Indonesia
Kampungrawa

In de hangmat

July 22, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

"Vertel; is ze zwanger??!!"

Cliffhangers zijn blijkbaar soms moeilijk te verkroppen en hebben het effect dat je van een cliffhanger verwacht. In ieder geval deze dan. Ook al was het niet eens zo bedoeld.

Geeft het thuisfront nu prijs waar ze stiekem van droomt of wat ze verwacht in de logische lijn van het leven? Naast de terroristische dreiging aan de oostkust was er een tweede prominente factor in het spel die ons deed besluiten om drie hele weken in Kota Kinabalu te blijven plakken. Een niet uitgesproken bijzonder stadje, met een zee waar je niet in kunt zwemmen vanwege de vervuiling, en waar het zweet in de middag van je rug gutst. Ook heel veel leuke dingen hoor: eens in de twee dagen baantjes trekken in het wedstrijdbad, minimaal een keer per dag roti eten en Chinese thee drinken bij ons favoriete tentje en struinen over de ramadan markt op zoek naar de favoriete groene pannenkoeken.

KK is de plek waar we begeistert raakten over de mogelijkheid om vanuit onze hangmat geld te verdienen. Geen geld verdienen door eigen uren te verhuren, maar met een website laten draaien. Hoe heerlijk zou het zijn om kostenneutraal te reizen?! Dat geeft ons alle vrijheid van de wereld! Dan kunnen we gaan en staan waar we willen, en werken waar we op dat moment zijn.

Deze droom zijn we concreter gaan uitwerken. We hebben een laptop gekocht. Hebben drie weken achter elkaar doorgewerkt zonder een dag vrij te nemen. Hebben gebrainstormd over ideeën en er een uitgepikt om verder uit te werken. Hebben stukjes geschreven voor op onze website. En er ook een gebouwd. Hebben eindeloos 'gecopy en pastet'. Hebben toegang gezocht tot de wereld van "affiliate marketing" en laten ons inspireren door de wijsheid en tips van de affiliate marketing internet goeroes.

Ooit was ik verbolgen te ontdekken dat de wereld van het toerisme draait op het principe van commissie verdienen en uitdelen. Als beloning voor de intermediair tussen koper en product. Een gids neemt een groep ergens mee naar toe (hotel, restaurant, tour, kledingwinkel) en krijgt daar geld voor. De reden dat al die mannetjes overal zo aardig voor je zijn en actief helpen is (helaas) vaak geen liefdadigheid.

Online gaat het niet anders. Het mechanisme is hetzelfde. En dat is wat we affiliate marketing noemen.

Benieuwd naar ons kindje? Als hij af is, delen we hem vol trots met jullie!

Plaza Senaya

January 28, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 23 °C

This fancy mall offers the most luxurious goods... not that I need or want any of them, but it's still interesting to see. It's pretty symbolic of Indonesian society.... some people can afford these goods while most Indonesians won't even be allowed inside the mall. I mainly went there to dine and to buy wine... but ended up not buying any.. at 22 Euro for one bottle of white wine :-(Read more

Kampungrawa