Indonesia
Tukad Ababi

Strand stappies, koffie proe en afdraaie

January 25, 2023 in Indonesia ⋅ 🌧 27 °C

Vanoggend het ons bietjie laat geslaap. Na die afgelope twee dae se opwinding is dit baie welverdiend. Ek het gisteraand bietjie begin sleg voel, Corné is oortuig dis hitte uitputting, en vanoggend het ek 'n toe neus en 'n seer keel. Voel soos 'n verkoue, maar dis dan so warm hier. Gelukkig is daar min wat 'n goeie slaapie en medlemon nie kan genees nie.

Ons ontspan meeste van die oggend by die swembad en waardeer die salige klanke van die see se eb en vloei. Na ons oggend-middag slaapie het ons weer nuwe lus vir verken. Ons het travel bugs, nie bedbugs nie!

Ons raak defnitief nou hans met die bromponie, Corné vat die draaie 'n bietjie vinniger en ek begin meer gemaklik voel om 'n video of twee van agter af te neem.

Ons ry stop stop deur die landelike gebiede en verkyk ons weereens aan die uitsigte. Die knersgroen rysvelde in netjiese boksies omhul deur wolkbedekde berge in die verte. Na 'n paar afraaie en 'n vinnige stappie op die swart strand stop ons by 'n koffie plaas. Die enjin is skaars af of 'n vriendinlike Balinese vrou, genaamd Pana, groet en begelei ons die plantasie in.

Sy neem ons op 'n gratis toer deur die koffie plantasie en wys vir ons plek plek hoe die koffie op die tradisionele wyse gemaak word. Hie en daar kan ons self ook deel neem! Sy vertel ons van die Balinese koffie (dis die algemene koffie wat ons elke oggend hier in Bali drink) sowel as van dié Luwak koffie. Die ryp koffiebone word in die aand deur 'n "Mongoose" geëet en dan in hulle feses uitgeskei.

Daarna word die bone skoon gewas en vir 5 dae uitgedroog, vir 'n uur en half oor lae hitte gerooster en dan met die hand vir 20 minute fyn gemaal word. (Die tradisionele manier is al in tussen vervang met 'n meer koste effektief metode, wat nie so interessant is om te wys nie)

Na die toer word ons na die proe lokaal,' n groot oop stoep met tafels wat omring is deur die koffie bome, begelei. Pana bring vir ons verskeie koffie en teë, 16 in totaal, om te proe. Corné bestel 'n Luwa kopi vir die ervaring. Alles is smaaklik, wel Corné sal nie saam stem nie, die arme man hou maar net niks van die gemmer tee. Ons sit in die rustigheid van die koffie plaas en luister na die wind wat deur die tropiese woud en koffie bome sing. Alles was verniet so ons koop toe 'n sak van ons gunsteling tee ter ondersteuning.

Ons ry verken nuwe afdraai paaie en Corné vind 'n pragtige eet plek in die middel van 'n rys veld. Ons eet smaaklike hoender noodles en reflekteer oor ons avontuur. Ons gebruik die geleentheid om die ouers te bel en wens saggies hulle kon saam met ons toer.

Die res van die aand is langs die swembad spandeer, met ons Deense maatjies. Hulle is nou amptelik aan boord om Suid-Afrika te kom sien. Dis 'n lieflike aand en verskeie staaltjies is gedeel.
      Natuurlik word Anto-sus gebel vir haar verjaarsdag.

Nog 'n pragtige dag,

Bali Luwak Coffee

September 30, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Nach den Tempeln, Wasserpalästen & Gärten haben wir den Besuch einer Kaffeeplantage angefragt...und zack waren wir da!
      Oh man, wo sind wir gelandet 😅
      Unser driver "übergab" uns an einen ziemlich schrägen, aber echt lustigen, kurzweiligen Guide der Luwak-Kaffee-Plantage.
      Wir gingen durch die wunderhübsche Plantage, unser amüsanter Guide erklärte uns launig die Zucht der Kaffeebohnen, von Teesträuchern und Gewürzen. Dann kamen wir an Tiergehegen mit kleinen, süßen pussierlichen Tierchen, den Fleckenmusangs vorbei. Die waren beim füttern voll heiß auf die roten, süßen reifen Kaffeebohnen.
      Nachdem uns gezeigt wurde, wie ursprünglich Kaffee geröstet, geschreddert und zubereitet wurde, gings zu einer super vorgetragenen Verkostung. 15 Kaffee- und Teesorten konnten wir kostenfrei probieren und einen müssten wir bezahlen, wenn wir ihn kosten wollen ... den teuersten, besondersten Kaffee der Welt, den Luwak😲.
      Crasy Guide verstand es natürlich hervorragend uns heiß zu quatschen, und wenn man schon mal da ist, dann her mit dem guten Stoff 😄
      100000 Rupiah kosteten 2 kleine Probiertässchen, und klar schmeckte der Luwakkaffee nach der Anpreisung unfassbar gut 😋😋
      Hmm, und das Besondere an der Geschicht: Jede einzelne Bohne des Luwak-Kaffees wird im reifen, roten, süß schmeckenden Zustand von den vorher genannten pussierlichen Tierchen gefuttert, wandern durch den Körper, die Magenenzyme entziehen die Bitterstoffe (der Kenner sagt die Bohne wird veredelt), und wird dann fermentiert ausgeschieden 😯
      Dann werden die Böhnchen wieder eingesammelt, verarbeitet und serviert ...wohl bekomms 😋😅
      ...und wir gehören jetzt zu den Menschen auf diesem Planeten, die den teuersten, und hier wird gesagt den besten Kaffee der Welt getrunken haben 🤷‍♂️
      ....und alles was verkostet wurde, konnte anschließend im Shop natürlich erworben werden, jep, hat bei uns funktioniert 🙈🤣

8. Bali Blick auf Reisterrassen 🌾

September 8, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 29 °C

Nach unserem Besuch im Wasserpalast "Tirta Gangga" 👑 fahren wir einen Aussichtspunkt an, den Markus über Googlemaps gefunden hat.
      Die Straße, schmal, führt durch ein Waldgebiet, ..., aah kühler Wind 🍃, herrlich❗
      Sechs Minuten Fahrzeit 🛵, wir haben 3,4 km zurückgelegt und stehen nun am Straßenrand an einer Mauer mit Zugang 🚪 zu dem Haus 🛖 dahinter.
      Der Kompass 🧭 zeigt uns den Weg gegenüber.
      Hellgrüne hoch gewachsene Wiese 🌱🌱, Bäume 🌳🌳 und Palmen 🌴🌴.
      Hier..., ein Trampelpfad führt uns ins Ungewisse ⁉️
      Im Moment noch alles unspektakulär, zwei Hähne 🐓, getrennt, jeder für sich unter einem Korb🗑️. Der Eine ganz weiß, der Andere ist bunt, wie man es so üblicher Weise kennt.
      Inzwischen wissen wir, dass es sich bei den Tieren unter dem Korb um Kampfhähne 🐓⚔️ 🐓 handelt.
      Unser Guide am "Les Wasserfall" hatte uns erklärt, dass die Hahnenkämpfe ein uraltes Ritual auf Bali sind, mittlerweile allerdings als Hobby vieler balinesischer Männner genutzt wird.
      Legal sind diese Kämpfe 🐓⚔️🐓 nicht. Sie werden jedoch von der lokalen Polizei 👮‍♂️ toleriert.
      Wir erreichen einen kleinen Tempel um den verschiedene Sitzmöglichkeiten geschaffen wurden und sehen schon den wundervollen Ausblick auf die sooooo grünen 💚 Reisterrassen 🌾🌾, die wir bisher nur während unserer Fahrten erhaschen konnten. Ein Einheimischer ist uns gefolgt, schaut aus sicherer Entfernung was wir hier so treiben. Er stellt fest, dass wir einfach nur hier sitzen und staunen...

Ohne Worte 🤐 und wieder mal ein Träumchen 🤗🥰... .

Tukad Ababi