Iran
Tāzehābād

Couchsurfen bij Ayoub in Koerdistan

January 14, 2017 in Iran ⋅ ⛅ 3 °C

Vandaag ben ik naar Sanandaj gereisd door een prachtig berglandschap. In Sanandaj heb ik via couchsurfing met mijn host Ayoub afgesproken. Ayoub is echt een geweldige kerel waarmee ik heerlijk kan lachen en praten.
      In de middag zijn we naar het Khane Kord huis gegaan, een oud gerenoveerd huis die de levenswijze van vroegere Koerden laat zien. Daarnaast hebben we een prachtige oude moskee bezocht. In de avond zijn we de berg opgereden om uitzicht over de stad Sanandaj te krijgen.
      Ten slotte ben ik heeft 'Marco van Basten' (jaja ik kreeg meteen een bijnaam) meegetraind met het voetbalteam van Ayoub. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn conditie mij af en toe in de steek liet waarbij ik hijgend en puffend om een wissel heb moeten vragen. Er heerste een goede sfeer in het team en ondanks dat ik het niveau niet al te goed aan kon, heb ik wel een hele leuke avond gehad. Ik kan nu bevestigen wat mij al was verteld: Koerden zijn ontzettend gastvrije en aardige mensen!

Tāzehābād, Tazehabad, تازه آباد