India
Andaman and Nicobar

Here you’ll find travel reports about Andaman and Nicobar. Discover travel destinations in India of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

The blue lagoon

February 10, 2016 in India ⋅ ⛅ 28 °C

In ons restaurant ontmoeten we een Nederlands\Israëlisch koppel dat al vier jaar lang de wereld over reist door her en der te werken. Het mooie van het ontmoeten van andere reizigers is het enthousiasme dat anderen voor een land kunnen hebben. Het maakt onze bucket-list steeds langer en langer.
    We raken geïnspireerd door de verhalen over Nieuw-Zeeland en Australië... Misschien toch maar die kant op?
    We huren een scooter en rijden samen naar de andere kant van het eiland (Beach 7). Daar lunchen we met een kokosnoot; we drinken het water en eten het vruchtvlees. Vervolgens rijden we nog een stuk door het bos om uit te komen bij een kleine baai met helder turquoise water en wit poederig zand. Het decor voor dit stukje paradijs is een dik tropisch bos dat voor de nodige schaduw zorgt. Door de lokale bevolking wordt dit the blue lagoon genoemd. Sailant detail is dat hier zoutwaterkrokodillen zitten, een van de weinige diersoorten die mensen als prooi zien. Twee jaar geleden is er een snokelende toerist op het menu beland. Wij gaan dus niet al te diep het water in.
    Met een ondergaande zon als achtergrond tegen het tropische bos rijden we weer terug naar ons hotel. We verwennen onszelf met een mezze van vis, hummus, tsasiki, knoflook champignons, geroosterde groenten, rode biet salade en knoflook naanbrood bij het Full moon café. Wat een leven!

Union Territory of Andaman and Nicobar Islands, Andamanen und Nikobaren, Andaman and Nicobar, Andaman- en Nicobar-eilande, جزر أندمان ونيكوبار, আন্দামান আৰু নিকোবৰ দ্বীপপুঞ্জ, Андаманскія і Нікабарскія астравы, Андамански и Никобарски острови, আন্দামান ও নিকোবর দ্বীপপুঞ্জ, আন্দামান বারো নিকোবর দ্বীপমালা, Inizi Andaman ha Nicobar, Andamani i Nikobari, Illes Andaman i Nicobar, Andamany a Nikobary, Andamanerne og Nicobarerne, އަންޒަމާނާއި ނައްކަވާރު, Andamanoj kaj Nikobaroj, Islas Andamán y Nicobar, Andamanid ja Nicobarid, Andaman eta Nikobar uharteak, جزایر آندامان و نیکوبار, Andamaanit ja Nikobaarit, Andaman et Nicobar, Andaman e Nicobar, અંદામાન અને નિકોબાર દ્વીપસમૂહ, Andamanski i Nikobarski Otoci, איי אנדמן וניקובר, अण्डमान और निकोबार द्वीपसमूह, Andamanski i Nikobarski otoci, Andamán- és Nikobár-szigetek, Kepulauan Andaman dan Nikobar, Andaman- og Níkóbareyjar, Andamane e Nicobare, アンダマン・ニコバル諸島, Kapuloan Andaman lan Nikobar, ანდამანის და ნიკობარის კუნძულები, ಅಂಡಮಾನ್ ಮತ್ತು ನಿಕೊಬಾರ್ ದ್ವೀಪಗಳು, 안다만 니코바르 제도, انڈمان تٔ نِکوبار, Insulae Andamanenses et Nicobarenses, Andamanų ir Nikobarų salos, Andamanu un Nikobaru Salas, Андамани и Никобари, ആന്തമാൻ നിക്കോബാർ ദ്വീപുകൾ, अंदमान आणि निकोबार, Kepulauan Andaman dan Nicobar, Andaman kap Nicobar Kûn-tó, Andamanene og Nikobarene, अण्डमान र निकोबार द्वीप समूह, Andamanen en Nicobaren, Andamanane og Nikobarane, Illas Andaman e Nicobar, ଆଣ୍ଡମାନ ଓ ନିକୋବର ଦ୍ଵୀପପୁଞ୍ଜ, ਅੰਡੇਮਾਨ ਅਤੇ ਨਿਕੋਬਾਰ ਟਾਪੂ, Andamany i Nikobary, انڈیمان اتے نکوبار, Andamão e Nicobar, Insulele Andaman și Nicobar, Андаманские и Никобарские острова, अण्डमाननिकोबारद्वीपसमूहः, Andamanski in Nikobarski otoki, Andamanerna och Nikobarerna, அந்தமான் நிக்கோபார் தீவுகள், అండమాన్ నికోబార్ దీవులు, หมู่เกาะอันดามันและนิโคบาร์, Andaman ve Nikobar adaları, Андаманські і Нікобарські острови, جزائر انڈمان و نکوبار, Quần đảo Andaman và Nicobar, Kapuropod-an han Andaman ngan Nicobar, ანდამანიშ დო ნიკობარიშ კოკეფი, Àwọn Erékùṣù Andaman àti Nicobar, 安达曼-尼科巴群岛