India
Pulga

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Travelers at this place
    • Day 159

פולגה וקריגנגה

August 19, 2022 in India ⋅ ⛅ 16 °C

אחרי כמה ימים בקאסול הרגשנו שאנחנו חייבים לצאת. נפרדנו מאביתר חברינו הטוב בתקווה לראות אוצו שוב והחלטנו לצאת לפני הבנים לפולגה בזמן שהם מחכים לשתי היובליות שיגיעו לקאסול בתור יעד ראשון בהודו ואז יגיעו כולם יחדיו לפולגה.
      עלינו על לוקאל ראשון בהודו (חוויה כיפית מאד) ונסענו לכיוון פולגה, כמובן שבחרנו את היום הכי גשום בשבוע שהגענו לתחנה הגשם לא נחלש ושעה הליכה הייתה לפנינו. הלכנו לפי אפליקציה המפות שלא איכזבה עד כה באף ניווט אך הפעם בהליכה הגשומה היא ניווטה אותנו לכיוון גשר שקרס, כך שהיינו צריכים לחזור על עקבותינו בבוץ העמוק ובגשם כדי למצוא שהדרך הייתה בעצם פשוטה יותר ואפילו חצי סלולה.
      לבסוף הגענו רטובים ובוציים אל ההוסטל המושלם, מרפסת לנוף מיוער, חדר חדש, נקי ופרטי.
      את הימים בפולגה העברנו בקריאת ספרים, טיולים קצרים בטבע המדהים שמקיף אותה, חקירת יער הפיות המפורסם ואכילת אוכל הודי משובח.
      ביום האחרון התגלה כי יובל מרגישה רע ודן נוסע עם היובליות למנאלי ואלינו מצטרפים חן ליאם נועה וגפן המתוקים.
      נוכחותם מילאה את פולגה והפכה את כל המקומות השקטים לגועשים ושמחים בדרכים חדשות.
      למחרת יצאנו כולנו אל הקיריגנגה.
      ההליכה הייתה יפה ועברה בין מפלים ביער צפוף ורועש מחיות שונות, כלבים ליוו אותנו בחלקים מההליכה ולעיתים פגשנו פרות אקראיות.
      כשהגענו ליעד, קרחת יער מלאה באוהלים, התענגנו על הנוף, ראינו חצי שקיעה דרך העננים והלכנו לטבול במעיינות המאד חמים אך המופרדים, שם כמובן קיבלתי שוב את ההתעניינות הקבועה האם אני הודית (לא), אחכ הזמנו את הארוחת ערב המאכזבת בתבל שלקח לה שעתיים להגיע אך מלוחה מאד ודלת טעם בו זמנית.
      למחרת קמנו מוקדם להתפעל מהטבע אחרי התעוררויות אקראיות מקרבות כלבים/ נסיון של הכלבים להגן עלינו מדבר לא נודע (התאוריה של תמיר) ממש בכניסה לאוהל שלנו ויצאנו רק עם חן חזרה למטה במטרה להגיע באותו הערב למנאלי.
      החזרה עברה במהירות ובקלילות.
      הנוף היה מרשים כמו בהלוך ועל אף שטעינו פעם אחת בדרך וטבענו בקקי של חיות שונות ההליכה הייתה מהנה.
      כשהגענו לאחד הכפרים האחרונים תמיר הרעב קטף כמה תפוחים. פעולה שגררה נזיפה מאחד מזקני הכפר וטענה שאם יגלו זה יגרום לבעיות גדולות כך שמשם מיהרנו לרדת כמה שיותר מהר ולהגיע אל הלוקאל חזרה לקאסול.
      בקאסול אכלנו מומו בין המוצלחים בטיול שכלל רוטב חמאת בוטנים וטחינה ויצאנו במונית עקב דחיקת הזמן.
      לבסוף הגענו למנאלי בשלום ובזמן לארוחת שישי אצל קרן ולאיחוד עם דן והיובליות אותן פגשנו לראשונה ושם גם פגשנו את יואב ונועה הנוספת שבאו מלה.
      התנסנו לראשונה במפרום ושיתנו יין אדום והייתה אווירה נעימה מאד, פגשנו עוד המון אנשים שראינו בכל המזרח בטיול והשמחה הייתה גדולה אך גם העייפות שנפלה.
      וכך הלכנו לישון במנאלי במיטה רכה ונקייה אחרי מקלחת טובה מתכוננים ומתרגשים לצאת מחר בבוקר לושישט.

• Day 36

פולגה - הכפר

June 6, 2023 in India ⋅ ☁️ 13 °C

אנחנו נוסעות לפולגה ויש פקק עצום.

פולגה מהממת
      כפר קטן ושקט שיש בו נופים מהפנטים,
      וכיף לפגוש אנשים ישנים חדשים
      פשע שהגעתי לכמה ימים ולא נכנסתי ליער הפיות
      אבל זה יקרה, כל דבר בעיתו
      זה היה לי ברור שברגע שאצא מפולגה היא לא תצא ממני, וספוילר: חזרתי ובגדול

• Day 42

יער של פיות

June 12, 2023 in India ⋅ ☁️ 17 °C

אחרי טרק קצר (ארוך) וקליל (איום ונורא) ותלונות מרובות שלי
      מגיעים לפיסת גן עדן
      שבה החברים ישנים כבר כמה לילות
      ביקור ראשון מדהים ביער 🧚🏼‍♀️

• Day 48

אין מקום לפומו

ובעיקר הרבה הרבה לחשוב
      ולהרגיש

תודה גם על זה 🫶🏻

• Day 51

Tosh

קיבלתי ליווי מחבורת הודים
      וצלחתי את האתגר
      יום של תזכורת 🤍

• Day 52

תנועה

June 22, 2023 in India ⋅ ☀️ 20 °C

למהירי החלטה: נוסעים מפולגה למנאלי
      למה לא בעצם?
      בוקר של אריזות ופרידה מהמקום הכי יפה שהייתי בו בחיים ובטוח אמצא את עצמי חוזרת אליו שוב ושוב,
      משאירה מאחוריי ערימה של בגדים שתם זמנם כי יש הרבה לסחוב על הגב
      יש לי קצת זמן להעביר בבית חבד בקאסול, שתמיד נותן תחושה של בית, אחריו יוצאת לנסיעה ונתקלת ברגעים מטלטלים שהאמת מצליחים לאפס אותי אפילו יותר
      ואני מגיעה למנאלי
      וכמה אור !
      אין מקום לחושך כאן, גם לא בלילה

• Day 26

חופש

September 13, 2022 in India ⋅ ☀️ 17 °C

מה זה להרגיש חופשייה בטיול? למשל כשאת מתכננת לנסוע לפולגה ובמקרה פגשת אנשים שכיף לך איתם אז החלטת להישאר עוד יום בקאסול

האמת שהיום שלי התחיל בצורה הרגילה. יש לי פה בקאסול שגרת בוקר מאוד מסויימת. ארוחת בוקר באחת משלושה אופציות. פראטה בטיבטית, חביתה בevergreen או idily בדהבה הדרום הודית. הארוחת כושר שלי לא נכמרת כאן באופן קבוע, אני הולכת לקנות עוגית קוקוס בgerman bakery שפתוחה כבר מ1997 ( גיליתי היום) . אני והאופה כבר חברים טובים. אפילו כבר דיברתי בפייסטיימם עם אשתו. לאחר מכן, אני הולכת לשתות קפה אצל האיש היחיד שמכין פה קפה טוב. אני אוהבת את המקום גם בזכות הקפה וגם בזכות זה שתמיד אני פוגשת שם כל מני אנשים מעניינים.

היום, החלטתי להתחיל בidly שזה מן לחמניות דרום הודיות מסולת( לפחות נראה לי שזה סולת) . האידלי מוגש עם סמבר, תבשיל עדשים וצ'אטני קוקוס. כשהתיישבתי, שמתי לב שיושבת לידי מישהיא מערבית אבל בוודאות לא ישראלית. מראה נדיר ולא שגרתי לאיזור. התחלנו לדבר ומסתבר שהיא גרמנייה מברלין שבאה לעשות סמסטר בדלהי. שמה ארנו, שם שהוא בכלל בסנסקריט כי אמא שלה מאוד מחוברת לתרבות ההודית. ארנו היא פסנתרנית ג'אז והיא באה לכאן ללמוד לנגן על קלידים הודיים.

הזמנתי אותה להצטרף לטקס הבוקר שלי, כלומר להמשיך הלאה אל העוגייה והקפה, אז, גיליתי שהיא באה לבקר את בעל המקום. איש נחמד בשם צ'וטו. אז כמובן שהזמנתי אותו להצטרף אלינו גם. מפה לשם ישבנו שלושתינו בקפה.
      צ'וטו סיפר שהוא רוצה לפתוח מקום גדול יותר על גג של אחד המלונות. מסתבר שרוב הבתי קפה פה נמצאים על הגגות. אז הלכנו שלושתינו לראות את המקום.
      החלטתי שאני נשארת איתם כל היום ובקלות דחיתי את התוכניות שלי לפולגה.
      כמה גמישות, כמה ספונטניות., כמה חופש. מדהים איך הדברים הכי אזוטרים עושים לי את הטיול כאן בהודו.

זה היה יום קולינרי במיוחד. חזרנו למסעדה של צוטו, שתינו צ'אי, אכלתי מאפין בננה ואז הוא הכין לנו גם מסלה דוסה.
      המשכנו לטיולון בטבע. הייתי קצת צריכה לראות עוד ירוק לנשים אוויר נקי ולשמוע את הנחל.
      מעל הנחל שכב בול עץ מרשים. ארנו, הפגינה יכולות מרשימות בשיווי משקל ובלי שום פחד טיפסה על העץ. אני כידוע לא ממש כישרונית כשמדובר באיזון אבל למרות שקצת חששתי ארנו עשתה לי חשק. אז בזהירות טיפסתי איתה גם על העץ.
      נכנסנו למים שהיו קרירים במידה הנעימה. התיישבתי על שפת הנהר ולימדתי אותם להכין ארמון נטיפים מהחול והמיים. אני חושבת שלהכין ארמון נטיפים זה טראפייה לכל דבר. ישבנו שם לפחות שעה.....
      בערב, הכנו ארוחת ערב ביחד. קיבלתי סדנת בישול ברמה הכי גבוהה שיש. הכנו פראיי פאניר. פאניר זו הגבינה ההודית שמתבשלת ברוטב עגבניות בצל ותבלינים. למדתי בדיוק איך עושים ולקחתי מתכון.
      כשאחזור לארץ מבטיחה להכין למי שרוצה !
      בינתיים אני מצרפת את המתכון.

קאראיי פניר

זרעי כמון
      שורש ג'ינג'ר
      שום
      5 בצל סגול קטן
      5 עגבניות שקולפו אחרי תקופה המים רותחים
      100 גרם פאניר
      לטגן שום גינגר בשמן להוסיף בצל וזרעי כמון ולטגן במשך חצי שעה לפחות.
      לטחון את העגבניות ולהוסיף לבלילה לטגן עוד 15 שעה בערך
      להוסיף מיקס תבלינים :
      אבקת צ'ילי אדום כפית
      2 כפיות אבקת כוסברה
      1 כפית אבקת kitchen king - אפשר להזמין מהודו, אני מבטיחה להביא עם הקדשה!
      כפית מלח
      חצי כפית כורכום
      טלאי בישול של 5 דקות, להוסיף את הפאניר ל10-20 דקות

היום התיצבתי בשמונה בבוקר ב- french bakery and south Indian food. כן כן ככה קוראים למקום. צ'וטו מכין באגט טעים ובחורף כשקר אפילו קרואסון. הוא היה פעמים בצרפת.
      תכננתי לחכות שם לאוטובוס אבל במקום להתייבש בשמש, מצאתי את עצמי חותכת בצל ואז דלעת ואז קישוא וג'ינג'ר ומלא תפוחי אדמה. מפה לשם נשארת איתו כל היום. דיברתי עם לקוחות קיבלתי מתנות ( קטורת בריח ורדים ומיץ תפוזים) הכנו את המילה למבלה דוסה, ובמבר שזה מן תבשיל עדשים דליל חריף ועים.
      בשלב מסויים הגיעו שלושה לקוחות הודים עם גיטרה, אז ביקשתי מהם שינגנו לי קצת שירים. מפה לשם נוצר מצב ששלושתם שרו לי שירי אהבה בוליוודים. היה מהמם!
      סיפרתי על הקונצרט שקיבלתי בהקדשה אישית לחברה, והיא אמרה לי נעמה את פשוט "יוצאת סיטואציות"
      חשבתי על זה הרבה כי זה באמת נכון, ליצור סיטואציות מעניינות במהלך הטיול זה מה שבאמת מעיף את הטיול שלי 10 צעדים קדימה
      אחר הצהריים נסעתי לפולגה, כפר שקט ומרוחק שיושב על יעל מהמם שנקר יער הפיות. באתי לכאן באמת לנוח. להוריד הילוך, קצת יוגה הרבה תה ואפילו קניתי המיוחד ספר חדש בקינדל (:

• Day 31

Banjara house

September 18, 2022 in India ⋅ ⛅ 14 °C

כשהגעתי לפולגה הגעתי לבית שנקרא בנג'ארה האוס- בית הנוודים. גרים כאן שישה בחורים הודים, בים גיל 24-30. כל אחד הגיע מאזור שונה בהודו, מהדרום, מזרח מערב וצפון של הודו. כל אחד מגיע מרקע אחר, מוזיקאי, מהנדס, רקע של סמים, ועוד. הדבר היחיד שמשותף בין כולם הוא ההחלטה לפרוש מהחיים הרגילים ולבוא לגור ביחד כמן קןמונה בכפר שנקרא פולגה. הבית שלהם, עשוי מעץ ומקושט בהמון ציורים, דגלים, שטיחים עששיות ומזנונים צבעוניים. הם מתפעלים בית קפה, שיש בו תפריט ענק עם המון המון מנות אופציונליות. בפועל כל יום הם מכינים בהזמנה אישית ללקוחות. פעמים רבות נם הולכים למכולת במיוחד בשביל להביא נוטה כדי להכין פנקייק , או אפילו חלב ביצים ועוף.
      שמם" ארון, שון, פנקאג' אקש-שנקר, וויוואק וראהגב.
      כל השישה מנגנים כמעשנים מבשלים כל היום. המוזיקה פה בבנג'רה הראוס לא מפסיקה לעולם.
      הם ישנים על מזנונים קשים, מתקלחים עם דלי והשירותים נמצאים בחוץ. זה החיים שלהם ונראה שמאוד טוב להם ככה.
      אני פגשתי אותם לפני כמה ימים. בינתיים אני מרגישה שהם אימצו אותי למשפחת הנווטדעם שלהם תאכלס גם אני קצת נוודת בחודש האחרון...
      בתור תיירת יחידה, מתיחחסים אליי כאן כמו מלכה. הבטיחו לי אפילו שאם אני יבקש הם יביאו לי את הירח. אז ביקשתי את השמש (;
      להיות כאן איתם נתן לי הזדמנות קצת להוריד הילוך. קניתי ספר חדד בקינדל. כל בוקר אני עושה עם וויווק יוגה של נשימות ביער. הבית נמצא ממש על יער הפיות. אי ספק שהיער הזה הרוויח את שמו. מקום קסום שעל האבנים בו נוצצות מחומר שמסכחר כסף. העצים גבוהים וירוקים והאדמה מלאה בפרחים וצמחייה סבוכה. ראהגב,לקח אותי למקום מיוחד שבו אפשר למצוא אבני קריסטלים. בדרך צילמתי מלא פתריות מיוחדות .
      המזג אוויר כאן מאוד מדונה. כל יום מתחיל יפה, שמש זורחת ונעים. לקראת הצהריים העננים מכסים את השמיים והשמש נעלמת, אז מחיל גשם.
      הלכנו לחפש קריסטלים בגשם. ושם פגשנו שתי נשים שיושבות מתחת לעץ עם אש. הן סיפרו, שהן יושבות שם כאות מחאה לחברת חשמל שרוצה לבנות סדה סולרי ביער דבר שהולך להרוס את המים הנקיים שזורמים ביער ומזינים את כל הכפר. נשים רציניות! שאני ממש מקווה שהמחאה שלהן תצליח.
      מצאנו כמה קריסטלים יפים בנחל חוויה מיוחדת ממש!

במרחק של 12 קילומטרים מפולגה, יש מקום שנקרא קיריגנגה. לפי המיתולוגיה ההינדואית בקיריגנגה ישב הבן של שיבה ...... בקיריגנגה ישנם מעיינות חמים טבעיים ומקדש קטן והמון הודים עולים לשם ברגל . ביקשתי מהבנים שיקחו אותי לשם. אז יצאנו אני ראהגב, פאנקג' ובריטניה, בחטרה הודית שגם הצטרפה למשפחה לטראק של יומים לקיריגנגה. הדרך הייתה יפיפיה, דרך העובדת בתוך יער הפיות ככה שמימיני יש יער מדנים ומשמאלי ( ומתחתיי) זורם נהר הפרוואטי. עלינו בשמש ובגשם. יכולתי לסמוך עליהם בעיניים עצומות.
      בערב, הגענו לקיריגנגה וישנו באוהל אצל משפחה שמכירה את הבחורים כבר המון זמן. הם מרגישים שם בני בית. בערב ישבנו עם בעלת המקום שאותה הם מכני chahi jiii דודה מכובדת ועם הנכד הקטן והחמוד שלה. גם שנה בערך.
      התיישבו איתנו עוד שלושה הודים מדלהי. מה שהיה מעניין היה ששלושתם היו מוסלמים. בלי שום מתחים ישבנו כולנו הינדואים מוסלמים ויהודיה צחקנו ושתינו. המוסלמם ממש התעניינו בשפה העברית וביקשו שאני ילמד איתם כל מני מילים חדשות. חייבת להודות שזה גרם לי לרצות שככה יהיה גם טצלינו בישראל.
      ביום למחרת קמתי בשבע בבוקר מוקדם, במיוחד כדי להתרחץ במים החמים. כל הנשים ישבו על שפת הבריכה כשבקושי הרגליים שלהן היו במים החמים. אבל אני שר נכנסתי פנימה והיה פשוט מדהים. הבעיה שקצת הייתי שם יותר מדי זמן ואז קצת היסתובב לי הראש. אחרי התבילה הלכתי איתם למקדש וצפיתי התפילה שלהם. בסוף אפילו קיבלתי תיקה כתומה מהנזיר.
      הדרך חזרה הייתה חא פחות יפה רק קצת יותר קלה כי היא הייתה בירידה. לפני שחזרנו התיישבנו חאחול סמוסה מעולה וסמבר חם ( ן מרק עדשים מקומי )
      במהלך כל הדרך, נדבקתי לאחד השירים הדתיים שהם שרים שיבה שיבה שיבה שאמבו....
      מצרפת קישור כאן לשיר אבל לא לוקחת אחריות אם תדברו אליו גם

ן

You might also know this place by the following names: