Indonesia
Teba

Here you’ll find travel reports about Teba. Discover travel destinations in Indonesia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Jimbaran - dag 2

February 20 in Indonesia ⋅ ☀️ 32 °C

Vandaag was het een rustig dagje. We sliepen uit en in de voormiddag deden we een plonsje in de zee. Van al dat zwemmen hadden we honger gekregen. We besloten om een lekker visje met gamba’s en enkele schelpen te bestellen. Het smaakte ons zeer.

Na de middag was het weer heet geworden en zochten we de koelte van onze kamer op om wat te rusten. Er viel wat regen uit de lucht voor even, maar dat was vlug over. We besloten om bij een Spanjaard onze namiddag door te brengen. Zo hadden we goede WiFi om zaken op te zoeken en te regelen voor de komende weken. Ook was het ideaal om eens te ontsnappen aan al die rijst die we bij onze seafood krijgen. Dus wat bestelt een mens dan ... seafood paella natuurlijk! 😄Read more

Jimbaran

February 19 in Indonesia ⋅ ☀️ 32 °C

Gisteren was een rustig dagje, waarbij we nog wat bekwamen van onze liveaboard. We zetten ons in gezellig cafeetje dat we hadden leren kennen via onze duikclub. Mooi interieur, goeie Wi-Fi en airco, meer hadden we niet nodig. In de namiddag gingen we nog iets drinken bij onze duikclub. We zagen onze twee duikbuddies nog en onze dive mom heel eventjes. We namen afscheid en gingen opzoek naar eten. We wouden pizza gaan eten, maar de resto was toe voor renovatie. Wat verder in de straat vonden we een Griek. Hier was het heel lekker, maar de eigenares was wel een figuur, vrij grappig.

Deze ochtend stonden we op voor onze vlucht terug naar Bali. We gaan Labuan Bajo wel missen, vooral de mooie natuur er rond. Maar we komen zeker nog eens terug om de rest van Flores te verkennen.

We hadden vervoer naar de luchthaven via onze guesthouse geregeld. Alles verliep vrij vlot tot dat we ineens stopten en de passagier en bestuurder van plaats verwisselden. Een politieagent vroeg om papieren en keek heel streng. Uiteindelijk mochten we door. Dit ging niet zo vlot want onze nieuwe bestuurder kon blijkbaar niet zo goed met versnellingen rijden, hij viel constant stil. Iets verder was de straat volledig geblokkeerd door een politiecontrole. Onze chauffeur legde uit dat er veel illegale voertuigen zijn. We werden wederom gecontroleerd en de politieagent vroeg iets van taxi. Het antwoord was blijkbaar niet goed genoeg want hij kreeg een kleine mep in zijn gezicht. We moesten ons inhouden om niet te lachen. We vermoeden dat de agent vroeg of hij een taxi Licentie had en dat hij iets antwoorde dat hij het gratis deed. Het was overduidelijk dat wij toeristen waren dus de agent zal dit niet geloofd hebben, vandaar de mep. We mochten wel door en dat was een opluchting want langs de kant stonden veel brommers die blijkbaar in beslag genomen waren. Ondanks nog wat stilvallen bereikten we de luchthaven veilig.

Onze vlieger was kleiner dan anders. Er waren maar vier stoelen per rij. Er zat ook totaal niet veel volk op, dus konden we allebei onze stoel naar achteren doen en wat relaxen. We hadden ook mooi zicht op de eilanden tussen Flores en Bali. Heel prachtig om dit vanuit de lucht te zien.

Onze laatste bestemming in Bali is Jimbaran. Dit is een dorp langs de kust, ongeveer 15 min rijden van de luchthaven. Jimbaran is vooral bekend voor zijn seafood. 'S middags aten we met onze voeten in het zand op enkele meters van de zee. Daarna vonden we een gezellig café waar we enkele uren gespendeerd hebben. Wat vooral top was voor Tat, was dat er twee katten waren. Ze waren verzorgd en vriendelijk, dus volgde er een intense aaisessie. We missen onze beestjes toch wel.

'S avonds keerden we terug naar het strand voor een echt seafood festijn. We bestelden een gebarbecuede vis en scampis. Er zaten ook verschillende sauzen, groentjes en rijst bij. Het was echt lekker en de setting was super. Wederom met onze voeten in het zand en we konden de zon zien ondergaan. Het was wel veel drukker dan 's middags. Er waren veel Aziatische toeristen toegekomen. Deze waren soms wel grappig om te zien. Met een volle maag gingen we terug naar onze guesthouse en kropen we in ons bedje.

Reise zurück nach Bali

July 6, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Ein Morgen ohne Wecker - schön, einfach zu schlafen, bis man wach wird. Aber wir freuen uns ja inzwischen sogar über Waschbecken.

Ein Frühstück mit Traumpanorama, mit Bananen-Pancakes (knusprig und gut gemacht!) , Rührei, supersoft Wattebrötchen und Scheiblettenkäse. Frühstück kann Birkenheide besser.

Dann noch die Mantas hochladen und 11:30 geht es ab zum hypermodernen Flughafen, zumindest von Außen. Vitalis hat erzählt, dass der Tourismus in Komodo in den letzten Jahren extrem boomt und immer mehr Fischer auf Touren umsteigen. Damit steigt auch die Wahrscheinlichkeit, dass die schönen Riffe erhalten bleiben, denn Dynamitfischerei ist noch weit verbreitet. Und die Mantas bedroht wie immer die chinesische Medizin. Mantakiemen gelten als Mittel gegen alles und werden hoch bezahlt. Immer wenn auffällige Tiere vom Aussterben bedroht sind, steckt die verfluchte chinesische Medizin oder die Küche dahinter. In einem Urlaubsbuch stand, dass professionelle Banden systematisch die Atolle in der Südsee von Seegurken leerräumen, weil diese in China als Potenzmittel gelten. Je reicher China wird, umso schlimmer wird das werden. Hai, Tiger und Nashorn wissen, wovon ich rede.

Zurück zur Reise: In Indonesien gibt es am Flughafen zwei Sicherheitskontrollen: eine beim Betreten des Flughafens und eine auf dem Weg zum Gate. Kommt ev. auch noch bei uns. Kontrolliert wird aber nicht wirklich; meine Wasserflasche ist immer noch im Rucksack. Dafür wollten sie diesmal, dass unsere Kamera vom Koffer in Rucksack soll - warum auch immer. In Singapur haben sie Christiane die Linsenflüssigkeit abgenommen. 120 ml Flasche, fast leer, statt erlaubten 100 ml. An meiner Wasserflasche hat sich niemand gestört.

Am Gate zeigt ein Monitor Tsunamiwarnung an. Im Osten gab es ein Erdbeben Stärke 5,3. Wir haben nichts bemerkt.

Mit dem Start beginnt unsere Rückreise über Bali und Singapur. Wir sehen alle besuchten Inseln noch einmal von oben, vor allem, wie groß Komodo ist. Die Warane haben viel Platz.

Angekommen in Bali kennt der Taxifahrer unser Bed&Breakfast nicht. Google Maps kennt einen Weg, Zickzack durch schmalste Gassen. Dann ist plötzlich Ende. Keine Straße, kein Hotel, Wiese mit Pferden. Wir schlängeln uns zurück auf die Hauptstraße und versuchen es von der anderen Seite. An einer Seitengasse entlassen wir den Taxifahrer und versuchen es zu Fuß. Kein Wegweiser, nichts. Wir laufen bis ans Ende der Gasse und endlich, am letzten Tor hängt ein handgemaltes Schild "Aahh Bali". Das ist die Rettung, aber was für eine! Hinter dem Blechtor öffnet sich ein Paradies. Freundliche Menschen heißen uns willkommen. Eine traumhaft schöne Anlage, die alles ausstrahlt, was Bali so liebenswert macht. Die Bilder geben den Zauber nur unvollständig wieder.

Ein Amerikaner namens Bob sagt "This way". Das soll unser Zimmer sein? Es ist kein Zimmer. Wenn überhaupt, eine Suite, mit Riesenbett, Nebenraum und dem geliebten Outdoor-Badezimmer. Frank muss gleich unter die sonnige Dusche der vollbusigen Göttin. Das kann Christiane nicht auf sich sitzen lassen und duscht auch.

Danach klopft Bob und schlägt uns vor, mit Fahrrädern zum Fischessen zu fahren. Wir kurven durch typisch balinesische Gassen. Ein Tempel am anderen, Kampfhähne sitzen unter dem Korb und Hahnenkrähen ist überall.

Dann landen wir genau dort, wo unser balinesisches Abenteuer vor drei Jahren begann. Die Fischrestaurants qualmen wie immer. Wir suchen ein Restaurant mit frischen Fischen, deuten auf dies und das und suchen uns dann einen Tisch vorne am Strand. Es ist immer noch ein Erlebnis: Füße im Sand, gegrillter Fisch auf dem Tisch und vor uns die donnernden Wellen und der Sonnenuntergang. Ein freundlicher Koreaner vom Nachbartisch bietet uns an, ein Foto zu machen und fragt gleich, wo wir herkommen.

Zurück im B&B drehen wir noch eine Runde im Pool und genießen die einmalige Stimmung voller Blumen, mystischer Figuren und der warmen Tropenluft.

Teba