India
North West Delhi

Here you’ll find travel reports about North West Delhi. Discover travel destinations in India of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Een afsluiting in New-Delhi....

January 8, 2017 in India

De reis zit er op!

De laatste dag in Delhi heb ik de Indiase prikkels nog een keer op me laten inwerken. Ik ben twaalf uur op pad geweest.

In de ochtend heb ik een bezoek gebracht aan Salaam Balaak Trust, een organisatie die ontheemde Indische kinderen rondom het stationsgebied opvangt en een onderkomen biedt. In de middag heb ik met een guide een slum-area van Delhi bezocht. Een indrukwekkende ervaring, met veel blijheid en energie van de kinderen, ondanks de beperkte leefomgeving. De dag sloot ik af met een bezoek aan de India Gate, de straten van Old-Delhi en een laatste Indiase Thali.

Bij het vertrek rond middernacht stond er, terwijl ik de juiste route met de taxi-driver besprak, een oude dakloze Indier een minuut lang op mijn passagiersraam te kloppen en te bedelen om geld. Ook dat is Delhi, 'in your face'.

Al een tijdje denk ik over een omschrijving van de gebieden die ik in India heb gezien. Door de diversiteit en onbeheersbaarheid is de cultuur in deze korte tijd lastig te begrijpen. Het land heeft eigenlijk meer tijd nodig om te ontdekken. Er leven 1.3 miljard mensen, een echte mannenwereld. De woorden rauw, hard, kleurrijk, intens, ongrijpbaar en verrassend passen voor mijn gevoel het beste. Eten, religie, familie en het straatleven staan centraal. In sommige straten staan kilometers lang gaarkeukens op straat (reallife 'foodfestival'). Alles heeft in dit land een tegenovergestelde en achter veel mooie zaken schuilt ook veel ellende.

De Indiër is ook zeker niet in een woord vatten, waar dat in Zuid-Oost Azië voor mijn gevoel makkelijker was. Ongeduldig en soms opdringerig, schreeuwerig, ongegeneerd, laks, maar ook gastvrij, nieuwsgierig, complimenteus, vriendelijk, nederig, ondernemend en behulpzaam.

Het continue geluid (lees: getoeter) is iets wat me ook zeker bij blijft. Het is best indringend als je het toelaat. Ik heb reizigers ontmoet die hun hostel soms niet meer uit wilden. Wat doet zoveel geluid (op lange termijn) met een mens op straat? Indiërs die niet kunnen ontsnappen aan de ruis van geluid en viezigheid. In steden zie je indiërs in hoopjes langs de meest drukke wegen liggen, rusten, overleven.

De afgelopen weken zijn voorbij gevolgen. Ik ben niet ziek geworden, geen kilo's afgevallen, heb me - als man - nergens onveilig gevoeld, niet continue aangeraakt door Indiërs, zelfs gastvrij ontvangen en mijn ervaringen zijn veelal positief. Aan de andere kant is dit niet vanzelfsprekend in Noord-India, heb ik ook ervaren. Ze staren, rochelen, plassen op straat, spreken je continu aan, rijden als gekken, komen dichtbij, willen op allerlei manieren verkopen, vragen altijd meer, stoppen niet bij het oversteken, etc. Een goede les voor je assertiviteit.

Ik heb rondgeslenterd in het drukke straatleven van Old-Delhi, de Taj-Mahal bezocht bij zonsopkomst, het lokale treinreizen ervaren in de sleeperclass, mezelf in tuktuks en fietstaxi's door drukke steden laten vervoeren, gegeten met een Indische familie in een trein, tientallen Hindoes zien baden in Varanasi, rondgelopen door de slum-area van Delhi, lokale thali's en curry's geproeft, veel chai-thee gedronken, kerst gevierd met reizigers in Udaipur, oud en nieuw gevierd in de Jaislamer woestijn, in een houten bootje over de heilige Ganges gevaren, reizigers ontmoet en historische (sprookjes)paleizen bezocht in Rajasthan.

Maar India draait in mijn ogen vooral om de beleving van het straatleven. Het straatleven met de koeien, waterbuffels, palmeekhoorns, apen, varkens, paarden, geiten, ezels, kamelen, ratten, muizen, honden, puppies, katten, soms een olifant, kooplieden met houten handkarren en Indiërs met hun religies, eten, rituelen en handeltjes.

Het opschrijven van mijn ervaringen was een interessante reflectie op de afgelopen weken en voor mezelf een leuke herinnering om later nog eens terug te lezen.

Nu weer terug naar het Westerse leven, ritme en standaarden. India is in me gekropen en ik zal ik nog vaak terugdenken aan dit bijzondere land.

Bedankt voor het volgen!

Delhi

March 15, 2016 in India

India had never been in my short travel list, but when my friends invited me to go there to celebrate Holi fest in March 2016, I couldn't say no))
    We chose the golden triangle route - to see most famous Indians attractions and happend to be in Jaipur for the Holi itself.
    All city became mad (too much rum, hashih tea with milk on +38 heat helped to support a very good mood), everyone tried to cover me with different colors powder, singing, dancing, hugging... The craziest fest I've ever been!
    India shocks you with colors, smells, sounds...
    Spicy but tasty food, incredibly amazing but almost destroyed temples, people living in a trash and being happy with such life.
    It's an experience ones should try at least to appreciate more what you have in your life!

Delhi

September 18, 2016 in India

Schocktherapie Delhi: lärmender Verkehr, tausend unterschiedliche Gerüche und Menschen über Menschen...so begrüßt uns Indiens Hauptstadt. Hier verweilen wir allerdings nur bis zum Abend, denn nach der ersten waghalsigen TukTuk-Fahrt in unserem Leben erreichen wir den Nachtbus nach Shimla.

North West Delhi, شمال غرب دلهي, উত্তর পশ্চিম দিল্লি জেলা, Distrito de Delhi noroeste, उत्तर पश्चिम दिल्ली, Distretto di Delhi Nord Ovest, Noordwest-Delhi, Deli Noroeste, Северо-Западный Дели, उत्तरपश्चिमदेहलीमण्डलम्, వాయవ్య ఢిల్లీ, Північно-Західне Делі, شمال مغربی دہلی