India
Telangana

Here you’ll find travel reports about Telangana. Discover travel destinations in India of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Most traveled places in Telangana:

All Top Places in Telangana

Richting het zuiden

November 24 in India

Met een beetje weemoed verlaat ik Calcutta. Gek eigenlijk, maar de chaos van de stad kruipt in je. Fijne dagen gehad en een vlucht wacht op niemand.

Deze reis wil ik graag meer van de zuidelijke provincies ervaren. Andere gebieden, minder grote steden en andere smaken. Hyderabad is daarvoor een goede hub. Het is een middelgrote stad met grote moslim-populatie, tropisch klimaat en veel historie.

In Hyderabad werd ik na drie dagen geveld door de bekende Indiase darmklachten, ik vermoed van een Lassi drink. Mijn trein moest ik laten gaan en uitzitten en vooral hydrateren is vaak de beste optie. Gesterkt met medicijnen was ik na twee dagen weer wat aan de betere hand.

Toevallig was er ook een Amerikaanse arts in het hostel, Mike, een man die al zeven jaar reist, werkt en studeert en tweeënhalf jaar in India verblijft. Hij loopt stage in een nabijgelegen ziekenhuis en ontwikkelt een app voor operaties in het buitenland. Een Uber voor de zorg. Waar een complexe operatie in USA bijvoorbeeld $280.000 kost, en voor veel mensen onbetaalbaar is, kan dat in een high class ziekenhuis in India voor $30.000 worden gedaan. Inclusief vlucht, verzekeringen en hotel. Hij bezoekt de artsen persoonlijk, voert audits uit en wilt zijn concept wereldwijd uitrollen. Je geeft in de app aan wat je diagnose is, voegt eventuele rongenfoto's toe en de app koppelt je aan de beste match. Hij zoekt nog een investeerder voor 7.000.000 USD om een versnelling te bewerkstelligen. Waarom zou je je qua zorg ook laten beperken tot je eigen stad, land of continent als opties in de wereld bereikbaar en beter betaalbaar zijn?

In Hyderabad staan me vooral de vriendelijke ontmoetingen bij. Tijdens een lunch kom ik in contact met vier mannen die werklunch houden, gerechten voor me bestellen en de rekening bij weggegaan voor me betalen, bij een theewinkel krijg ik bij binnenkomst een dienblad vol zoetigheid. En als ik op weg naar het treinstation haast heb omdat er geen Uber beschikbaar is en ik de drukke straat op schiet om vervoer te zoeken helpen uit het niets twee jonge Indiërs, bellen zelfs even met de Riskja-chauffeur voor de locatie, wachten tot hij arriveert en geven me een schouderklopje als ik weg rijd. Bij het wegrijden overigens nog snel gevolgd door een 'Where you from?'. Geniaal.

India wordt in de media vaak overschaduwd door negatieve verhalen, Delhi ook vaak genoemd. Dat komt ook zeker voor, maar de paradox is echter dat dit soort bovenstaande ontmoetingen hier continue de boventoon voeren. De Indiër is nieuwsgierig, maakt graag een praatje of drinkt chai zonder er direct geld aan te willen verdienen.

Na vijf dagen Hyderabad vertrok de nachttrein naar Hampi. Reizen per trein is een belevenis en een heerlijk rustmoment in de chaos van de straat. Je hebt een ligbank in treinstel , dekentje en dut door het geluid van de trein makkelijk in slaap. Ook in de trein weer zo'n ontmoeting, met Radjinees, een man van zestig en construction architect. Uitstekend Engels, zeer vriendelijk, behulpzaam en vertelt van alles over zijn leven en bestemmingen in India. Hij wijst me ook op de afbeelding van een klein brilletje op de buitenkant van elk treinstel, een onderdeel van een campagne om minder afval overal neer te gooien - "Swachh Bharat, Clean India, Mahatma Gandhi".

Met haren in de wind en open treindeur bekijken we de opkomende zon, drinken chai thee tijdens een stop en geeft me na verlaten van de trein nog tien bananen mee. Die had hij via de conducteur voor me geregeld en werden door iemand afgeleverd op het volgende station. Voor onderweg....

Op naar Hampi.

Hyderabad

August 11, 2015 in India

In the middle of a lake, there is a big Buddha. However, the rest of the city is just busy and crowded. Anyway, we've visited Birla Mandir (sadly, no photos allowed inside) and Charminar. As we had lots of time until our next nightbus, we've watched another film in cinema: Srimanthudu. We also ordered a family sized Biryani. Ali really finished it!Read more

מצודה ענקית מהמאה ה15 משתרעת על כמה קמ"ר עם מסגדים ומקדשים בילט אין , נראה כאילו נשלף משר הטבעות של טולקין, אני בטוח שגולאאם מתחבא פה איפשהו.

היידראבאד

February 22, 2016 in India

מסגד מכה , צ'ירמינר, ומוזיאון אקלקטי

Hyderabad

February 3 in India

Hyderabad .. ja genau Indien! :)

Nachdem ich mir nach diversen Reiseplanänderungen, sowohl vor der Reise als auch während dessen, letztendlich überlegt hatte nach Indien zu fliegen und dort ein paar Wochen zu verbringen, stellte sich mir natürlich die Frage, wo ich überhaupt anfange. 9 mal größer und 16 mal so viele Einwohner wie Deutschland, da gibt es viele Ansatzpunkte.

Meine Überlegung war zunächst direkt zum weltberühmten Taj Mahal zu gehen und von dort aus weiter zu reisen. Als es dann allerdings an die Buchung eines Fluges nach Neu Delhi ging, dort in der Nähe befindet sich nämlich dieses besagte eine der 7 Weltwunder, stellte sich schnell heraus, dass ich von Kuala Lumpur aus dort nur günstig hin komme, wenn ich ein oder zwei mal umsteige und mindestens 12h Reisezeit in kauf nehme. Naja, an einem Tag mehrfach fliegen finde ich nicht so interessant und der Süden Indiens wurde mir in Kuala Lumpur von Amy und Pete eh wärmstens empfohlen. Also heißt die erste Station Hyderabad.

Dort leben 6,8 Millionen Einwohner. Und gefühlt habe ich alle gesehen. Hier sind einfach überall Menschen. Hyderabad ist eine Großstadt mit Flughafen und vielleicht zwei Sehenswürdigkeiten. Eine davon habe ich mir angesehen, das Fort Golconda. Wenn sich das jetzt ein wenig gelangweilt anhört, dann ist das komplett richtig. Viel gab es in H. nämlich auch nicht zu tun. Die wichtigste Mission für mich war dort noch eine SIM-Karte mit mobilem Internet zu besorgen. Einfach war es nicht. Zunächst stellte sich heraus, dass ich quasi am Sonntag angereist bin und selbst am folgenden Tag kann ich nicht behaupten mit Leichtigkeit an meine wichtige indische Telefonnummer gekommen zu sein. Viermal wurde ich im Mobilfunkshop auf später vertröstet bzw. um weitere Unterlagen gebeten, die ich natürlich im Hostel hatte. Es war eine Farce! Aber egal, das nächste Reiseziel heißt Hampi, und ich kann schion jetzt versprechen, dort wird alles besser :)

Telangana, تيلانغانا, তেলঙ্গানা, Telanqana, Телангана, तेलंगाना, Telangána, Τελανγκάνα, Telangano, تلانگانا, Télangana, તેલંગાણા, Thai-lùn-kâ-na̍p-pâng, טלנגאנה, テランガーナ州, ტელანგანა, ತೆಲಂಗಾಣ, 텔랑가나 주, تلنگانہ, Telangāna, തെലംഗാണ, तेलंगणा, तेलङ्गाना, तेलंगाणा, ତେଲେଙ୍ଗାନା, ਤੇਲੰਗਾਣਾ, तेलङ्गाणाराज्यम्, தெலுங்கானா, తెలంగాణ, รัฐเตลังคานา, טעלאנגאנע, 特伦甘纳邦