Indonesia

Juste délicieux :

Pour chacune : Mie Sapi Bromo
      Pour Marine en + : banana cream cheese
      Pour Margaux en + : Mie Goreng Jawa

Tout ça pour 175 000 Rp soit 11.17 euros.

Des repas bien chaud car il fait froid ici en haut des montagnes (une quinzaine de degrés contre 30 en bas....)Read more

Bromo en Ijen

November 21, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 15 °C

Vanuit Yogyakarta een trip naar Bromo en Ijen geboekt. Dus na 11u in een minibusje in de bergen aan gekomen. Meteen maar een vest aangedaan, want het is best frisjes hier. Onderweg een Hongaarse man leren kennen die 2 nachten bij Bromo bleef en daar een motor wilde huren. Dat klonk goed, dus heb me daarbij aangesloten.

De volgende ochtend bleek het wat lastig om in dit dorpje een motor te huren, dus besloten alvast naar het hoogste punt te hiken. Behoorlijk steile weggetjes en paadjes omhoog, maar wat een uitzicht!! Vervolgens weer naar beneden gelopen de krater in en toen maar met de motor omhoog... Mijn benen wilden niet meer :-/
      Onderin de krater wat mul zand en veel hobbels en steil de weg omhoog, dus achteraf ook wel heel blij dat ik niet zelf reed :-)

De volgende ochtend werden we om 3.30u opgepikt om met de jeep de hoogste berg op te gaan en de zonsopgang te zien, ondanks dat de zonsopgang niet mooi boven de krater kwam was het uitzicht wederom geweldig! Wat een apart landschap de kraters! Na de zonsopgang naar beneden om de Bromo zelf te beklimmen. De Bromo is nog een actieve vulkaan. Ook de vulkaan erachter is nog actief, en begreep dat als de vulkaan niet rookt het niet goed is, want dan slaapt ie. Bovenop de Bromo kun je de rook zien, je hoort hem actief zijn en de rotzooi komt met vlagen op je neer. Wat een rare gewaarwording om boven een actieve vulkaan te staan!

Vervolgens door gereden naar Ijen. Hier zaten we bij leuke mensen in de groep, dus meteen wat meer gezelligheid. Uiteindelijk toch besloten voor het blauwe vuur van Ijen te gaan met als gevolg dat ik om 1u in de ochtend opgepikt werd. Na een uur rijden, ruim anderhalf uur omhoog de berg op hiken. Het begint met een heel steil pad waar je zo'n 400 meter klimt. Daarna verloopt het pad iets minder steil gelukkig. Daarna mochten we weer 600 meter omlaag de krater in om het blauwe vuur te zien. Gelukkig hadden we maskers op, want wat een rook kwam ervan af. Wel super gaaf om te zien. Vervolgens weer 600 meter omhoog geklommen over de rotsen om het uitzicht vanaf boven te vewonderen. Terwijl we naar boven klommen begon het ook licht te worden en zag je super mooi blauw meer ontstaan. Zag er echt super uit! Vervolgens weer naar beneden de steile berg af, wat een aanslag op je knieën.. Maar het was het absoluut waard!

Hieronder alvast een paar foto's. De rest volgen nog heb ze nog niet allemaal binnen... :-)

Angekommen am Mt. Bromo.

June 16, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Nach 250km von Banyuwangi jetzt am Mt. Bromo angekommen. Meine Unterkunft liegt auf 1700m Höhe. Die Straße geht dann weiter bis auf 2200m bevor es dann wieder etwas hinab auf 2100m in die riesige Caldera geht. Eine Landschaft wie sie auch auf einem fremden Planeten sein könnte.
      Da ich schon kurz nach Mittag hier war, habe ich die Gegend gleich ein wenig mit dem Roller erkundet. Ich hätte nicht gedacht, das ich hier alles selbst befahren darf. Ist ja schließlich ein Naturpark.
      Feiner dunkelgrauer Sand, soweit das Auge reicht. Dustdevils, das sind kleine Wirbelstürme aus Sand, ziehen ständig über die weite Fläche. Rauchende Vulkankegel runden die unwirklich wirkende Szenerie ab. Unglaublich schön, aber auch etwas furchteinflößend. Die gesamte Fläche auf der ich stehe ist vor langer Zeit durch den Vulkan entstanden der immer noch vor sich hin brodelt.
      Morgen Vormittag werde ich zu Fuß auf den Mt. Bromo gehen und einen Blick in seinen Schlund riskieren. In der Nacht von morgen auf übermorgen werde ich dann mit meinem Gleitschirm auf die gegenüberliegende Seite der Caldera auf 2500m hoch wandern, um nach Sonnenaufgang einen Flug in Richtung Bromo zu wagen. Vorausgesetzt das Wetter spielt mit.

Fruit du dragon

September 21, 2022 in Indonesia ⋅ ☁️ 16 °C

Je goute le fruit du dragon qu'on nous a offert lors de la 1ere journée... pas fou. Sans trop de goût 😅

Ready pour le mont Bromo

September 22, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 15 °C

3h du matin c'est parti !!!

Nous grimpons un bout en Jeep. Obligatoire dans la mer de sable

Ngadas