze droom hebben gevolgd. Het heeft ons door het "Oostblok" Rusland, het wijdse Mongolië, het drukke China, het onderdrukte Tibet, het avontuurlijke Nepal gebracht naar het intense India.

De spreuk "travel is the only thing you can spend money on that will make you richer" is zo waar. Daarom wensen wij jullie een nieuw jaar toe met veel reizen. Volg je droom!

Tot slot de vertaling van de titel; Gelukkig nieuwjaar!!!!!!!!!!

Ghat in de dag

January 1, 2016 in India

Ons hotel staat aan de zuidkant van de strook met trappen (gaths) naar het water van de heilige rivier de Ganges. Voor Hindoes is dit een zeer speciale plek en dat is het al voor een lange tijd. Deze stad is de langst continue bewoonde plek op aarde en de oudste schriftelijke vermelding over deze stad meldt "dat het een eeuwenoude stad is"; kortom er is al heel wat water langs deze stad gestroomd. Veel rituelen die plaatsvinden langs de rivier gaan ook eeuwen terug. Voor de Hindoes is een bad nemen in de Ganges een zegen want je kunt ermee al je zonden - ook de toekomstige - afwassen. De 'mazzelaars' die gecremeerd worden op de oever en waarvan de asresten in de Ganges gegooid worden, zijn verlost van de reïncarnatiecyclus en gaan rechtstreeks naar Nirvana. Beide prima. Waar wij wat moeite mee hebben is het feit dat mensen badderen in, en drinken van rivierwater waar 10 meter verderop crematieresten te water worden gelaten. Nog los van het feit dat alle (open) stadsriolen ook vrolijk rechtstreeks op de rivier lozen. Daarnaast zijn er veel koeien, slangenbezweerders, straatmasseurs, bedelaars, bootverhuurders, mensen die je voor geld zegenen, dagjesmensen, mensen die de was doen, mensen die 20 jaar gewerkt hebben om één keer een bad in de Ganges te nemen, mensen die hun behoefte doen op straat... Nogal veel indrukken zullen we maar zeggen ;) De chaos van de gaths gaan over in een netwerk van nauwe steegjes van de oude stad. Koeien, geiten, honden (inclusief al hun uitwerpselen), uitpuilende winkeltjes, plassen water en gaten in de weg, heel veel mensen en motoren met belachelijk harde toeters krioelen hier door elkaar. Het vinden van een bakkerij is dan al een heerlijkheid, maar het kunnen genieten van een vers broodje (Goudse kaas) op een dakterras is dan nagenoeg hemels. Ook de kinderen kennen de daken als toevluchtsoord; hier kunnen ze rustig vliegeren.Read more

Varanasi

October 19, 2015 in India

Der Nachtzug war absolut in Ordnung! Bis 1 Stunde vor der geplanten Ankunft habe ich geschlafen, schade nur dass wir dann erst 2 Stunden verspätet ankamen. Diese 3 Stunden habe ich mit einem Gespräch kurzweilig verbracht. Meine Gesprächspartnerin kommt aus Amerika, natürlich ohne festen Wohnsitz und ist ständig nur am Umziehen. Sie war geschätze 35, nicht besonders hübsch, jedoch für Amerikaner meist unüblich, sehr klug und kannte sogar Österreich. Im Hotel direkt neben dem Ganges angekommen,legte ich sofort mal alle Sachen zur Seite und ging spazieren. 5 Stunden später war ich total erledigt endlich wieder zurück. Eine Stadt zum Entspannen ist das sicherlich keine. Da es ansonsten heute nicht viel mehr zu erzählen gibt, habe ich für diesen Tag Fotos aus dem alltäglichen Indien gewählt, have fun...Read more

Varanasi Tag 2

October 20, 2015 in India

Der frühe Vogel fängt den Wurm. Morgenstund hat Gold im Mund. Es ist 5 Uhr am Morgen, der Wecker klingelt, raus aus den Federn. Draußen ist es noch dunkel und das ist auch gut so, denn schließlich wollen wir ja den Sonnenaufgang auf einem Boot am Ganges erleben. Richtig romantisch wurde es aber erst als ein Froschfresser aus Frankreich als einzige Person zu mir ins Boot stieg. Als dann endlich die Sonnen über dem Horizont zu sehen war gab es kein Halten mehr! Nun konnte ich nur noch an Paris und unsere Traum-Homohochzeit unter dem Eifelturm denken. L'amour!
    Whatever...
    Als der Tag die Nacht endlich besiegt hatte, sah man immer mehr Leute am Flussufer. Sie zogen ihre Kleidung aus, das Badehöschen an, und rein in das glasklare Wasser dieses schönen Flusses. Natürlich ist auch das Shampoo dabei, denn das Wasser mit Müll und Abwasser zu verseuchen reicht nicht aus, so war die Wasseroberfläche innerhalb kürzester Zeit von Bläschen bedeckt. Danach ging es endlich zum Frühstück! Toast, Butter, Kaffee... An der Rezeption wartete inzwischen schon ein Fahrer auf mich um mich zwecks Sightseeing durch die Stadt zu kutschieren. Lange dauerte es nicht, nach dem ersten Tempel fuhr er einfach allen anderen vorbei und erklärte mir irgendetwas in gebrochenen englischen "Sätzen". Als ich nachfragte warum er das so macht, meinte er zurück zum Hotel zu müssen weil er einen anderen Gast zum Flughafen bringen muss. Darüber war ich nicht sehr erfreut, äußerte ohne zu zögern und ohne meine Worte nett zu verpacken meine Meinung, und stieg ohne zu bezahlen inmitten der Stadt Varanasi aus , natürlich ohne zu bezahlen. Dies schien ihm auch egal zu sein, denn er fuhr ohne Diskussion weiter. Kurze Zeit später fand ich einen sehr netten Tuck Tuck Fahrer. Er war insgesamt 5 Stunden mit mir unterwegs und zeigte mir alle Sehenswürdigkeiten der Stadt. Während er fuhr, sang er ständig indische Lieder, trommelte auf seinem Gefährt und hupte wie verrückt im Takt. Am Ende unserer sehr lustigen Tour zeigte er mir ein kleines Buch, in welches er seine Fahrgäste einen Eintrag machen lässt. Jedoch muss jeder der sich einträgt zuerst 5 andere lesen, da er selbst nicht wusste was in seiner schönen Sammlung steht. Warum? Ganz einfach, er ging nie zur Schule und kann nicht lesen. Den Rest des Tages verbrachte ich mit Spaziergängen am Ganges und in Einkaufsstraßen mit einem schrecklichen Chaos das sich Verkehr schimpfen lässt.

Nagwa