Indonesia
Banjar Tebesaya

Sayuri healing food

May 3, 2019 in Indonesia ⋅ 🌙 28 °C

Wunderbar schräger Laden mit Hippies, Yogis und sonstigen Freigeistern und solchen, die es werden wollen (und natürlich uns😉).
    Eine Ruheoase im lauten Ubud.
    Sehr gechillte Atmosphäre, sehr leckeres, gesundes Essen, selbstkreierte, außergewöhnliche Getränke -
    ich fands klasse, Marc so semi (wir saßen auf dem Boden, vielleicht deshalb😆)

Von Lovina nach Ubud

July 26, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Heute morgen sind wir wieder aufgebrochen und unsere Reise geht nach Ubud. Ein große Stadt, die bekannt ist für Kultur und Shopping. Ein kleinen Zwischenstopp haben wir am Bratan See eingelegt. In Ubud angekommen sind Nadine und Oona gleich aufgebrochen, um den großen Art Market zu besichtigen. Er ist riesig und total verwinkelt. Über all kann man shoppen und vor allem handeln. Wenn wir in 3 Tagen weiterfahren, brauchen wir auf jeden Fall noch eine weitere Tasche. Abends waren wir auf dem Nachtmarkt, wo sich hauptsächlich Einheimische aufhalten. Vor ein paar Tagen war der hinduistische Feiertag Galungan. Galungan ist das wichtigste Fest für die balinesischen Hindus. 10 Tage lang zelebriert man die Schöpfung des Universums. Der letzte Tag ist „Kuningan“ (vergleichbar mit dem deutschen Allerheiligen). Darum stehen überall verzierte Bambusstäbe. Je nach Reichtum sind sie unterschiedlich geschmückt.Read more

Ubud 2. Tag II. Teil

July 27, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 23 °C

Der Kecak ist ein balinesisches Tanzdrama, bei dem 50 bis 100 männliche, mit einem schwarz-weiß-karierten Lendenschurz bekleidete Tänzer zum Einsatz kommen. Sie bilden sitzend oder stehend einen Kreis und verkörpern das mythologische Affenheer, die Helfer des Prinzen Rama. Mit wechselndem Tempo und Lautstärke rufen sie „Kecak Kecak Cak-a-Cak“ während sie mit Armen und Händen beschwörende Bewegungen ausführen. Untermalt von Gesang treten noch andere Figuren in den Kreis der Tänzer wie Rama, seine Gattin Sita, der Affengeneral Hanuman, der adlergestaltige Götterbote Garuda sowie als Gegenspieler der Dämonenkönig Ravana.Read more

Ubud 4. Tag

July 29, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Heute war Nadine alleine unterwegs. Hinter jeder Tür verbirgt sich ein kleiner Tempel der einen Willkommen heißt. Am Nachmittag haben sich Till und die Kinder Hahnenkämpfe angeschaut. Am Abend gingen wir zu einer Legong Aufführung. Legong ist ein Tanz, der in seiner heutigen Form Anfang des 20. Jahrhunderts auf der indonesischen Insel Bali entstand und dort zur Unterhaltung aufgeführt wird. Auch beim Legong Tanz wird eine Geschichte, meist aus dem 12.-13. Jahrhunderts, erzählt. Bei uns wurde keine Geschichte erzählt. Es war eine Performance aus verschiedenen Tänzen, z. B. Der Bumblebee Tanz - ein Liebestanz-, oder ein Kriegertanz.Read more

Brad Pitt

January 18, 2018 in Indonesia ⋅ ☀️ 27 °C

Les photos d'auberges qu'on voit sur Internet quand on cherche un endroit où loger sont parfois trompeuses. C'est un peu comme les profils Facebook ou Tinder. Il va de soit que les gens essaient toujours de montrer le meilleur de ce qu'ils ont à offrir. On est donc toujours prudents et on ne met pas nos espoirs trop hauts quand on booke quelque chose qui a l'air super bien. En zigzaguant dans les petites ruelles qui menaient au Putra Homestay de Martini (la personne et non le cocktail), on a eu un petit doute dans notre tête : le beau grand gars musclé allait peut-être être un petit gros bedonnant finalement... oh que non, mes amis! On nous avait promis un Brad Pitt, on a eu un Brad Pitt! La chambre, mais surtout la vue sur le champ de riz sont parfaits. En plus, nous avons le bonheur de vivre juste au-dessus de la famille (et des petites bêtes) de notre hôte qui sont hyper charmants! C'est certain qu'on va se plaire ici!Read more

Les rizières

January 21, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Si nous pouvions décrire Ubud en un mot, ou lui trouver un synonyme, ce serait sûrement « vert ». Puisqu’il y a des rizières partout (ou presque), la couleur saute aux yeux. D’ailleurs, depuis que nous sommes chez Martini, c’est la première chose que nous voyons au réveil, car notre balcon donne directement sur un champ de riz.

C’est vraiment loin d’être désagréable de se lever et de se remplir les rétines de ce beau vert. La seule chose qui pourrait rendre tout ça encore meilleur, par contre, ce serait de voire le Mont Agung en arrière-plan. Martini nous dit que, normalement, on devrait l’apercevoir au lever du soleil alors que le ciel est bien dégagé. Ça fait donc quatre jours que Seb se lève vers les 5h30 dans l’espoir de lui voir le bout du nez, mais les nuages s’obstinent à le cacher. Nous nous contentons donc, sans grande difficulté, d’admirer la rizière et d’observer les gens qui y travaillent.

Cet après-midi, grâce à Martini, nous avons eu la chance d’en apprendre davantage sur la riziculture. Dans les champs de son beau-père, elle nous explique entre autres que cette culture se fait en cycles de 3 mois, de la plantation jusqu’au séchage et au triage du riz. En cours de processus, ses beaux-parents s’occupent autant de l’irrigation que de la chasse aux bestioles, dont les rats et les crabes d’eau douce qui peuvent faire énormément de dommages.

En vous épargnant beaucoup de détails, ce qu’on peut dire, c’est que c’est tout un travail de bœuf. Nous avons maintenant une toute autre appréciation pour le riz que nous mangeons sur une base quotidienne depuis que nous sommes en Asie (et très régulièrement au Canada).

Ubud 3. Tag

July 28, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Heute war Shoppingtag. Wir waren auf dem großen Markt in Ubud, wo man sich schon mal schnell verlaufen kann. Es wurde viel geguckt und gefeilscht.

Ubud auf Bali

March 20, 2016 in Indonesia ⋅ 🌙 27 °C

Bananensplit und eine Runde Skip Bo,
    nein lieber eine Stunde Massage für 5,36€
    ..letzter Abend für Sandri und so schnell ist man auf Wolke sieben :)
    Das haben wir uns verdient nach einem ganzen Tag Erkundungstour und einem Wasserverbrauch von 4L
    Urlaub kann auch schonmal anstrengend sein..
    Heute war es wirklich extrem heiß, sogar der Taxi Fahrer (auch gleichzeitig der Guide) hat sich ein Tuch auf den Kopf gebunden, frei nach dem Motto kennst du einen kennst du sie alle..
    Die Reisterassen waren echt wundervoll und der kulturreiche Abend gestern war auch ein Höhepunkt meiner Reise.
    Die klassischen ballinesischen Tänze waren echt toll anzusehen.
    Ubud ist ein echt schönes Städtchen mit einem tollen Flair und dem Händchen für das Außergewöhnliche!
    Achso apropos außergewöhnlich, wir schlafen in einem kleinen Tempel und bei uns auf der Straße ist das traditional balinese Health Care Center wo Frau Wayton aus dem Eat Pray Love Film arbeitet. Ihr haben wir heute mal einen Besuch abgestattet, unbewusst, weil dort immer so viel los war..
    Aber jetzt wissen wir auch warum Fernsehen macht "berühmt"
    Morgen gehts dann mal wieder ans MEER

Sanur naar Ubud

March 8, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Vanmorgen ging om 8 uur de wekker. Om 9 uur zou de motorverhuur meneer namelijk komen. Prettig als je dan bent gedouched en aangekleed.... De meneer klopte echter om 0845 uur al aan de deur. Gelukkig was ik net klaar maar Talin stond nog uitgebreid te douchen. De meneer had een redelijk nieuw uitziende Honda 150CC scooter bij zich die hij met ingehouden trots aan mij presenteerde. Het is een mooie scooter, maar we hadden er twee besteld! Paniek in de tent! Hij ging onmiddelijk bellen en binnen t kwartier (dus eigenlijk op de afgesproken tijd...) stond nummer twee voor de deur! Een crème kleurige Honda Scoopy met 115CC. Twee helmen erbij, die al de nodige toeristen- en lokale hoofden hadden beschermd zo te zien, en het feest kan beginnen!

Aangezien we konden vertrekken wanneer we wilden hebben we onszelf getrakteerd op een (achteraf zeer duur) ontbijt. Talin had de avond ervoor een bakkerij ontdekt waar mooie broodjes worden gebakken en lekkere koffie gezet. Zij ging dus op pad voor het ontbijt. In de winkel bleek dat ze 3.000, Roepia (ongeveer € 2,-) tekort kwam. De dame achter de balie zei: "laat maar zitten..." Waar kom je dat nog tegen! Maar omdat het broodje ei met spek en de koffie zo lekker was, is Talin nóg een keer gegaan en heeft meteen de schuld van de vorige gang ingelost, hetgeen uiteraard werd gewaardeerd!

Na t ontbijt een begin gemaakt met de rugzakken weer in te pakken. Na het 1 en ander aan gepuzzel konden we alles kwijt. Talin's rugzak is nét klein genoeg om op de treeplank van de scooter te passen, dus die hoeft niet op haar rug! Helaas is mijn rugzak van een formaat dat met de beste wil van de wereld dat niet zou lukken, dus toch maar omgehangen...

Het programma Maps.me opgestart en het adres in Ubud ingetoetst en dan: gaan met die banaan!! Deze scooters zijn een verademing in vergelijk met het lijk van gisteren! Het rijdt redelijk stabiel (nogmaals: het zijn geen BMW's of Kawasaki' ER6), stil en behoorlijk comfortabel. Trekkracht is prima en de remmen werken uitstekend. Er zit zelfs een "stop - start" systeem op, hetgeen voor benauwd moment zorgde bij het eerste stoplicht... Hoe krijg je t kreng weer aan namelijk!?! Gewoon het gas een beetje open draaien en het snort weer als een naaimachientje!

De weg naar Ubud is druk tot zeer druk en alles en iedereen vliegt je vrolijk toeterend links en rechts voorbij! Over de 20 kilometer doen we uiteindelijk meer dan een uur en we reden toch redelijk met t verkeer mee!

Na enig speurwerk in Ubud ons nieuwe onderkomen gevonden: Desak Putu Putra "hidden".... Dat "hidden" klopt redelijk want vanaf de drukke straat moeten we een lang, smal pad af naar beneden, waar je dan ineens weer in een grote, prachtig groene tuin met een zwembad staat! Blijft een raadsel hoe ze zoiets midden in een drukke plaats kunnen maken!

Even kwartier gemaakt en toen de stad ingelopen om lunch te scoren. Uiteindelijk in een klein zijstraatje weer bij een piepklein "restaurantje" uitgekomen, compleet met Balinese jengelmuziek en een niet aangesloten waterkoeler... Keuze gemaakt van de kleine kaart en dat wordt ter plekke door mama in elkaar gedraaid. En lekker!! Uiteindelijk in totaal € 6,- aan moeders overhandigd en dat was inclusief een lekker koude 1,5 literfles mineraalwater!

In het hotel even lekker gaan zwemmen en voor t eerst mn nieuwe e-reader gebruikt! Tof apparaatje hoor! Rond 1830 uur begon het zowaar te regenen! Eerst druppeltjes en even later een behoorlijke plensbui. Maar na 5 minuten was t weer droog, dus... no worries!

Van onze Amerikaanse ex-buren hoorden we dat we absoluut bij Bebek Bengil "Dirty Duck" moesten gaan eten. Daar moest de heerlijkste eend in heel Bali op de kaart staan! Dus we hebben dat advies opgevolgd en zijn gegaan. Het restaurant was enorm en we konden zitten aan van die hele lage Japanse tafels. Dus op de grond. Even wennen... Natuurlijk de eend besteld en de Amerikanen hebben deze keer niet gelogen, het was verrukkelijk!! Vlees was zo mals, zacht en heerlijk gekruid als je je kunt voorstellen. Alleen was het behoorlijk aan de prijs. Laten we zeggen Nederlandse eetcafé prijzen... en das heul duur hier!

Na het eten een behoorlijke wandeling door nachtelijk Ubud gemaakt, terug naar t hotel. De trotoirs zijn hier schots en scheef, dus de voetjes kwamen regelmatig verkeerd terecht en de enkels zijn ook een paar keer in een onnatuurlijke stand beland. Gelukkig alles zonder kleerscheuren overleefd... Maar eerst wilden we nog geld te tappen. Dat was nog een avontuur, want bij zowel Talin als ik werd de transactie volledig afgerond, maar kregen we niets! (inmiddels kan ik melden dat er niets is afgeschreven hoor...) Inmiddels terug in het hotel en we gaan snel maffen, want morgen wordt om 8 uur het ontbijt op ons balkon geserveerd! Decadent!!!

Banjar Tebesaya