Indonesia
Tukad Sai

Nusa Penida

October 13, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Nu har vi været 2 dage på øen Nusa Penida. Det tog ca 3 kvarter med en hurtigbåd fra Sanur. Man kunne sidde på øverste dæk og blive blæst godt og grundigt i gennem samtidig med at øen langsomt dukkede op i det fjerne.
      I land skulle man lige betale 25kr i ø-skat for 2 personer. Derefter var det et sandt virvar af folk der tilbød os at leje en scooter eller blive kørt med taxi. Vi lejede en scooter for 90kr i 2 dage.
      Så læssede vi den med kufferterne og med Googles hjælp fandt vi vires HomeStay langt ide på landet men meget tæt på stranden Crystal Bay.
      Selve boligen var simpel men her er rent og pænt.
      Vi har brugt dagene på at finde steder vi kunne snorkle. Men det er ikke lykkedes. Vi vil ikke betale i dyre domme for arrangerede ture men snorkle fra stranden. Men enten er det højvande og bølgerne for voldsomme eller også er det lavvande og så skraber man på bunden.

3. Nacht - Der Traum wird wahr

June 1, 2019 in Indonesia ⋅ 🌬 27 °C

Ruji Ananta Cottage. Hier wurde mein Traum vom Urlaub in Ausien wahr. Das Anwesen war einfach traumhaft! Die Poollandschaft war wunderschön, der Bungalow sehr herzlich eingerichtet, es war alles super sauber und die Menschen hier waren sehr freundlich! Das Essen war zudem sehr günstig und lecker. Und wir hatten sogar ein leckeres Frühstück im Preis enthalten. Apropos Preis... was das wohl gekostet hat? Der Bungalow kostete für eine Nacht mit Frühstück 32€, also bezahlten wir 16€ p.P.!!! Einfach unglaublich.

Ich relaxte am Pool, ging schwimmen und schlief wie ein Baby im großen, bequemen und sauberen Bett. Einfach toll!!!

Tukad Sai