Satellite
Show on map
  • Day 10

    Weekend

    January 18, 2015 in Australia ⋅ ⛅ 20 °C

    My first weekend in Perth was very relaxing, hot and Dutchie. Zaterdag heb ik een uitstapje gemaakt naar Fremantle, een heel leuk havenplaatsje aan zee. Om er te komen maakte ik gebruik van de trein. Deze reed niet helemaal tot aan mijn bestemming waardoor ik moest overstappen naar de bus. Godzijdank bleven mij rampzalige NS-perikelen bespaard, wel zo chill bij 38 graden. In Fremantle ben ik naar the markets geweest waar ik mijn 'i love markets' hart kon ophalen. Deze overdekte markt deed mij een beetje denken aan de Camden Market in Londen, de overdekte markt in Göteborg of Barcelona. Verder liep ik langs de zogenaamde 'Capuccino Strip' waar veel leuke restaurantjes aan liggen. De gasten op het terras worden rond deze tijd verkoeld met nevel dat uit de overkapping komt, in Nederland zijn warmtelampen op dit moment nog niet genoeg, haha!
    Mijn Nederlandse roots kon ik ophalen in de Shipwreck Galerie, waar een gedeelte van de Batavia bewaard ligt. Er werd veel tentoongesteld over schepen ten tijden van de VOC. Als afsluiting at ik op aanraden van Wenneke en Arnoud op the foodmarket aan het strand. Allerlei popup tentjes verkochten er eten, tot aan poffertjes toe! Heeeerlijk Indiaas gegeten daarzo ?
    Zondag begon weer met een marktje waar we ontbeten. Wederom goed spul. Ik kan mijn Healty-Foodie hart hier ophalen, want er wordt hier vrij bewust en healthy gegeten. Me Happy! Zo at ik in de avond samen met het gezin in een strandtent genaamd Salt een delicious 'Superfood Salade'. Als toetje wederom een mooie zonsondergang, dit keer aan zee. Go aussie!!

    Als jullie een berichtje op FindPenguin achterlaten, schrijf aub je naam erbij anders weet ik niet wie mij zo'n leuk berichtje stuurt :(

    Liefs xx
    Read more