Indonesia
Purwodinatan

Semarang

August 17, 2023 in Indonesia ⋅ ☁️ 34 °C

We hadden vandaag een heerlijk rustig dagje. Lekker uitgeslapen gingen wij de deur uit om te kijken of er iets leuks te doen was. Het was vandaag namelijk Independence day. Er werd vandaag gevierd dat Indonesië onafhankelijk was geworden na de bezetting van Nederland en Japan. Het zou groots worden gevierd (volgens iedereen in Yogyakarta). Eenmaal buiten was er dus echt niks te doen. We zagen op een veld wat stoeltjes staan, maar dat was het ook wel naast alle versieringen. We besloten naar de oude stad te gaan en daar de koloniale gebouwen van Nederland te bekijken. Dit was wel indrukwekkend. Vooral met de gedachte in ons achterhoofd wat Nederland de bevolking hier allemaal heeft aangedaan.
      Foto 1 tm 4 zijn hetzelfde gebouw. Namelijk de Spiegel. Info kan je vinden in foto 3! We hebben hier gezellig een drankje gedronken en een taartje gegeten (foto 4).
      In de avond zijn we lekker uit eten gegaan. In een best wel luxe restaurant, genaamd ‘Bowery’. Het eten was echt geweldig en we hadden er een heerlijke bijpassende rode wijn bij! We hebben heerlijk genoten!

Sarong en onverwacht een berg op

August 18, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 34 °C

Vandaag waren we van plan een beetje door de stad te slenteren en een sarong te halen. We waren de deur uit gegaan om naar een winkel te gaan waar je traditionele sarongs kon kopen. Ik heb hier 4 prachtige traditionele en handgemaakte sarongs gekocht. Ik werd vrijwel meteen na het kopen niet lekker, ik had namelijk nog niet ontbeten. Emile had snel drinken gekocht en we waren naar een patisserie gelopen. Hier hadden we een heerlijk gebakje gegeten en zijn we aan de praat geraakt met een gezin uit Jakarta. De ouders hadden in Nederland gestudeerd en konden ook goed Engels. Ze vroegen ons uiteindelijk om mee te gaan naar een uitzichtpunt op de berg. We besloten mee te gaan in hun auto en hebben daar wat gegeten en gedronken. Ze waren hier heen gereisd voor een kerkdienst waar ze elke maand heen gingen.
      Na de berg zijn we naar China Town gegaan en heeft Emile wat lekkernijen van de markt gegeten.

Kota Lama

March 19, 2017 in Indonesia ⋅ ☀️ 29 °C

Mit dem Motorcyclo lassen wir uns zur Blenduk Church in der Altstadt bringen: https://1drv.ms/v/s!AiUv8teodO-roQAXK_IrLXsMXArb
      Es ist die älteste Kirche in Zentral-Java und erbaut 1753 von den Holländern, so wie auch die gesamte kleine Altstadt, genannt Little Netherlands. Wir bummeln durch die Straßen und sehen viele alte Gebäude, gebaut in europäischer Architektur, machen Pause im Retro-Café und laufen noch bis zum Bahnhof, der in diese Epoche passt. Wir rufen uns dann ein Auto, das es aber irgendwie nicht schafft, zu uns vorzudringen. Dann eben nicht, wir erhandeln uns ein Cyclo, von dem wir hoffen, dass es nicht schon vor dem Hafen auseinanderfällt, denn diese Gefährte sehen hier wirklich abenteuerlich aus!Read more

Purwodinatan