Indonesia
Sengon

Munduk

August 17, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 22 °C

Met de scooter reisden we door naar Munduk. De wegen zijn rustig en de uitzichten mooi, maar het is hier koud. En dus bezoeken we, in plaats van de watervallen waar de omgeving bekend om staat, een paar leuke warungs waar we ons lekker met een theetje of biertje kunnen opwarmen.

Ook hier halen de locals rare streken uit om de toeristen te lokken. Op verschillende plekken langs de weg zie je bouwwerken staan waar je een foto mee kunt maken, in de hoop dat je er een drankje bij bestelt: een halve boot, een houten Eiffeltoren, een vogelnest, niets is te gek. En het werkt, zo blijkt maar weer. Ik kon het ook niet laten om het kippetje in haar nestje te zetten.Read more

Holy Lake Tamblingan

May 25, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Heute um 09:00 ging es wieder mit unserem Fahrer Gede los. Dieses Mal zum Lake Tamblingan. Dort ist sind wir zuerst mit unserem Guide Made durch den tiefsten Dschungel gewandert. Dabei hat er uns viel über die Pflanzen an denen wir vorbeigekommen sind erklärt. Zwischendurch gab's auch eine Pause mit frischen Bananen von seiner Planatage und selbstgemachten Keksen von seiner Frau.
    Nach Lianenschwingen und Tempelbesichtigung haben wir dann noch den Tamblingan See mit dem Kanu überquert.
    Der Rest unseres Ausflugs war leider viiiel zu touristisch und deshalb auch nicht erzählenswert. Aber das ist auch egal, weil unser Guide Made wirklich ein super Typ war und wir froh sind ihn kennengelernt zu haben :)

Sengon