Indonesia
Pabuaran

Finis

July 1, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 31 °C

Het einde van de reis is nu echt aangebroken. We beginnen met een vlucht om 23:30 van Bali naar Jakarta waar we in de nacht aankomen. Met enkel een nachtelijk verblijf en een laatste Indonesisch gerecht als ontbijt moeten we alweer richting het vliegveld in Jakarta voor het tweede deel van de terugrit naar Nederland. De terugweg naar het vliegveld van Jakarta begint vreselijk moeizaam in verband met het verkeer, het staat volledig vast. We beginnen langzaam maar zeker een beetje de spanning van de vertraging te voelen en ik ben bang dat we onze vlucht missen. Op de luchthaven komen we erachter dat we aan de verkeerde kant zijn afgezet dus we moeten nog een skytrain nemen naar de andere kant. Volledig bezweet van het harde rennen door de luchthaven leveren we onze tassen in en kopen we van onze laatste Indonesische rupiah een kopje koffie.

Voor we het weten zitten we in het vliegtuig. De eerste 7,5 uur hebben we zeeën aan brenruimte en verloopt de vlucht heerlijk. We komen nog redelijk fit aan in Muscat, Oman. Hier moeten we 6 uur wachten op onze volgende vlucht richting Londen. De uurtjes gaan langzaam voorbij en zodra we weer instappen in het volgende vliegtuig krijg ik weer energie, lekker dan. Deze vlucht is iets minder luxe dan de vorige maar met wat filmpjes kijken is ook dit zo voorbij. De laatste overstap is in Londen en hier moeten we slechts twee uur wachten. We merken direct dat de mensen heel anders zijn dan in Azië, iedereen kijkt chagrijnig in de ochtend. De vlucht naar Nederland is kort en op het vliegveld worden we onthaald door een welkomstcomité. We drinken nog een kopje koffie op de luchthaven maar dan is de reis toch echt voorbij.

De afgelopen drie maanden zijn voorbij gevlogen. Met een groot scala aan nieuwe ervaringen, avonturen, indrukken etc etc voel ik mij toch wel (een beetje cliché) verrijkt als ik terugkom in Nederland. Het was een toffe reis en ik ben blij dat ik alles heb bijgehouden door deze verhaaltjes. Dit was hem dan lieve kijkbuiskindertjes, het zal wel even wachten worden voor het volgende avontuur!

Pabuaran