Indonesia
Labuansait

Hello B A L I 🇮🇩

October 3, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Die beiden Flüge verliefen ohne grosse Zwischenfälle und Notlandung. Dani war überglücklich, konnte er Live-Sport (Premier League und NFL) geniessen. Janice kämpfte sich in dieser Zeit bei Candy Crush auf Level 100. Das App wurde mittlerweile wieder gelöscht (Zeitfresser).

Nach 2h warten bei der Einreise (40min für Covid, 40min für Visa und 40min bei der Immigration) konnten wir endlich ein Taxi in unsere erste Unterkunft nehmen. Hier im Gypsea Bali bleiben wir 3 Nächte.

Küssli Janice & Dani

Een dag in Pecatu

January 12, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 30 °C

Ik heb het fijn hier.

Pecatu is het gebied waar ik nu verblijf. Nog bij dezelfde accommodatie, La Cama Bali, als mijn aankomstdag.

Heerlijke relaxte, fijne dag die ik in rustig tempo heb doorgebracht. Waarom zou ik haasten? 🤷‍♂️😀.

Ontbijtje, scooterrit, strandje, massage.
      S avonds voor mijn huisje bij het zwembad de dag afgesloten met een drankje en een boek. Een boek met wijze lessen van Kurma de schildpad 🐢.

Toepasselijk was dat voor vandaag ☀️

• Day 199–201

Bali - Uluwatu

February 3 in Indonesia ⋅ 🌧 29 °C

Zwei weitere Nächte haben wir in Uluwatu verbracht. Hier haben wir dann auch die „andere“ Seite von Bali kennen gelernt. Die Seite, die die meisten Menschen vermutlich von Bali abhalten.

Hier findet man nur wenige Reisterrassen, so gut wie keine asiatische Kultur, dafür super schöne Restaurants und Cafés mit europäischem Essen. Der Ort gleicht auch noch einer Baustelle, überall werden neue Hotels oder Restaurants hochgezogen.

Uns hat der Ort überhaupt nicht gefallen - obwohl er einer der Touristenorte ist, muss man hierfür nicht nach Bali.

Typical week in Uluwatu, Bali

December 9, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Today I want to share how a typical week looks like. Usally I work Monday-Friday in a coworking space or a nearby coffee. It's really nice to just sit in a coffee place and start working and there is a almost 100% chance you find other digital nomad fellows.

On the weekend I usally check out one of the beaches around Uluwatu. Go to a movie night or a beach club or if I feel fancy I join an intense breathwork session :-)

Favorite Uluwatu Airbnb (La Cama Bali)

December 19, 2022 in Indonesia ⋅ 🌙 27 °C

This has been my favourite Airbnb in Uluwatu so far. It's located very close to everything I need. Coworking-Space, Restaurants, Events and open minded people. I really feel that Uluwatu could be a place I might consider staying for a longer period of time in the future.Read more

Uluwatu

May 18, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Die vergangenen drei Tage verbringen wir ganz im Süden Balis, in Uluwatu. Neben dem unausweichlichen Surfer Spirit gibt es hier vor allem viele westeuropäische Restaurants und Cafés sowie zahlreiche Klippen und Strände. Wir erkunden die Gegend wieder mit einem Roller, schauen uns Sonnenuntergänge an und besuchen den abendlichen Kecak-Tanz inkl. Feuershow am Uluwatu Tempel. Auch der Pool unserer Unterkunft bietet eine willkommene Abkühlung und lädt zum Entspannen ein. Da unsere Vermieter Meerschweinchen züchten, läuft uns auch das ein oder andere Fellbündel im Garten über den Weg.Read more

The Hatch und Pool Party, Again?

July 26, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Jo wie gseit simmer de no im Hatch ih Usgang. Vorher simmer no im White Monkey gsi aber die hend de am halbi 12 oder so zue gmacht. Ide Schwiz gömmer denne ame erst los für ih Usgang.😅
      Es isch easy nice gsi aber de richtig Spass het ersch de nachher weder im Camp ahgfange. Womer ahcho si sind eif paari vom Szaff und paar Gäst im Ufenthaltsberich am Karaokesinge gsi. E riese party hend verahstaltet umd bsöff gsi sind as hell.
      Aber so säge mer ned nei und sie direkt go joine.

Mer si so lut gsi, dass am nächste Tag eini wäg dem abgreist isch, upsi.
      Joa aber die isch met ehrne 7000 Koffere und de Markeschüeli eh am falsche Ort gsi im Camp.

Es si nomol 3 Schwizer ahgreist ah dem Tag und am Schluss ischs innere almost naky privat swiss Poolparty geendet. Was en letzte Obe.

De laatste dagen

June 30, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Vrijdagochtend staan we vroeg op, want om 8:00 nemen we de fastboat weer terug naar Bali. Na een ruige tocht stappen we in Sanur aan wal. We nemen een taxi naar onze homestay, een mooi plekje met hele vriendelijke mensen. Er hangen borden van Ameland aan de muur, waardoor we ons al bijna thuis voelen.
      We huren een scooter en gaan als eerste opzoek naar een tentje voor een 2e ontbijt. Na een hele goede maaltijd worden we door een Nederlandse jongen, die al een hele tijd in de homestay verblijft, naar een straat gebracht in de grote stad Denpasar. Hier zitten allemaal juweliers naast elkaar, waar Ruben iets wil kopen. We gaan iedere winkel af en na lang wikken en wegen wordt de goudhandel gedaan. Hierna rijden we de drukke stad uit naar de kust, waar we na een lunch even het strand opstappen. Het is een strand waar we eigenlijk alleen maar lokale bevolking zien. Het zand is zwart van kleur. Een jonge Balinees in traditionele kleding spreekt ons aan en we hebben een leuk gesprek.
      Op de terugweg rijden we door een straat met souvenirwinkeltjes, waar we weer onze slag slaan.

Zaterdag nemen we de taxi naar Kuta, daar ontmoeten we Jip, de vriendin van de broer van Ruben. Zij verbleef een korte tijd op Java voor haar werk, en nu gaat ze nog even vakantie vieren. Onze laatste dagen van de reis spenderen we daarom met haar gezelschap. Met z'n drieën rijden we met de taxi naar Uluwatu, een kustplaatsje in het zuiden van Bali. We willen gaan surfen, dus we lopen naar het strand om daar bij surfschooltjes te informeren wat de mogelijkheden zijn. We zien zelf echter al wat ons ook verteld wordt: de golven zijn ontzagwekkend hoog en er staat een hele sterke stroming. Absoluut niet voor beginnende surfers weggelegd. We besluiten daarom om de middag op het strand te spenderen en lekker te chillen. We eten met uitzicht op de surfers die de immense golven bedwingen en stunts uithalen. Het is een prachtig gezicht.
      Einde van de dag gaan we naar de Uluwatu Tempel, waar we de zonsondergang aanschouwen. Het is er enorm druk met vele toeristen, terwijl er overal aapjes rondrennen. Je moet goed opletten dat ze niet iets stelen, want anders mag je een zakje pinda's kopen om je eigendom terug te krijgen van ze. Bij de tempel wordt ook een traditionele Kecak dansvoorstelling gegeven. Eigenlijk is de tent al uitverkocht, maar er worden toch nog toegangskaartjes voor ons geregeld, waarna we helemaal achterin een staanplaats hebben. Een grote groep mannen zit in een kring, terwijl ze klanken produceren met hun mond, er komt geen muziekinstrument aan te pas. Er wordt een verhaal uitgebeeld door dans, met mooi verklede acteurs. Het is een heel spektakel, en een leuke kijk in de Balinese cultuur.
      We sluiten de dag af met een restaurant waar de prijsklasse een stuk hoger ligt dan wat we gewend zijn van afgelopen reis, maar het eten is heerlijk.

Zondag worden we via de homestay aan een surfleraar voorgesteld, die ons meeneemt naar een strand waar we met z'n drieën surfles van hem krijgen. De golven zijn hier een stuk rustiger en goed te doen voor beginners zoals wij. We krijgen een surfplank en peddelen naar de golven toe. De laatste les zit nog vers in mijn geheugen en al snel heb ik de smaak weer goed te pakken. Na een paar keer oefenen ben ik zelfs al zo ver dat ik mijn eigen golven pak en alleen met aanwijzingen over het water scheer op mijn plank. Het is weer een hele gave ervaring.
      Moe maar voldaan lunchen we hierna, waarna we op het strand uitrusten. We eten 's avonds voor de laatste keer een diner in Indonesië. Om 20:00 worden we door een taxi opgepikt om naar Kuta gebracht te worden. We komen hier een uur later aan en willen nog even souvenirs shoppen, maar door het tijdsgebrek lukt dit helaas niet meer. Ruben schaft nog wel even last minute nieuwe schoenen aan.
      Om 22:00 zijn we op het vliegveld, want om 23:30 vliegen we naar Jakarta. Het begin van de terugreis is nu echt begonnen!

Padang Padang

January 17, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Heute sind wir nach Süd-Bali gezogen. Wir hatten den Roller noch den Vormittag und sind damit zu einem Café frühstücken gefahren 🚴
      Wir hatten zum Frühstück wieder eine sehr leckere Smoothie-Bowl und einen Iced-Latte gratis dazu 🍉🍍🍌
      Anschließend sind wir nochmal zum Eccho Beach gefahren, um uns ein paar Boutiquen anzuschauen 🙈 Laura und ich sind beide wieder fündig geworden 🙈 auf Bali haben sie soooo viele süße kleine Boutiquen 😀
      Danach sind wir zum Hotel zurück, haben ausgecheckt und uns ein Taxi organisiert. Zwei deutsche Mädels haben uns die Taxi-Plattform 'Uber' empfohlen, die Laura schon aus NYC kannte. Die Fahrt nach Padang Padang dauerte gute 1 1/2 Stunden und wir zahlten nur 8 € 😊👌
      Unsere Unterkunft nennt sich Bambora Surf Camp und ist sehr niedlich. Außerdem mit 7€ die Nacht pro Person sehr günstig 😊
      Wir mieteten uns den Tag wieder einen Roller und düsten zu einem Strand in der Nähe. Um den Strand zu erreichen musste man erstmal viele Stufen abwärts steigen 🙈 der Strand war dafür unglaublich schön, da das Wasser nicht so grau war wie in Canggu und Eccho, sondern türkisfarbend 😍
      Am Strand gab es viele kleine Cafés, Surfshops etc. Leider war wieder Flut und der Sandstrand ziemlich überflutet 🙈 wir fanden aber trotzdem eine trockene Liegefläche 😆
      Nach einer Stunde Entspannung am Strand fuhren mit dem Roller zu einem weiteren Strand - dem Padang Padang Beach.
      Dieser Strand hatte bessere Liegemöglichkeiten, da der Strand weiter war. Dafür war der davor niedlicher mit den Cafés und Shops 😀
      Da sich der Himmel langsam verdunkelte und unsere Mägen sich bemerkbar machten, fuhren mit dem Roller zu dem Ort Uluwatu 👌
      Dort fanden wir gleich ein nettes Restaurant und setzen uns draußen auf die Terrasse. Nachdem wir uns Spaghetti Cabonara und Spaghetti Chicken Pesto bestellt haben, fing das Unwetter an 🙈 wir beeilten uns ins Trockene zu kommen. Leider war das Lokal gut besucht und es gab deutlich mehr Plätze draußen als drinnen, sodass die meisten Gäste eingeengt drinnen standen 🙈 wir hatten schon Sorge, unser Essen im Stehen essen zu müssen. Gott sei Dank führte uns dann ein Mitarbeiter in den Keller, wo wir sitzend unser Essen genießen konnten 😂
      Wir nutzen dann die nächsten Regenpause, um zurück zum Hotel zu fahren 😊 wir kamen dann sogar im Trockenen an 👌

Regresso

November 12, 2018 in Indonesia ⋅ ☀️ 31 °C

Com um excelente pequeno almoço no nosso hotel e antes de apanharmos o táxi de regresso para o aeroporto fui só me despedir da praia com um mergulho na Bingin beach.
      Elas preferiram ficar no hotel para descansar, para além de que a Filipa estava mal do joelho.
      Vi mal as horas antes de sair do hotel, quer dizer que quando cheguei à praia para dar um mergulho era tempo de regressar porque ainda tinha que fazer mais 20 minutos a pé.
      Às 15h30 estávamos a apanhar o primeiro voo de regresso, numa viagem de mais de 24h.
      Chegamos a Lisboa todas com "eau de Guerlain".

Labuansait