India

Top 10 Travel Destinations North Goa
Show all

Getting local in Panaji

February 13 in India ⋅ ⛅ 31 °C

First achievement of the day was we both got a full night's sleep and felt well rested when we woke up.
      We then spent most of the morning figuring out how to post back some things back to the UK that we really shouldn't have packed. Despite all the bureaucracy of the Indian post, we managed it. It should arrive at our place in 1-2 months 😆.
      We then planned our next journey to Hampi, which has some amazing old ruins and then Mumbai. We then went to a very western cafe for a late lunch which was delicious and then went on a evening walking tour of the Indo-Portuguese neighborhood that we're staying in. It was an excellent tour. The guide knew everyone that we passed in the streets and also hooked us up with local sweets, drinks and a serenade by Fernando, a local OAP who won a national music competition 🤩.
      We ended the evening in a local bar where the owner gives all the ladies a mini red rose.
      Tomorrow we're off to the beach to catch some sun 😎🏖️ and stop being so pale.

Am Petersdom

November 22, 2023 in India ⋅ ⛅ 35 °C

Wie ihr sehen könnt, sind wir reumütig in den Schoß von Mutter Kirche zurückgekehrt.

Haha, reingelegt! 🤓 Ähem. In Wahrheit haben wir nur einen Ausflug nach Europa gemacht. Oder jedenfalls in das, was dem alten Kontinent in Indien am nächsten kommt: Alt-Goa.

Das ist die erste von Europäern eroberte Stadt Indiens - und da Vasco da Gama, der 1498 den Seeweg nach Indien entdeckte, Portugiese war, von Portugiesen. Und kurz nach 1500 waren diese noch viel katholischer als heute und haben hier nicht nur jede Menge barocker Kirchen hingestellt, sondern auch wie wild missioniert.

Damals war Alt-Goa noch nur Goa (ohne "Alt") und eine blühende und durch den Handel sehr reiche Stadt. Ziemlich bald ging es aber mit Portugal bergab, und nach diversen Malaria- und Choleraepidemien wurde die Stadt aufgegeben. Weshalb wir heute sehr stimmungsvolle, große, prächtige und gleichzeitig halb oder ganz zerfallene, vom Dschungel überwucherte, neben Palmen völlig deplatziert wirkende Kirchen bewundern können. Was bei fast 100% Luftfeuchtigkeit und 35°C nicht nur aus kulturellen, sondern auch aus klimatischen Gründen seine Reize hat, denn in den Kirchen ist es deutlich kühler.

Zwei Dutzend große Kirchen sind aber trotz Kühle im Inneren recht anstrengend. Ob wir die 2h hin und 2h zurück dafür nochmal aufwenden würden, ist fraglich. Immerhin haben wir danach noch einen letzten Strandtag, bevor wir unsere Zeit in Goa mit frisch gefischten Hummer und Tintenfisch gebührend beschließen.

Candolim beach

December 5, 2023 in India ⋅ ☁️ 31 °C

Heute morgen habe ich nach 6 Tagen mein Agonda beach verlassen. So lange war ich an keinem Ort.
      Aber es hat sich richtig angefühlt.
      Gestern abend war ich im schönsten Café, habe mich nochmal massieren lassen...als ich reinkomme lacht sie und umarmt mich und wir machen zusammen Witze.
      Zwischenzeitlich habe ich mir ein Schmuckstück anfertigen lassen.
      Der Stein hat die intensivste Kraft für meine Seele! Muss ich natürlich haben!:-)
      Ich bin nur 75 Kilometer weiter gefahren, aber der Norden von Goa ist als Partyszene verschrien.
      Aber ich habe ja gut recherchiert, jetzt sitze ich gerade am Strand trinke lemon Soda und habe ein Avocado Salat gegessen.
      An diesem Strand sind Bars, Boote, Verkaufsstrände und sogar Strandhütten verboten.
      Es gibt nur ein paar Strandcafes.
      Wunderbar!!!
      Mein Hotel liegt nur 100 Meter vom Strand versetzt.
      Ich glaube, dass ich hier der einzige Backpacker bin.
      Alle schauen so ein bisschen spiessig in der Gegend herum. Aber soll mir egal sein...

Ich esse seit Tagen nur noch Salat, ich kann nichts warmes mehr essen. .

Gerade hatte ich zum ersten Mal eine Fussmassage am Strand, herrlich mit Wellen im Hintergrund !

• Day 148–154

Candolim, Goa

April 8 in India ⋅ ☀️ 32 °C

While Elli went to her Yoga retreat, Chris went to a hostel by the beach to catch up on some planning and work on some projects.
      It mostly consisted of moving between the hostel common area, a restaurant on the beach, and sometimes some places with AC as it was punishingly hotRead more

Calangute

December 12, 2023 in India ⋅ ☀️ 31 °C

In dem touristischen Calangute beziehen wir ein kleines Appartement, etwa 300m vom Strand entfernt.

Wir haben wieder eine eigene Küche, über diesen Umstand werden wir in den nächsten Tagen noch sehr glücklich sein. Denn kurz nach unserer Ankunft schließt Aron ein untrennbares Bündnis mit der Toilette, was für die nächsten 5 Tage fortbesteht.

Wobei oder wie er sich die (vermutliche) Lebensmittelvergiftung zugezogen hat, werden wir leider nicht herausfinden. Lara geht es jedenfalls bestens.

So toll die indische Küche auch ist, besteht Arons Ernährung in den nächsten Tagen ausschließlich aus Zwieback, eingekochtem Haferbrei, trockenem Reis und Bananen. Aus der Apotheke besorgen wir uns Elektrolyte und als es nach einem kurzen Fieberschub immer noch nicht besser wird, schließlich auch Kohletabletten! Dann wird es langsam...
      Wir waren schon kurz davor einen Arzt aufzusuchen. 🏥

In den letzten 3 Tagen können wir den Ort endlich etwas erkunden, sind aber vorsichtig.
      Wir gehen viel am Strand spazieren und am letzen Tag sogar auch mal eine kurze Runde laufen 🏃‍♂️

Hier in Calangute sind besonders viele junge indische Touristen, die sich ihren Kurzurlaub am Strand ordentlich mit Alkohol und Partynächten gefallen lassen. Der Strand sieht am nächsten Morgen immer dementsprechend vollgemüllt aus. Auch wenn der Müll alle paar Tage regelmäßig eingesammelt wird, landet enorm viel davon zwischenzeitlich im Meer.

Wie fast überall wo wir in Indien bisher waren, wird auch hier am frühen Abend der Müll des Tages einfach verbrannt. Egal ob Plastik, Styropor, Essensreste oder Sonstwas, es landet alles auf dem Feuer und hinterlässt auch am Strand den immer präsenten Geruch von Müll und beißenden Rauch.

Vor unserem Appartement entdecken wir eines Abends noch eine kleine Schlange 🐍, die sich aber schnell und schüchtern direkt von dannen macht.

Alweer ziek nog steeds saai

January 2 in India ⋅ 🌙 27 °C

Goed nieuws en slecht nieuws, Simon voelt zich weer beter, maar vandaag moest Luna zich overgeven aan de wc. Vandaag moesten we vertrekken uit the Yuppi Hippi hideout. Het was een mooi hutje alleen wilde we wel eens een nacht zonder harde muziek, FYI het is bij ons huidige adres veel erger. Eerst haalde Simon nog een licht ontbijtje, al lopend zag ie een stuk of 20 aapjes door de bomen springen. Nadat Max een medewerker van de hideout, een man waarmee we al veel hadden gepraat, een taxi voor ons had gebeld gingen we maar weg. Het was maar een half uur rijden naar Calangute, al leek het voor Luna wel een eindeloze rit. Aangekomen bij het hotel kregen we onze kamer en ging Luna maar even liggrn terwijl Simon wat te eten ging zoeken. Niet gelukt. Toen Luna zich wat beter voelde gingen we naar de bar recht naast ons hutje. We hebben er een uur gewacht, maar de salade die Luna besteld had is nooit aangekomen en de fruitsalade die wel gekomen was, zat onder de kruiden die onze buiken nog niet aankonden. We gingen maar weg naar een andere bar. Luna bestelde weer een salade, dit keer een ui salade. Ze dacht een lekkere salade met wat ui en ander groen, maar hier in Goa krijg je bij veel maaltijden rauwe uiringen met een limoen. Ze was dat even vergeten. Ze heeft toen maar simons fruitsalade zonder kruiden gestolen. Toen we even in de zee waren geweest gingen we weer terug. Luna weer liggen, Simon weer op zoek naar eten. Na een lange zoektocht kwam ie uit bij eten wat we beide konden verdragen, een goede pizza van de Indiase Domino's. Na al dat kruidige voedsel was een matige pizza een perfecte remedie. Nu gaan we vroeg slapen, want morgen gaan we als het goed is een tour naar watervallen doen. Al gaat slapen moeilijk want die bar naast ons draait keiharde muziek. Helaas dat onze laatste dagen in India in een bed moeten verlopen. En dat we niet zoveel leuke foto's hebben voor jullie. Gelukkig hebben we wel een quizvraag: 80% van de bevolking van India is Hindoe, dus je ziet overal wel een Hindoestaan. De vraag is dan ook hoeveel goden heeft het Hindoeïsme? Degene die het dichtsbij is wint.Read more

Dudshagar

January 3 in India ⋅ ⛅ 30 °C

Goodmorning Vietnam!!
      Oh nee verkeerd land. Goedemorgen India. Vandaag mochten we lekker vroeg opstaan, rond een uur of 5, we werden namelijk om 6 uur al opgehaald door de bus om de Dudshagar tour te doen. De bus kwam netjes te laat waardoor we nog even in het donker op straat hebben mogen staan. Toen we in de bus zaten kwam de eerste verassing, er ging een grote groep Britten mee. Die zoals de meeste Britten op vakantie heel luid waren en geen zin hadden om te betalen. De bus reed eerst naar Old Goa, dat was deel van de tour. Alleen om 7 uur is daar nog vrij weinig te doen, gelukkig mochten we er een kwartiertje rondlopen. Omdat we er al eens geweest waren gingen we maar naar de puppies kijken. Na het kwartiertje gingen we verder met de bus. We weten beide niet hoelang we gereden hebben want we vielen in slaap, maar we stopte pas weer bij een restaurantje voor een ontbijtje. Omdat we allebei nog niet het kruidige eten aankonden bestond ons ontbijt uit voornamelijk droog brood. Na wat gegeten te hebben liepen we naar de jeeps om het Bhagwan mollem national park in te gaan. We stapte met z'n zevenen in een jeep, gelukkig zaten we niet bij de Britten. We reden een stukje tot aan de poort, daar moesten we even wachten want een stuk of 50 jeeps moesten gecontroleerd worden. Gelukkig waren er veel leuke aapjes die niet gevoerd mochten worden. Uiteraard gebeurde dat wel, uiteraard niet door ons .
      Alles was gecheckt dus we mochten gaan. Het leek wel alsof we België in reden want nog geen 10 meter in het park en we werden alle kanten op gebotst en gegooid. Zo reden we 40 minuten, door kuilen en riviertjes en met het gevoel alsof we de boksbal van de natuur waren. Toen we het eindpunt hadden bereikt moesten we nog een stuk lopen totdat we bij de waterval waren. Bij de waterval was het een grote chaos, er was een klein meertje waar meer dan 50 gillende mensen in of omheen zaten. Zeker toen er een trein langs reed gingen ze los. Wat op de plaatjes een rustgevende tour was, was in werkelijkheid een luidruchtig poedelbadje. Gelukkig was de waterval wel mooi. De weg terug was even hobbelig als de weg heen, wat wel logisch is maar niet zo prettig. We gingen direct door naar een restaurantje waar we een lunch kregen, we konden het allebei maar moeilijk verdragen. Na het eten gingen we een spice plantage tour doen. Wat er op neer kwam dat een meisje door het bungalowpark van het restaurant verschillende bomen aanwees en zei waarvoor het goed was. Na de 'plantage' tour gingen we weer de bus in om terug naar Calangute te gaan. We waren terug om half 5, dat zou betekenen dat we nog naar Anjuna konden gaan om de Flea market mee te maken. Dus we pakte een taxi richting de Anjuna Flea market. De taxi was alleen wel een lul want op een gegeven moment stopte hij en zei dat het om de hoek was. Toen we om de waren en we het aan iemand vroegen zei hij dat het nog een kwartier lopen zou zijn. Dikke neus drie bier. Dus we pakte een tuktuk die ons gelukkig wel ernaartoe bracht. De Flea market was een kleine markt waar iedereen je aansprak om iets te kopen voor een goede prijs. We waren nog nooit zo populair geweest want iedereen zei dat we hun vrienden waren. Helaas waren die vriendenprijsjes niet zo heel vriendelijk dus gaat studeren m niet meer worden. Toen we eenmaal blut waren gingen we met de taxi terug naar huis. Waar we erachter kwamen dat er in die bar, je weet wel die met die knetterharde muziek, een feest gaf met nóg hardere muziek. Op een gegeven moment waren we het zat en vroegen we om een andere kamer. Ze zeiden nog dat het om 10 uur klaar zou zijn met de muziek, maar we wisten nog van de vorige nacht dat dat niet zou gebeuren. De andere kamer was niet veel beters, de badkamer zat onder de beestjes en de ramen konden niet dicht oftewel we konden nogsteeds genieten van de muziek. We gingen om de vakantie af te sluiten nog even wat drinken en eventueel nog wat eten. Nadat we allebei een dag ziek zijn geweest kunnen we eigenlijk geen kruidig eten meer in onze buurt hebben. We sloten dan ook af met mango lassi en een pannekoek tot onze grote spijt, we hadden graag nog al het heerlijke eten willen eten alleen houden we het waarschijnlijk dan niet binnen. We gingen terug naar de kamer om te slapen en gedwongen te luisteren naar de muziek. Morgen vliegen we terug dus wordt de laatste pas als we in NL terug zijn. Aju paraplu.
      De quizvraag van vandaag is: vinden we dit een leuk hotel?
      Nee grapje das te makkelijk. De echte vraag: waarvan is de lokale sterke drank gemaakt?

Mapusa Market

April 7, 2023 in India ⋅ ☀️ 31 °C

Heute war das angesagt, warum wir eigentlich wieder nach Inden gefahren sind.
      Unsere Gewürze zu Hause sind alle.
      Also am Morgen um 8 mit dem Taxi nach Mapusa, da am Freitag der grosse Markt stattfindet.
      Es gibt so ziemlich alles zu kaufen.
      Wir waren erfolgreich 🥳👍💪

Marchés de Calangute

March 3 in India ⋅ 🌬 34 °C

Journée assez posée qui a commencé par une promenade sur la plage juste après le petit dej, suivie d'une petite baignade dans la mer pour Pietro et moi. L'eau était super chaude, probablement autour des 30°C !
      Nous avons ensuite pris un taxi pour aller faire un tour du côté des boutiques de touristes. Au programme : trouver un petit sac pour moi, des alcools locaux pour Jo et nous, des noix de cajou et quelques souvenirs.
      Mission accomplie !
      A midi, nous avons mangé du poisson dans un restau puis nous avons pris le dessert juste à côté, chez un marchand de glace. Puis à nouveau quelques boutiques rapide dans un autre coin.
      Retour à l'hôtel pour la séance de massage que nous avions réservé vers 18h. "Meridian massage" pour moi, c'était parfait ! La nana a bien appuyé comme il faut, j'ai douillé sur le moment 😅 mais maintenant je me sens trooooop bien !!! Ensuite, re-baignade dans la mer (très rapide, il y avait énormément de vent !), restau du soir et retour dans les chambres pour jeux de société et papotage !

Fort Aguada, Goa

March 4 in India ⋅ ⛅ 35 °C

Aujourd'hui est notre dernier jour dans la région de Goa. Après le petit déjeuner, nous prenons la voiture pour rejoindre l'embouchure de la rivière Mandovi. Là, nous prenons un bâteau qui nous mène a la mer. On passe devant de jolies maisons et de nombreux bâteaux de pêche ainsi qu'à proximité du fort Aguada, construction composée d'un fort de pierre rouge et d'une ancienne prison recouverte d'enduit blanc.
      Mais surtout, une fois en mer, nous admirons plusieurs dauphins, raison principale de notre tour en bateau, qui passent par petits groupes à proximité de notre bâteau ! Difficile de prendre des photos mais certains ne passent vraiment pas loin, à une 10ène de mètres tout au plus. C'était vraiment top ! On a vu plusieurs groupes de 2-3 dauphins chacuns.
      Une fois la petite promenade en mer terminée, nous reprenons la voiture pour aller visiter Aguada. Nous commençons par le fort qui a en son centre un phare blanc, inutilisé depuis la construction d'un autre plus récent. On y trouve également un immense reservoir enterré qui se remplissait avec l'eau de pluie, en se servant d'un système de pente, ainsi qu'avec une source souterraine.
      Nous visitons ensuite la prison, elle est blanche, toute en longueur le long de la côte. Il y reste encore une chapelle et plusieurs canons le long de la jetée. Elle est maintenant à moitié transformée en musée avec plusieurs salles intéractives pour en apprendre plus sur l'histoire de la région mais nous n'avons pas trop le temps de nous y attarder.
      Nous nous arrêtons pour manger dans un restau du fort vers 14h30 avant de reprendre la voiture pour nous diriger vers un petit bazar et une rue commerçante de Calangute. Nous nous baladons pendant une petite heure avant de reprendre la voiture direction l'aéroport.
      Nous avons juste le temps de faire le tour de l'aéroport, qui est très joli et décoré à l'intérieur avec de fausses facades de bâtiments avant d'embarquer dans notre avion, direction Bengalore.
      Puis repas, taxi et dodo !!!

North Goa