Indonesia

Top 10 Travel Destinations Sawangan

Einmal Kempinski...wieder Kempinski

May 3, 2019 in Indonesia ⋅ 🌙 31 °C

Was soll man sagen... tough day mit verdienter Entspannung 😊

Um 5 Uhr😱 morgens ging unser Flug von Singapur nach Bali😍 das heißt an ausreichend Schlaf war kaum zu denken.
    Hanna: „hoffentlich können wir dann schon einchecken in der neuen Unterkunft und hoffentlich ist es leise und sauber....“ Was Hanna nicht wusste, Christian hatte da schon einen Überraschungsplan geschmiedet. Die eigentliche Unterkunft heimlich umgebucht und dafür zwei Nächte im neuen Kempinski reserviert (02/19)
    Aber alles blieb geheim 😎
    Mit der Reise hat alles gut geklappt und wir sind um 7:30 in Denpasar gelandet. Da wir nun 35 Tage in Indonesien sind mussten wir das 60 Tage Visum kaufen, da kostenfrei nur 30 Tage möglich sind... perfekte Zeitplanung 😅 aber was soll’s.
    Im Taxi eingestiegen denkt Hanna noch immer es geht in die Sultans of swell Unterkunft, doch dann verplappert sich der Fahrer (der nicht verstanden hatte, dass er das Ziel was ich ihm ins Handy eingab NICHT VORLESEN SOLL)
    „So to Kempinski Apurva? Hanna sprachlos und voller Freude, Überraschung dennoch gelungen.

Die Anlage ist GIGANTISCH morgen machen wir mal ein follow me around, erste Eindrücke gibts schon heute.

Zum Glück war das Zimmer bereits um 9 Uhr hübsch hergerichtet und wurden zu unserem „honey moon“ beglückwünscht ;) ja als Hotelier kennt man die Tricks um kostenfrei ein Rosenset up und leckere Köstlichkeiten zu bekommen ;)

Wir ließen es ruhig angehen, nach der schmuddeligen Unterkunft erstmal Baden, im Meer schwimmen, im Pool schwimmen, Hotel yoga, wieder Baden und dann Roomservice... hmmm lecker war das 😋 Nun gehts hundemüde ins super gemütliche Bett:)

Entspannung pur

May 4, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 32 °C

Nach einer erholsamen Nacht schlemmten wir am Frühstücksbüffet. Es gab unglaublich leckere Köstlichkeiten und viele verschiedene Live Cooking Stations. 🍍🥥🍜
    Den Tag verbrachten wir ansonsten am Pool und am Strand mit Entspannung, schwimmen und Beachball. ☀️ 🏊🏼‍♀️ Am späten Nachmittag nahmen wir an einer Vinyasa Yoga Stunde teil und nachdem wir die Einzigen im Kurs waren, hatten wir sogar eine Privatstunde. Das war super, denn wir bekamen Partnerübungen gezeigt, die wir nun täglich üben möchten.🧘🏼‍♀️🤸🏼‍♀️
    Abends hatten wir vor in den Ort zu fahren, um in ein einheimisches Lokal zu gehen. Wir erkundigten uns nach Tipps an der Rezeption und einer der Mitarbeiter war sofort Feuer und Flamme. Es freute ihn so sehr, dass wir an den lokalen Speisen interessiert sind, sodass er uns mit dem Hotelshuttle kostenfrei zu seinem Lieblingsrestaurant bringen ließ. Ein ganz einfaches Straßenrestaurant mit super Lammspießen. 🍢 Ein wahrer Geheimtipp.🤗

we zijn op Bali.

July 15, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Na een goede vlucht met Singapore airlines en een lekkere maaltijd aan boord zijn we weer veilig aangekomen op Bali. Tijdens het wachten op de koffers ging Stijn onderuit op een balk gelijk zijn eerste wonden. Er stond iemand klaar met onze naam op een bord erg leuk en luxe na een rit van 30 minuten kwamen we bij ons hotel de jongens vonden het super mooi en luxe ook het zwembad ziet er goed uit. Spullen uitruimen en dan lekker naar bed. Morgen alles is in het licht bekijken.Read more

waterbom balie

July 18, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Vanmorgen met onze chauffeur naar waterbom Bali gegaan. Het is de nummer 3 qua waterpretparken. Het was niet zo druk en dat kwam door het weer. Bij de eerste glijbaan kwam de regen met bakken uit de hemel vallen. De rest van de dag was het lekker weer gelukkig. Stijn heeft erg genoten en ik ook. We hebben alles gedaan er zijn daar ook glijbanen waar de vloer onder je weg klapt erg gaaf. Emma heeft dit ook gedaan stoere meid. Na paar uur glijden zijn we nog kuta ingegaan en wat geshopt. Daarna richting hotel en daar voor nog lekker gegeten bij een warong. Nu ligt alles plat, mooi op tijd en morgen trekken we weer verder naar ubud. Ubud ligt maar 60 km hier vandaan maar toch gaan we er 2 uur over doen. Nou tot morgen maar weer.Read more

lekker chill

July 16, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag heerlijk ontbeten en daarna het zwembad uit geprobeerd. Heerlijk zwembad en jacuzzi. Daarna met de hotel bus naar geger beach gegaan. Het was een busje met open laadruim de jongens vonden het geweldig. Op het strand lekker gegeten en gezwommen onderwater is er genoeg te zien. Toen weer terug met het bakkie en even lekker douchen en lezen. In de avond met een taxi naar tapa geweest en lekker tapas gegeten toen gratis terug met de auto van het restaurant dat is nog eens service. Het eten kosten dan ook wel 1 miljoen. Nu alles plat en morgen hebben we een dag een auto met chauffeur geregeld.Read more

drukke dag deel 3

July 17, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

We gingen door naar ulawata tempel. Hier kan je heel mooi de zonsondergang zien helaas zat er een wolk voor. De weg er naar toe is super mooi. Hoge rotsen wilde zee en heel veel apen. Een aap was zelfs een auto aan het slopen. De tempel mochten we niet in maar de locatie is echt schitterend. Na dit moois hadden we honger en zijn we naar jimbaran gereden. Hier eet je gewoon op het strand met de golven voor je neus. En met Balinese muziek en dans op de achtergrond. Over de zee heen zag je de vliegtuigen landen echt een mooi stekkie om te eten. Wij hebben een vis plate genomen met kreeft krab rode sniper garnalen en nog meer lekkers. Toen snel terug douchen en alles naar bed. Morgen dagje glijden bij waterpark waterbom bali.Read more

drukke dag deel 1

July 17, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag hebben we een auto met chauffeur om 9:30 begonnen we aan de tour. Eerste stop een marktje Emma vond het er vies ruiken en ik kan haar daar geen ongelijk in geven. Daarna door naar een koffie proeverij deze koffie is speciaal omdat een beest eerst de bonen opeet daarna uit poept en dan worden de bonen schoongemaakt en gebrand. We hebben een kopje luwau koffie gedronken best lekker maar douwe egbert smaakt ook best. Daarna door naar tanah lot.Read more

drukke dag deel 2

July 17, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Tanah lot tempel ligt echt super mooi. Voordat je er komt moet je je eerst door heel wat shops heen werken. Heel veel mensen wilde met Emma en Stijn op de foto. Bij de tempel zelf hebben we ons laten zegenen. Met water uit een bron en een paar rijstkorrels op je voorhoofd. Bovenop was nog een koffie tent met een vliegende hond. We hebben er pannenkoeken gegeten. Toen weer in de auto om naar een beeldenpark te gaan. Het beeld is nog niet helemaal klaar maar als het klaar is dan is het het grootste gegoten beeld ter wereld. Groter dan het vrijheidsbeeld. Er waren ook nog een paar dansers met muziek.Read more

Bali Day 4

April 27, 2018 in Indonesia ⋅ ☀️ 21 °C

Today I moved out of the Conrad and into the Hilton Bali. At this hotel I also have a pool villa and it’s actually much bigger than the Conrad one! The pool itself is fairly large and is connected to a nice outdoor patio with a free mini bar and everything. Very nice. The only thing missing is a view! All you can see is trees and bushes.

This hotel is also undergoing renovation, even more so than the other one. There is quite a bit of construction noise if you are near the pool or lobby which is a bit annoying.

This hotel even has monkeys! Pretty crazy but there is an area outside where a bunch of them are roaming around, climbing the trees and chewing on branches. I’ve never been to a hotel with wild monkeys. That’s a first.

When staying in a villa I have access to a lounge which also has free cocktails and snacks between 5 and 7. Great concept! So I had a few of those, and later dinner at a restaurant by the beach :)

Sawangan